آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو

آجر از قدیمی‌ترین و مقاوم‌ترین مصالح برای بناها است. از آجر در پوشش بیرونی بنا، در تزئینات داخلی و دکوراسیون داخلی بسیار استفاده می‌شود. وجود آجر در بناهای تاریخی، نشان از کیفیت بالا و مقاومت این مصالح در هر شرایط جوی دارد. به دلیل شیوه ساخت آجر به روش سنتی، می‌توان از ویژگی گرما و انرژی‌ای که به فضا می‌دهد نیز بسیار استفاده کرد.

آجر دکوراتیو

انواع آجر دکوراتیو:

از آجرها در دکوراسیون داخلی نیز بسیار استفاده می‌شود. این آجرها دو نوع مهم دارند. اول آجر قزاقی که همان آجرهای سنتی است و قزاق‌ها به ایران آورده‌اند و در بناهای تاریخی بسیاری مشاهده می‌شود و دوم آجر هلندی که کمی مدرن‌تر است و در ساختمان‌های مدرن و دکوراسیون داخلی پرکاربردتر است. این آجرها از رنگ‌ها و طرح‌ها و انداره‌های متفاوتی برخوردار است.

چرا بهتر است از آجر دکوراتیو استفاده کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا بهتر است از آجر در دکوراسیون خود استفاده کنیم؟ آجرها به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به دیگر مصالح در ساخت بناها دارد، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اما بهتر است بدانید آجرها دارای ویژگی‌هایی است که شاید کمتر در دیگر متریال‌ها وجود داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آجرها، مقاومت بالای آن در مقابل رطوبت،‌ باران، شدت فشار باد، گرما و… است. همچنین در مقابل زلزله نیز مقاومت بالایی دارد.

آجرها در فضای مرطوب کمتر دچار آسیب می‌شود و همچنین اگر درست بندکشی شود و در حفره‌های موجود بین چیدمان آنها از سیمان مناسب استفاده شود، تا سال‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و حشرات موذی نیز کمتر به داخل آن‌ها رسوخ می‌کنند. همچنین تا سال‌های زیادی می‌توان از بناهایی که از آجرها ساخته شده‌اند، استفاده کرد و نگران خیلی از مسائل نبود. آجرها به دلیل وجود تنوع رنگی بالا، می‌تواند به شکل ساده نیز مورد استفاده قرار گیرد. از لحاظ بهداشت و تمیزی نیز دچار مشکل نخواهد شد و در صورت گذشت زمان زیاد، می‌توان از یک روغن مخصوص برای جلای دوباره آن استفاده کرد.

آجر در دکوراتیو خانه
بیشتر بخوانید

کاربرد آجر دکوراتیو:

در خانه های امروزی، وجود دیوارهای ساده و یا کاغذ دیواری بسیار تکراری شده است و اگر به‌دنبال یک فرم جدید در طراحی داخلی منزلتان هستید، بهتر است با آجرها دکوراتیو آشنا شوید. این آجرها می‌تواند امکانات زیادی را برای شما فراهم آورد. از آجرها دکوراتیو در قسمت‌های کوچکی از دیوارهای داخلی استفاده کنید و تفاوت انرژی و سبک را از نزدیک لمس کنید.

امروزه در قسمت‌های بسیاری از نمای داخلی از آجرها استفاده می‌شود. مثلا در اطراف شومینه به دلیل مقاومت بیشتر این متریال در برابر گرما، از آجر دکوراتیو بسیار استفاده می‌شود. همچنین در قسمت‌هایی از دیوار آشپزخانه نیز از این امکان ، می‌توان استفاده کرد.

آجر دکوراتیو

آجرها از دیرباز در بناهای اصلی وجود داشته است و در نمای بیروی از آن بسیار استفاده می‌کردند. خانه‌های سنتی، فضاهای مربوط به تاریخ، سالن‌های بخش فرهنگی یک مجموعه، قسمتی از گالری‌ها قسمت کوچکی از دیوار‌های اتاق نشیمن، قسمت کوچکی از اتاق خواب نیز می‌توانند گزینه‌هایی برای استفاده از آجرها دکوراتیو باشند.

آجرها به طراحان امکانات تازه‌ای می‌دهد و آن‌ها می‌توانند با چیدمان جدید و درست، به فرم‌های انتزاعی و مدرنی که در ذهن خود دارند برسند. حتی گاه با چیدن تعداد کمی از آجرها به‌صورت ساده روی یکدیگر، می‌توان از داشتن یک فضای مدرن و جالب لذت برد.

جهت سفارش آجر نما با کارشناس فروش شهر آجر با شماره 09129640179 در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *