همه چیز درباره آجر نسوز نما

نماسازی یک ساختمان از جمله مهم ترین بخش های ساختمان سازی به شمار می رود و تاثیر به سزایی در زیبایی شهری دارد. نمای یک بنا اولین قسمت از آن است که بیننده با آن مواجه می شود .همین امر باعث شده است مصالح زیادی جهت نماسازی به کار رود  و تنوع بالایی در این صنعت به وجود بیاید. یکی از این مصالح آجر نما می باشد که  در این مقاله به برخی از ویژگی های آن می پردازیم.

نوعی آجر که از خاک نسوز و خاک چینی در درجه حرارت بالایی تولید می شود را آجر نسوز نما می گویند. جنس خاک به کار رفته در این آجر در برابر دمای بالا بسیار مقاوم بوده و ساختار مولکولی منظمی دارد. دمای پخت آجر های نسوز ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد است.

کاربرد آجر نسوز نما

آجر های نسوز نما دارای تنوع رنگی بالایی هستند و در نماسازی ساختمان نیز بسیار کاربرد دارند. از این نوع آجر ها برای عایق کاری در کوره ها و پاتیل های صنعتی نیز استفاده می شود. از ویژگی های تولید یک آجر نسوز نما به نحوه تولید آن در مدت زمان طولانی، مصرف سوخت بالاتر و استهلاک بیشتر کوره ها می توان اشاره نمود که همگی باعث افزایش کیفیت محصول نهایی می شوند. آجر نسوز نما در برابر عوامل محیطی مقاومت و دوام بالایی داشته و شوره نمی زنند. این آجر ها نیز مانند سایر دسته های آجر در انواع و ابعاد مختلفی ساخته و تولید می شوند. متنوع بودن ابعاد و رنگ آجر می تواند نماهای مختلفی را نیز پدید آورد.

راهنمای انواع آجر نسوز
بیشتر بخوانید

ابعاد آجر های نسوز نما به شرح زیر است :

_آجر نسوز نما به ابعاد 5/5×26

 _آجر نسوز نما به ابعاد 7×32

_آجر نسوز نما سایز پنل 10×10

_آجر نسوز نما سایز 20×20

_آجر نسوز سایز 10×40

_آجر نسوز به ابعاد 6.5×26

رنگ های مختلف آجر نسوز نما

می توان مشاهده کرد عبارت است از؛ زرد کلاسیک، قهوه ای رندوم، قرمز، طرح کرم رندوم، آجر نسوز گل برجسته، طرح طوسی برجسته، مشکی، خاکستری رندم ،نارنجی ،آبی و… . ضخامت آجر های نسوز که در نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار کم است.

آجر نسوز نما

اجزای تشکیل دهنده آجر نسوز نما

پایه مواد به کار رفته در ساخت چنین آجرهایی کانی های خیلی خاص و پوکه های معدنی نسوز هستند. مواد نسوز مقاومت بالایی در خصوص حفظ ویژگی های فیزیکی و شیمیایی دارند.

روش نصب آجر نسوز نما

برای نصب آجر نسوز نما خیلی به مهارت و دانش بالایی نیاز نیست. برای نصب این دسته از آجر های می توان ازملات ماسه سیمان یا چسب استفاده کرد. برای بهره مندی از نمایی زیبا توجه به طرح و ترکیب رنگ ها در کنار هم اهمیت بالایی دارد. برای همین توصیه می شود قبل از اجرای نما ی یک ساختمان حتما از قبل طرح آن طراحی گردد.

به یاد داشته باشید اگر طرح انتخابی شما با بالاترین قیمت هم باشد ولی زیبایی نداشته باشد هیچ گونه جذابیتی برای بیننده نخواهد داشت. قدم اول برای اجرای نما طراحی آن است و بهتر است این کار توسط طراحان نماسازی انجام گیرد. از آجر های نسوز می توان در پلاک نما ها، گوشه های و دوره های پنجره ها، کف فرش پیاده رو ها و خیابان ها نیز استفاده نمود.

انواع کوره های آجر پزی
بیشتر بخوانید

ضخامت در نظر گرفته شده برای این کار از ۲۴ میلی متر تا ۷ سانتی متر متغیر است.

آجر نسوز نما

مزایای استفاده از آجر نسوز نما

_۱_تنوع در رنگ و طرح

۲_مقاومت بالا در برابر حرارت و عوامل محیطی

۳_سازگاری با محیط زیست

۴_عایق بودن در برابر سرما و گرما

۵_تنوع در سایز و ابعاد

به خاطر داشته باشید توجه به نکات ذکر شده در هنگام خرید می تواند به نفع شما تمام شود. به کار بردن آجر های با کیفیت در نماسازی عمر و کارایی نماو ساختمان شما را چندین برابر می کند و زیبایی خاصی را به محل زندگی شما هدیه می کند.با پیشرفت صنعت آجر سازی امروزه آجر ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند. آجر های نسوز نیز در انواع مختلفی برای کاربردهای صنعتی طراحی و تولید می شوند. مواد به کار رفته در ساخت این آجر ها ترکیبات فلزی هستند.

رایج ترین آجر های نسوز عبارتند از :

1_ آجر نسوز نما پایه اکسید کروم

2_آجر نسوز نما با پایه اکسید زیر کونیوم

3_آجر نسوز نما کروم

4_آجر های نسوز نمای ضد شوره قلیایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *