دلایل استفاده از آجر نسوز

دلایل استفاده از آجر نسوز

آجر نسوز را می‌توان از روی سطح آن که نسبت به سایر آجرها بدون خاک، زبر و زمخت‌تر است تشخیص داد. از طرفی نیز شکل ظاهری این آجر دارای دانه‌های ریز رنگی است. آجرهای نسوز با سایز و رنگ متنوع ناشی از تولید آجر در کوره‌های صنعتی متفاوت است که گستره دمای مختلفی را با توجه به نوع مواد اولیه موجود در ترکیبات خود تحمل نموده‌اند.

امروزه آجرهای بسیاری از نوع نسوز ساخته می‌شوند که در پوشش داخلی انواع کوره به کار می‌روند. آجرهای تولیدی از عمر بالایی برخوردارند و ماندگاری بسیار زیادی نسبت به آجرهای معمولی دارند، چرا که نسبت به فرسایش و سایش از خود مقاومت نشان می‌دهند. همین امر نه تنها یکی از دلایل استفاده از آجر نسوز به عنوان نمای ساختمان در مناطق سردسیر شده بلکه قابلیت استفاده در کلیه  شرایط اقلیمی را موجب شده است.

دلایل استفاده از آجر نسوز در نمای ساختمان

با بررسی‌های انجام شده بر روی آجر نسوز و با توجه به نوع پخت و شرایط تولید آن سبب برتری این آجر در صنعت ساختمان سازی شده است. در واقع ویژگی‌های برجسته، تنوع بالا در طرح و رنگ ذاتی و طبیعی این عنصر موجب شده است تا  اهمیت ویژه‌ای در استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان داشته باشد. اجرای این آجر در نمای ساختمان نیاز به هنرنمایی و دقت کافی دارد.

به همین دلیل است که آجر نسوز با جذابیت ویژه خود  دلیل خلق زیباترین نماهای ساختمانی شده است. طراحان خلاق به دلیل تنوع بالای رنگ و طرح در این زمینه  با انتخاب آجرهای نسوز به صورت تصادفی، نماهایی در سبک‌های متفاوت و بسیار خلاقانه به نمایش می‌گذارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب خواهند کرد.
از دیگر دلایل استفاده از آجر نسوز به عنوان نمای ساختمان می‌توان به دوام، گیرایی بالا در جذب ملات و همچنین جذب آب اشاره کرد. همین خصوصیات چشمگیر کیفیت و دوام قابل توجه نما را تضمین می‌کنند چرا که مانع از نفوذ آب به داخل قسمت‌های عمقی دیوار و عواقب بعدی آن می‌شوند.

آجر نما شهر آجر
بیشتر بخوانید

نمای مقاوم و با دوام در مقابل هر گونه شرایط اقلیمی را باید معماران و استادان مجرب طراحی کرده و بسازند تا دوام و ماندگاری تضمین شده‌ای داشته باشد و با کوچکترین لرزه بر سر ساکنین آوار نشود. همچنین نمای مقاوم و حرفه‌ای در زیباسازی فضای شهری نیز بی‌تاثیر نیست.

از این رو رعایت استانداردهای ثبات رنگ، ضد شوره بودن، ضد سایش و فرسایش، کیفیت، پایداری، انعطاف‌پذیری، مقاومت در مقابل فشار و درجه حرارت، اطمینانی جهت استفاده از این آجر به عنوان نما تا چندین سال خواهد بود. به گونه‌ای که با گذشت زمان نه از کیفیت کار و نه از رنگ آن کاسته نمی‌شود.

نحوه اجرای آجر نسوز

نصب آجر نسوز هم با چسب‌های مخصوص و هم با ملات و سیمان نیز قابل نصب هستند. اهمیت کار در اینجا توجه به استفاده از آجرهای استاندارد، طرح، ترکیب رنگ و نحوه ترکیب آن با سایر مصالح یا به صورت تکی خواهد بود تا کار زیبا و جذابی ارئه شود. فقط باید از طراحان و استادکاران ماهر که در این زمینه تبحر دارند کمک گرفت تا هزینه‌هایتان به هدر نرود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *