طراحی مدرن با آجر نسوز

طراحی مدرن با آجر نسوز

آجرنسوز با دارا بودن تنوع در رنگ و طرح، نقش بسیاری در طراحی‌های مدرن امروزی دارد. دلایل زیادی به استفاده از متریال های ساختمانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. آجر نسوز نیز با ویژگی‌های منحصربه‌فردش از این امر جدا نیست.

روش نصب آجر نسوز

هدف ما از به‌ کارگیری آجرهای نسوز در طراحی‌های امروز خلق نما و محیطی دل‌نشین است؛ اما دلایل مختلفی می‌تواند در کاهش یا افزایش کیفیت  این مسئله تأثیرگذار باشد. ازجمله آن‌ها نحوه نصب آجرهای نسوز است که باید به‌خوبی اجرا شود. جهت نصب این نوع آجرها شما به تخصص آن‌چنان بالایی نیاز ندارید. بلکه به‌راحتی با کمک ملات، سیمان یا چسب می‌توان اقدام به نصب نمود.

چگونه زیبایی طراحی مدرن با آجر نسوز را افزایش دهیم؟

از معیارهای مهم و اصلی جهت افزایش زیبایی طراحی مدرن با آجر نسوز نحوه چیدمان و ترکیب‌بندی صحیح طرح‌ها و رنگ‌های آن است. بهتر است در این رابطه با متخصصین نما و طراحان معماری مشورت کنید. شما می‌توانید باکمی خلاقیت از آجرنسوز در پلاک نما، گوشه‌ها و دور پنجره‌ها، کف فرش‌های پیاده‌روها، کف خیابان‌ها و… استفاده کنید. توجه به‌اندازه ضخامت آجرها که از ۷_ ۲۴ میلی‌متر متغیر است،  نیز دارای اهمیت است.

طراحی مدرن با آجر نسوز

بندکشی در نصب آجرهای نسوز

از فوق‌العاده‌ترین ویژگی‌های آجرهای نسوز به کار بردن در محیط‌های دلخواه است. به‌گونه‌ای که می‌توانید در محیط‌های آب‌بندی نشده، بدون رنگ، بدون زیرسازی، بلوک‌های بتنی و سایر جاها استفاده کنید. برای این‌که کارتان زیبا و جذاب‌تر شود کافی است که سطوح اجرایی رو با فشار آب شست‌وشو دهید و در آخر نیز با یک برس سیمی خطی در لابه‌لای آجرها  بی اندازید. با رعایت اصول بندکشی ظاهر نمای خود را چندین برابر زیباتر کنید.

اهمیت و شیوه های بندکشی آجر نما
بیشتر بخوانید

انواع بندکشی در آجرهای نسوز

رنگ بندکشی تأثیر زیادی در روند ظاهری کار و زیبایی آن دارد. به‌طوری‌که شما می‌توانید با بندکشی‌های روشن در آجرهای نسوز تیره و بالعکس بندکشی‌های تیره در آجرهای نسوز روشن کنتراست خارق‌العاده‌ای را ایجاد کنید. هم‌چنین این نوع رنگ‌بندی در به تصویر کشیدن ساختار هندسی آجر نسوز نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

توجه داشته باشید که در حدود ۲۰ درصد از سطح نما به بندکشی آن اطلاق می‌گردد. به‌کارگیری ملات های رنگی هماهنگ و متناسب با آجرهای نسوز باعث ایجاد اثری تحسین‌برانگیز خواهد شد. باکمی توجه می‌توانید طرح‌های مدرنی را خلق کنید و از یکنواختی و بی‌ثباتی آن‌ها بکاهید.

با بندکشی مناسب ایمنی نماهای خود را بالا ببرید.

بندکشی ازجمله راهکارهای مهندسی و معماری است که علاوه بر زیبایی موجب افزایش ایمنی در نما نیز می‌شود. به‌گونه‌ای که با اجرای مناسب آن می‌توانید باعث چسبندگی بهتر، نفوذناپذیری سطح نما در مقابل رطوبت شوید. سعی کنید  با استفاده از ملات بندکشی ریزدانه مانع ایجاد خاصیت مویینگی در انتقال آب به لایه‌های دیگر شوید.

طراحی مدرن با آجر نسوز

نکات لازم در بندکشی نماهای اجراشده آجرنسوز

  • به‌طورمعمول ۲ هفته بعد از نصب آجر نسوز اقدام به بندکشی می‌شود.
  • ملات های به‌کاررفته در بندکشی‌ها به‌صورت پودر خشک بازار مصرف می‌رسد.
  • بالاترین میزان آب مصرفی در ساخت ملات بندکشی ۱۵ درصد وزن پودر خشک است.
  • قبل از بندکشی سطح مدنظر را مرطوب کنید.
  • پیش از بندکشی ملات آن را ورز دهید.
  • حداقل ضخامت بندکشی آجرنسوز در حدود ۵ میلی‌متر است.
  • هر گز به ملات هایی که سفت شده‌اند، آب اضافه نکنید و از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  • و…
مشخصات فنی آجر اجاق نسوز
بیشتر بخوانید

با کمک آجرنسوز و بندکشی‌های جذاب آن طرح‌های بسیار خلاق و جذابی را برای مکان‌های دلخواهتان ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *