آجر نما

آجر نما در کافه

آجر‌ها یکی از مصالح قدیمی و درعین‌ حال زیبا در ساختمان‌ سازی هستند. از دیرباز از آجرها علاوه بر سازه‌ی اصلی در نما نیز بهره می‌برند. آثاری چون مسجد جامع اصفهان نمایانگر زیبایی و شکوه نماهای آجری است. آجرچینی‌های ظریفی که در نمای داخلی و خارجی این مسجد و همچنین در بنای زیگورات چغازنبیل به کار رفته‌اند باعث زیبایی دوچندان این بناها شده است.

آجر نما در کافه

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی مصالح ساختمان‌سازی نیز پیشرفته‌تر شده‌اند و انواع جالب توجه‌تری پیدا کرده‌اند. آجر‌ها نیز به نوبه خود دارای انواع مختلفی هستند. یکی از این انواع که دارای استفاده وسیع در نماسازی است آجر نما است. آجر نما درواقع نوعی از آجر نسوز هستند. که علاوه بر زیبایی چشمگیری که در شکل و رنگهای متنوع دارند دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار هستند. امروزه استفاده از این آجرها نه تنها در نمای بیرونی بلکه در نمای داخلی نیز بسیار فراوان شده است.

آجرها به علت رنگ‌های گرمی که دارند می‌توانند صمیمیت و حس نوستالژیک به فضا بدهند. کاربرد وسیع آن‌ها در معماری ایرانی باعث شده که ساختمان‌های آجری حس و حالی نزدیک‌تر به انسان‌ها بدهد. حتماً شما هم خود این احساس را تجربه کرده‌اید که در یک ساختمان آجری راحت‌تر از یک ساختمان سنگی و یا کامپوزیت هستید.

استفاده از آجر نما در کافه

آجر نما در کافه

یکی از فضاهایی که امروزه بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات خود و یافتن آرامش به آن پناه می‌برند کافه است. کافه‌ها مکان‌هایی هستند که علاوه بر خوردن و نوشیدن می‌توان در آن‌ها در کنار دوستان خود جمع شد و ساعت‌ها به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت. همچنین اگر نیاز به فضایی برای استراحت و ریلکس شدن دارید کافه می‌تواند فضایی مناسب برای کتاب خواندن و یا لم دادن بر روی یک مبل راحت باشد. گسترش کافه‌ها در سطح شهر‌های ایران نشانگر محبوبیت این فضا در ایران است. لذا بهره‌گیری از عناصری که موجب راحتی و زیبایی بیشتر فضا و درنتیجه آرامش بیشتر کاربران در فضا شود یکی از الزامات کافه‌ها هستند.

9 ویژگی آجر سفالی خوب
بیشتر بخوانید

آجر‌ها می‌توانند در این میان نقشی پررنگ داشته باشند. آجرهای نما با رنگ‌های گرم و زیبای خود می‌توانند حس صمیمیت و نزدیکی را به کاربران القا کند. بهره بردن از انواع سبک‌های آجرچینی می‌تواند طرح‌ها و نقش‌های دلنشین را در عین سادگی به فضا دیوارها ببخشد. این نوع از مصالح که از قیمتی مناسب برخوردار هستند هیچ‌گاه تکراری نمی‌شوند و می‌توانند در کنار هر نوع مبلمانی از مدرن تا روستایی و طبیعی جذاب به نظر برسد. ترکیب آجر نما در دکوراسیون داخلی با مصالحی چون چوب، سفال، گل و همچنین پارچه‌های کنفی و طرح دار می‌توانند سبک روستایی و طبیعی را القا کنند و بخشی از طبیعت را در ذهن کاربران زنده کنند.

همچنین استفاده از آجرهای نما در دکوراسیون‌های مدرن که حالتی مینیمال و سرد با خطوطی منظم و صاف دارند نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد و همچنین کمی به فضای بی‌روح رنگ و جانی تازه و از جنس اصیل و کلاسیک ببخشد. آجرهای نما در کنار مصالحی چون سنگ، بلوک‌های سیمانی، شیشه و فلز و پارچه‌های مات و یک رنگ می‌تواند بسیار شیک و جذاب به نظر بیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *