تنوع در چینش آجر نما

امروزه با تنوع بی نظیری که در شیوه های چینش آجر نما به وجود آمده باعث شده که هر سلیقه ای بتواند به راحتی طرح مورد نظر خود را انتخاب و اجرا نماید.تمام این شیوه‌ها توسط طراحان و معماران بارها و بارها مورد آزمون قرار گرفته تا مشخص شود که کدام شیوه چینش هم از نظر نزدیکی با فرهنگ ما ایرانی‌ها و هم از نظر زیبایی مورد پسند خریدار واقع‌‌ می‌شود.

تنوع در شیوه های آجر چینی

هنــر چیــدن آجــر را در بناهــا بــه منظــور عرضــه نماهــای تزئینــی متناســب بــا شــکل و هیئــت کلــی بنــا را اجــر کاری مینامنــد.

معمــاران ایرانــی کوشــیده اند تــا بــا کاربــرد گســترده اجــر در گونه هــای مختلــف تزئینــی حالــت ارگانیــک ایــن مــاده را در ارتبــاط بــا شــکل بنــا حفــظ کننــد. معمــاران ایرانــی (بــا توجــه بــه آثــار بــه جــای مانــده) از ســده چهــارم هجــری بــه بعــد در زمینــه اجــر کاری، شــیوه های گوناگونــی را آزمودهانــد.

رگ چینی/گل اندازی/گره سازی/اجر کاری رنگی یا ((گره سازی رنگی))/هشت و گیر/آجــر کاری بــا آجرهــای تزئینــی نقــش دار ((مهــری))/خوون چینی/فخرو مدین/بادبزنی/ آجر معقلی/آبشاری/بند کشی تو پر/بندکشی گویا/بندکشی گود/بندکشی برجسته/بند کشی سر افتاده

تفاوت بین آجر قرمز و آجر سفید چیست؟
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *