آجر نمای انگلیسی

آجر نمای انگلیسی

آجرها برای نماسازی انواع ساختمان‌های سنتی و مدرن مورداستفاده قرار می‌گیرند و نمای زیبا و دل‌نشینی را برای آن به وجود می‌آورند. در معماری ایرانی نیز آجرها از گذشته تا به امروز نقش پررنگی داشته و هنوز نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. انواع آجرکاری‌های بدیع و زیبا که در معماری قدیمی ایرانی وجود داشته اکنون جای خود را به آجر نسوز مدرن و آجرکاری جدید داده است.

امروزه آجرهای قدیمی جای خود را به آجرهای مدرن با ترکیباتی نو داده است که باعث شده است که آجر نقش پررنگ خود را در معماری ساختمان‌ها و همچنین نمای آن‌ها حفظ کند. انواع آجرهای نسوز که با ترکیباتی جدید در برابر رطوبت و شوره و ترک‌خوردگی مقاوم بوده و برای زیباسازی قسمت‌های مختلف ساختمان کاربرد دارند. این آجرها در دکوراسیون داخلی خانه‌ها ازجمله آشپزخانه، حمام، کف‌پوش‌ها، دیوار شومینه و … نیز به کار می‌روند. آجر نما دارای مدل‌های مختلفی است که ازجمله آن می‌توان به آجر نمای انگلیسی، آجر نمای آمریکایی، آجر قزاقی ( آجر سنتی )، انواع آجرهای سوراخ‌دار و … اشاره کرد.

آجرهای نسوز در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که رنگ آن‌ها ناشی از ترکیباتی است که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود. برای اینکه نمای آجری به بهترین شکل ممکن اجرا شود لازم است که قبل از کار طراحی مناسبی برای نصب نما انجام شود در غیر این صورت می‌توان گفت تمام هزینه‌های صورت گرفته به هدررفته است. انتخاب طیف مناسب رنگ برای آجرها و همچنین نحوه چینش و نورپردازی بر روی آن‌ها ازجمله مسائلی است که قبل از اجرای نما باید مدنظر قرار گیرند.

آجر نما در ساختمان‌های تجاری
بیشتر بخوانید

آجر نمای انگلیسی

ویژگی آجر نمای انگلیسی

یکی از انواع آجرنسوز آجر نمای انگلیسی است که ترکیب رنگ آن معمولاً شامل رنگ‌های قرمز، جگری، قهوه‌ای است که معمولاً به‌صورت رندوم در کنار یکدیگر قرارگرفته و ترکیبی زیبا و منحصربه‌فرد را در نمای ساختمان به وجود می‌آورد. این سبک در کنار دیگر سبک‌های آجر نسوز از طرفداران زیادی برخوردار است و در شهرهای بزرگ برای نماسازی ساختمان‌ها به کار می‌رود.

با نگاهی به معماری انگلستان مخصوصاً معماری قدیم آن نقش آجرها در ساختمان‌ها به‌خوبی دیده می‌شود. آجرهایی بارنگ‌های ترکیبی که شامل رنگ‌های قرمز، اخرایی، قهوه‌ای و مشکی شده و در فضای ابری و مه‌آلود شهرهای این جزیره، حس را نوستالژیکی و قدیمی را به انسان القا می‌کند.

رنگ‌های موجود در آجر نمای انگلیسی از یک طیف رنگ مناسب برخوردارند که باعث می‌شود به‌خوبی در کنار یکدیگر قرارگرفته و هارمونی مناسبی با یکدیگر داشته باشند. این نوع آجرنسوز در نمای داخلی و خارجی کاربرد داشته و طرفداران زیادی نیز دارد.

آجر نمای انگلیسی

نصب آجر نمای انگلیسی

نصب این آجر نما مانند دیگر انواع آجر نما است با این تفاوت که نصب آن به‌صورت رندمی و اتفاقی انجام می‌شود. با توجه به طیف رنگ نزدیک به هم در این آجرها، معماران و استادکاران این آجرها را در کنار هم قرار داده و نمای ساختمان‌های آجری قدیمی انگلستان را در ذهن تداعی می‌کنند. این مدل آجرنما امروزه موردتوجه سلایق مختلف قرارگرفته و به‌نوعی تلفیق معماری سنتی و مدرن است. امروزه از آجر نمای انگلیسی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نیز استفاده می‌کنند که با توجه به رنگ‌های گرم و صمیمی آن می‌تواند گرمابخش محیط زندگی شما باشد.

آجر نما در ساختمان‌های دولتی
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *