آجرنما

آجر نما ایده جذاب نماسازی

آجر نما ایده جذاب نماسازی

نما علاوه بر معماری یک بنا در طراحی شهری نیز تأثیر زیادی دارد. نما ازجمله قسمت‌های اولیه یک ساختمان به شما می‌رود که مخاطب با آن درگیر می‌شود. به همین خاطر با پیشرفت روزافزون دنیای صنعت و ساختمان‌سازی مصالح فراوانی در نماسازی به کار گرفته می‌شود. آجر نما نیز به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین متریال های نماسازی کاربرد فراوانی دارد.

اصالت نماهای آجری

آجر بعنوان قدیمی‌ترین مصالح معماری از گذشته تا به امروز کاربرد فراوانی در معماری و ساختمان‌سازی دارد. در دنیای ساخت‌وساز امروز نیز طراحان با به کار بردن آجر در طرح‌های خود اصالت و ارزش والایی به بنا می‌دهند. به همین خاطر هنوز هم آجر در نماسازی دارای جایگاه ویژه‌ای است و باکمی خلاقیت می‌توان نماهای آجری ساختمان‌های خود را به زیباترین نماها تبدیل نمود. برای مثال می‌توان از آجر نما به‌طور نیمه برای نما استفاده کرد. این طرح موجب می‌شود که ساکنین خانه از نور بیشتری داخل خانه بهره‌مند شوند و به‌راحتی مناظر بیرون را نگاه کنند.

عوامل تعیین‌کننده در استفاده از آجر نما

آجر نما با توجه به موقعیت‌ها و محله‌های گوناگون و هم‌چنین هم‌جواری ساختمان با بناهای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که نمای ساختمان شما زمانی زیبا و خارق‌العاده خواهد بود که در جای درستی قرارگرفته باشد. همین‌طور به خاطر بسپارید که هزینه صرفاً بهانه جالبی برای کارنکرده محسوب نمی‌شود.

زمان‌هایی هستند که تفکر و یک ایده نو راه‌حل بسیاری از مشکلات است. این در حالی است که عده‌ای نبود پول را توجیهی برای طراحی نماهای زشت و زمخت خود می‌دانند. یک معمار و طراح خلاق می‌تواند باکمی اندیشه و تفکر نماهایی زیبا با کمک آجر نما برای صاحبان خانه‌ها و ساختمان‌ها و فضای شهری طراحی کند.

آجر نما شهر آجر
بیشتر بخوانید

آجر نما ایده جذاب نماسازی

آجرنمای شهر آجر

آجرنمای شهر آجر دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است و همین موضوع محدودیت در طرح و رنگ را برای کاربر از بین برده است. آجر نسوز نما می‌تواند در عایق‌کاری کوره‌ها و پاتیل‌های صنعتی نیز نقش مهمی داشته باشد. از خصوصیات بارز آجرنماهای شهر آجر می‌توان به روش تولید آن در زمان‌های طولانی، مصرف سوخت بیشتر و استهلاک بیشتر کوره‌ها اشاره کرد. این نکات باعث بالا رفتن کیفیت محصولات نهایی می‌گردند.

آجرنما بادوام بالا

آجرهای نسوز نمایی که دارای کیفیت بالایی باشند در برابر شرایط خارجی مانند رطوبت و سایر عوامل جوی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. آجرنماهای شهر با انواع و ابعاد مختلف ساخته‌شده و به بازار عرضه می‌گردد. با انتخاب اندازه‌ها و رنگ‌های دلخواه آجرنما طرحی بی‌نظیر را خلق کنید.

رنگ‌های آجرنما

رنگ از ویژگی‌های اصلی در یک نما محسوب می‌شود. آجرهای نسوز نما نیز با دارا بودن رنگ‌های زرد کلاسیک، قهوه‌ای، قرمز، کرم، طوسی، مشکی، نارنجی، آبی، سفید و… می‌تواند علاوه بر محیط‌های خارجی در مکان‌های داخلی نیز رخ‌نمایی نماید.

چگونه نمایی منحصربه‌فرد داشته باشیم؟

برای این‌که نمایی زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید از آجر نما کمک بگیرید؛ اما در این میان توجه به ترکیب رنگ و طرح آجرها دارای ارزش زیادی است. به همین خاطر بهتر است که قبل از اجرا طراحی آن را انجام دهید. حتی اگر طرح شما گران‌ترین طرح هم باشد ولی دارای اصول طراحی نباشد، هیچ جذابی برای مخاطب نخواهد داشت. از طراحان و معماران برای طراحی نمای خود کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *