آجر نما شهر آجر

آجر نما شهر آجر

آجر از دیرباز مورد توجه بسیاری از طراحان بوده است. بهتر است بدانید از آجر به شکل‌های متفاوتی در قدیم، در نمای خانه‌ها استفاده می‌کردند، حتی در بسیاری از بناهای تاریخی، می‌توان به‌وضوح باقی مانده این آثار را دید. در همین بناها می‌توان قدرت و مقاومت و کیفیت آجر نما شهر آجر را متوجه شد. بهتر است بدانید که آجرهای نما، دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی  خاصی است که به‌شدت این آجرها را در میان مردم محبوب کرده است. آجر نما شهر آجر از ویژگی‌هایی برخوردار است که ممکن است در دیگر مصالح ساختمانی  به‌چشم نخورد.

وجود رنگ‌های متنوع و گرم بودن این رنگ‌ها، در فضاهای مدرن نیز کاربرد فراوانی داشته است. امروزه در معماری مدرن، از آجر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متریال‌ها استفاده می‌شود. آجرهای نما یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که بسیاری از طراحان، به بخشی از خانه اضافه می‌کنند تا بتوانند به فرم‌های دلخواه و جدید در معماری مدرن برسند. در برخی از طراحی داخلی‌ها نیز از آجر نما شهر آجر برای ساختن فضای سنتی نیز استفاده می‌شود. این متریال هم در بیرون از منزل و هم در درون منزل استفاده می‌شود و ما در اینجا به برخی از این طراحی‌ها اشاره می‌کنیم:

آجر نما شهر آجر

آجر نما شهر آجر در سقف :

در اینجا از این متریال، به‌عنوان یک متریال اصلی و بنیادین استفاده نشده است، بلکه از آن به‌عنوان یک متریال ساده در کنار عناصر دیگر استفاد شده است. در اینجا این متریال‌ را در کنار سنگ و دیگر عناصر مدرن استفاده کرده‌اند. رنگ طوسی در این طراحی داخلی، خود به‌عنوان یک عنصر اصلی در مدرن سازی استفاده شده است. البته با وجود رنگ گرم در سقف، به‌طور ناخوداگاه چشم به سمت آن کشیده می‌شود و این می‌تواند خود، یک وجه زیبا در نمای خانه باشد.

دلایل استفاده از آجر نسوز
بیشتر بخوانید

آجر نما شهر آجر

آجر نما شهر آجر در آشپزخانه :

همان‌طور که گفته شد، از آجرهای نما به‌عنوان یک عنصر خوب و مقاوم و البته دارای ویژگی‌های زیبایی شناسی در خانه استفاده می‌شود. این متریال می تواند در محیط داخلی، مثل آشپزخانه نیز کاربرد داشته باشد. نگرانی‌های زیادی برای طراحی آشپزخانه وجود دارد، اما با ترکیب آجرنما در کنار چوب می‌توان به طراحی‌های منحصربه‌فردی دست پیدا کرد که هرکدام می‌توانند فضای زیبایی را ایجاد کنند. در اینجا با تخصیص یک دیوار به آجرهای نما توانسته آشپزخانه آنتیکی را طراحی کند.

آجر نما شهر آجر

رنگ های آجر نما شهر آجر:

همان‌طور که می‌دانید، آجرهای نما دارای تنوع رنگی بسیاری است و گاهی می‌توان رنگ‌های بسیاری را با هم ترکیب کرد در طراحی داخلی استفاده کرد. در اینجا از آجرنما برای طراحی اتاق خواب استفاده شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از ترکیب رنگ مشکی در این طراحی توانسته است به خوبی بهره گیرد. البته با ایجاد سایه‌هایی بر روی این آجرها در دیوار، به‌شکلی به قدیمی بودن و یا جذابیت آن اضافه کرده است. همچنین نورپردازی در این طراحی بسیار مهم است  و دقیق انجام شده است.

ترکیب رنگ صورتی و خاکستری در کنار این دیوار آجری سیاه، به‌خوبی عمل کرده است و ترکیب فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. البته نکته مهم دیگر در این طراحی فوکوس بر روی این دیوار اصلی است. در اینجا برخلاف دو طرح قبلی، این دیوار نقطه توجه و تمرکز قرار گرفته است. که خود هم به‌عنوان یک اثر هنری و هم به‌عنوان تکمیل‌ کننده عناصر اتاق استفاده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *