مزایای آجر نسوز در دکوراسیون

آجر نسوز در معماری داخلی

آجر نسوز به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد علاوه بر نمای بیرونی ساختمان در طراحی داخلی از آن استفاده می‌شود. گرایش به فضاهایی با دیوارهای آجر نسوز امروزه طرفداران زیادی دارد. علاوه بر دیوار در ساخت شومینه ها نیز از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

دیوارهای یکنواخت و یک دست در فضای داخلی حس خستگی را به وجود می‌آورد. از آجر نما در مکان‌های مسکونی٬ تجاری٬ رستوران٬ کافی‌شاپ و … برای تلطیف کردن فضا استفاده می‌شود. اگر آجر نما را با سایر مصالح به صورت ترکیبی استفاده کرد جلوه‌ی متفاوت و بی‌نظیری را خلق می‌کند. البته در آجر نما کردن فضای داخلی باید به هماهنگ بودن با دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی داد.

آجر نسوز در معماری داخلی

آجرهای نسوز با توجه به تنوعی که در سبک و رنگ آن‌ها وجود دارد در جذاب تر شدن فضای داخلی تاثیر بسزایی دارند. با توجه به سلیقه‌ شخصی می‌توان به وسیله‌  این آجرها فضای مد نظر را ایجاد کرد. مثلا با استفاده از آجر نسوز خاکستری یا مشکی فضای خنثی را بوجود آورد و یا برای خانه‌هایی به سبک کلاسیک می توان از آجر نسوز با رنگ قرمز استفاده کرد. خانه های مدرن٬ کلاسیک و معاصر را به راحتی می‌توان با استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. اما قبل از هر کاری بهتر است با طراحان باتجربه مشورت کرد زیرا بدون آگاهی امکان دارد هزینه‌ی زیادی را خرج کرد و در نهایت به نتیجه‌ی مورد نظر نرسید و آن جذابیت ایجاد نشود.

آجر نسوز در معماری داخلی

اتاق نشیمن٬ آشپزخانه٬ ورودی راهرو٬ اتاق خواب و حتی سالن غذاخوری را می‌توان با استفاده از آجر نما دلچسب‌تر و زیباتر جلوه داد. داشتن خانه‌ای با طراحی داخلی زیبا احساس آرامش و امنیت را منتقل می‌کند. به راحتی و با هزینه ای کم می‌توان محیط مورد نظر خود را به وجود آورد کافی‌ است خلاقیت به خرج داد و از تکرار پرهیز کرد.
دیوار آجر نسوز با توجه به تنوع زیادی که دارد می‌تواند پس زمینه‌ای زیبا و دوست داشتنی ایجاد کند، می‌توان روی این دیوارها قاب عکس‌های خانوادگی گذاشت٬ می‌توان از آثار هنری به روی این دیوارهای استفاده کرد و یا با توجه به سلیقه‌ی کاربر هر نوع خلاقیتی را بروی این دیوارها پیاده کرد.

ملات نسوز – انواع و کاربرد در ساختمان
بیشتر بخوانید

آجر نسوز در معماری داخلی

نورپردازی یکی از مهمترین عنصرهایی است که می‌توان هر جایی از فضای مد نظر را درخشان‌تر نشان داد. با استفاده از نورپردازی روی دیوار آجرنسوز می توان چیدمان محیط را پر رنگ‌تر نشان داد و از خنثی بودن فضا کاست. برای آنکه دیوار آجرنما نقطه‌ی کانونی منزل باشد نورپردازی بهترین گزینه است.

همچنین استفاده از دیوار آجر نسوز بعنوان پس زمینه برای تلویزیون در طراحی فضای مدرن بسیار موثر است. در مکان هایی که فضا کلا یک دست و یک شکل است استفاده از یک دیوار آجرنما بافت و رنگی چشم گیر به محیط می‌بخشد. با این حال با استفاده از طرح‌های نوآورانه در آجرنما می توان از کلیشه‌ها فاصله گرفت و خانه و فضای رویایی خود را به حقیقت نزدیک کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *