رنگ بندی آجر نسوز نما

نماسازی ساختمان از ارکان اصلی و مهمی به شمار می رود که تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی شهر و جذابیت طرح یک خانه دارد. نما اولین قسمت از یک خانه به شمار می رود که افراد با آن مواجه می شوند. نما پوسته بیرونی یک ساختمان است که ویژگی های داخلی آن را بیان کرده و بیانگر هویت ساختمان و طراحی شهری است. با گسترش روز به روز ساختمان سازی این صنعت نیز مانند سایر صنایع با پیشرفت زیادی روبه رو است و متریال های مختلفی نیز در نماسازی های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ بندی آجر نسوز نما

بهره گیری از رنگ های مختلف در ساخت این متریال ها تنوع و زیبایی فراوانی را به ارمغان آورده است. آجر نما از جنس خاک نسوز تولید شده و در درجه حرارت های بالا، عوامل محیطی مقاوم و در برابر سرما وگرما عایق خوبی هستند. این آجرهای نما دارای تنوع رنگی بالایی بوده و می توان به راحتی با توجه به سلیقه و محیط زندگی خود رنگ مناسب را برگزید. رنگ تاثیرات زیادی در فضاسازی و ایجاد محیطی امن و آرام دارد.

یکی از مزایای آجر نسوز شوره نزدن و جلبک نبستن آن ها است که در مکان های مرطوب بسیار کاربرد دارد. این نوع از آجر های نسوز گزینه خوبی برای نماسازی و کف سازی ساختمان است و تغییر شکل نمی دهد و شوره نمی زند. از مصارف دیگر این آجر نسوز می توان به پوشش جداره درونی کوره های باز تولید فولاد، کوره های دوار کارخانه های تولید سیمان و قسمت های فوقانی کوره های ذوب شیشه و صنایع فلزات غیر آهنی اشاره کرد.

آجر نسوز برای کانون فرهنگی
بیشتر بخوانید

تاثیر و اهمیت رنگ در نماسازی ساختمان

راهکارهای بصری و استفاده از رنگ در مواردی که امکان تخریب و از بین بردن موانع و تغییر نیست بسیار موثر و سودمند هستند. با بررسی های انجام شده رنگ ها تاثیرات خوبی در احساس روحی و روانی و هم چنین دریافت حس فیزیکی از محیط را دارا هستند. رنگ ظاهر بنا را به شکلی متفاوت به مخاطب القا می دهد. یک رنگ می تواند احساسات شما برانگیزد و شما را تشویق به انجام کارهای متفاوتی کند.

بیشتر ما در هنگام انتخاب رنگ سعی داریم که رنگی متناسب با اشیای داخلی خانه و هم چنین سلیقه مان انتخاب کنیم و همین موجب کم توجهی به اصل مسئله معماری و دکوراسیون داخلی گشته است. با توجه به پیامدهای محیطی یک رنگ می توان معماری فضا را مناسب تر خلق کرد. با بهره گیری از رنگ بندی های متناسب در ظاهر یک ساختمان می توان محیطی پر انرژی، آرام بخش و جذاب ایجاد کرد.

مالکین خانه ها ی رنگی علاوه بر این که خود افرادی شاد با روحیات اخلاقی خوب و مثبت هستند باعث ایجاد این حس در جامعه شهری نیز می شوند و محیط های اجتماعی و شهری نیز چنین جذاب و پرهیجان خواهند شد. در مناطق بسیاری در شهرهای مختلف دنیا خانه های رنگی و محله های رنگی زیادی وجود دارند که در بین شلوغی و دغدغه های شهری از آرامش خاصی برخوردارند. تاثیرات روانی و فیزیکی رنگ ها بر انسان فوق العاده است و معنی زندگی را برای تک تک لحظات او یادآور می شود.

آجر معمولی در مقابل آجر نما
بیشتر بخوانید

رنگ بندی آجر نسوز نما

 آجر نسوز نما با ویژگی ها و مزایای بسیار خود کاربرد زیادی در صنایع و نماسازی ساختمان ها پیدا کرده اند. با توجه به سلایق مشتریان و نیاز آن ها به تنوع این محصول در رنگ های مختلفی طراحی و تولید و به بازار عرضه می گردد. آجر های نسوز نما تحت تاثیر حرارت سیستم کوره رنگ بندی می شوند به این صورت که آجرهای نسوز نمایی که به مرکز حرارت کوره نزدیک شوند رنگ تیره تری می گیرند و آجر های دور شده از مرکز رنگ های روشن تری دارند.

آجرهای پلاک نسوز استفاده فراوانی در ساخت و سازهای امروزی دارند. از جمله رنگ های رایج در آجر نسوز نما می توان به زرد کلاسیک، نارنجی، آبی، قهوه ای، کرم، قرمز، خاکستری، طوسی، مشکی و… با طرح های برجسته و ساده اشاره کرد. این آجر ها با ضخامت های بسیار کم به بازار مصرف عرضه می شوند. ابعاد و اندازه های آجر های نسوز نما با ضخامت ۲/۵ سانتی متر و در ابعاد ۵/۵×۲۰،5/5×۲۴،5/5×۲۶، ۷/۵×۲۵،5/7×۳۲ سانتی متر است.

جهت مشاوره فنی با تیم شهر آجر تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *