آجر در دکوراتیو خانه

طراحی داخلی یک ساختمان از اصلی ترین بخش های آن به شمار می رود و اهمیت بسیاری در شکل گیری یک خانه دارد. دکوراسیون داخلی می تواند یک خانه را به محلی پر از آرامش و شادی تبدیل کند یا برعکس محیطی کسل کننده را به وجود بیاورد. چیدمان مناسب و بهره گیری از وسایل شیک و به روز خانه شما را بسیار دلخواه و زیبا خواهد کرد.

آجر در دکوراتیو خانه

اهمیت چیدمان داخلی

اکثر مردم بیش از دو سوم عمر خود را در محیط خانه می گذارند و تنها نقطه عطف برای کسب آرامش پس از حضور در محیط های شلوغ جامعه، خانه است. به آرامش رسیدن در خانه بر روابط اجتماعی نیز تاثیر مثبتی دارد و بسیاری از افراد را شاد و با نشاط می کند. در جامعه امروزی با گسترش جمعیت مساحت خانه ها نیز کاهش یافته است و طراحی مناسب داخلی می تواند در دلباز کردن محیط نقش مهمی را ایفا کند.

ابزار های معماری داخلی

امروزه هنر طراحی داخلی نیز مانند سایر رشته های ساختمانی و صنعتی پیشرفت بسیار خوبی در زمینه بهره مندی از ابزار و مصالح نوین کرده است.  از جمله پر مصرف ترین ابزار ها  و مصالح که در چیدمان داخلی ایران مورد استفاده قرار می گیرد می توان به کاغذ دیواری، پارکت، سرامیک، سقف های کاذب، سقف های کشسان یا آسمان مجازی، آجر ها و سنگ های دکوراتیو و… اشاره کرد.

آجر

آجر یکی از سنتی ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود و همیشه مورد توجه قشر زیادی از افراد جامعه به شمار می رود. آجر نیز مانند سایر مصالح ساختمانی در کاربری ها و انواع مختلفی تولید و ساخته می شود. آجر می تواند برای ساخت دیوار های ساختمان و قاب ساختمان، نمای ساختمان، طراحی داخلی و…  مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی سازه با آجر نما
بیشتر بخوانید

آجر می تواند همانند تکه ای انرژی بخش در خانه شما به کار گرفته شود.  آجر های دکوراتیو با دوام و عمری طولانی محصولی بی نظیرهستند.  این نوع آجر چشم  را خسته نمی کند و زیبایی را در ذهن تداعی می کند. کاربرد آجر در مکان مناسب اثر بخشی آن را چندین برابر می کند و طراحی داخلی شما را زیباتر جلوه می دهد. شاید دیوار پشت تلویزیون شما بتواند این زیبایی را به نمایش بیشتری در بیاورد. آجر می تواند در معماری های مدرن، کلاسیک، سنتی، معاصر نقشی پر رنگ و کارا داشته باشد.

آجر در دکوراتیو خانه

به کار گیری آجر در دکوراتیو خانه نیاز به شرایط حفظ و نگهداری خاص است.

شما با استفاده از آجر در بخشی از دیوار داخلی خانه تان،  نمایی زیبا را به نمایش در می آورید که باید مورد توجه قرار گیرد. روکشی براق روی سطح دیوار، درزگیر مات ظاهر سطحی آجر را برای مدت طولانی حفظ می کند.

نظافت آجر های دکوراتیو

زمانی که حس کردید نمای داخلی آجرتان نیاز به تمیز کاری دارد می توانید با اسپری آب و سرکه  و کشیدن حوله ای نرم آن را به خوبی تمیز نمایید.  با استفاده از قلم های ریز و درشت نیز می توان گرد وغبارهای جمع شده در سطح آجر را پاک کرد.

استفاده از آجر در مکان های مرطوب

توجه به درزگیری و آب بندی های انجام گرفته می تواند بسیاری از مشکلات حاصله از جذب رطوبت را برطرف کند. این امر از رشد کپک ها و بسیاری از مسائل دیگر نیز جلوگیری می کند.

زیبایی آجر نما
بیشتر بخوانید

روکاری آجر برای زیبای بیشتر وبهتر آن

بسیاری از افراد تمایل دارند که سطح آجر نرم باشد و این کار می تواند  با کاور انجام می پذیرد. روکش های به این رنگ (سفید)  یک گزینه ی مناسب است که می تواند بافت آجر را حفظ و در عین حال ظاهری تمیز تر و مدرن  به آن دهد. کاور سفید فضا را روشن تر کرده و فضا را کمتر شلوغ می کند. عناصر مختلفی مثل تیغه ها، پنجره ها و سقف را با هم ترکیب می کند و یک اثر کلی بزرگ و کارآ مد تر را شکل می دهد.به یاد داشته باشید آجرهای دکوراتیو زمانی که در تکه هایی از دیوار شما به نمایش در بیاید زیبا تلقی خواهد شد وگرنه استفاده آن در تمامی دیوارهای خانه می تواند فضایی یکنواخت و کسل کننده را شکل دهد  و هیچ اثر مثبتی را برای شما به وجود نیاورد.

جهت مشاوره فنی با تیم شهر آجر تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *