آجر نما در ساختمان‌های دولتی

آجر نما در ساختمان‌های دولتی

بناهای دولتی نقش بسیاری در شکل گیری بناهای خصوصی و در نهایت سیما و کالبد شهری دارد. به بیانی بهتر الگو برداری از ابینه دولتی در ساختمان‌سازی خصوصی غیر قابل انکار است. این ساختمان‌ها عامل تعیین کننده و پیشرو در شکل دهی به بافت شهری هستند.به گونه ای که هم از نظر شکل ظاهری و فیزیکی تاثیر گذار بوده و در نهایت با بافت ایجاد شده با روح و روان انسان ارتباطی ناگسستنی دارد. با بکارگیری آجر نما در ساختمان‌های دولتی در واقع از عنصری انعطاف پذیر در نماسازی، اصیل و زیبا استفاده می‌کنید.

آجر نما در ساختمان‌های دولتی

استفاده از موادی سازگار با محیط زیست و هم کاهش دهنده مصرف انرژی در بناهای دولتی امری حیاطی است. همانطور که گفته شد این بناها تاثیر زیادی بر سایر بناها دارند.توجه به این اصول در نهایت تاثیراتی مفیدی خواهد داشت. آجر از جمله موادی است که خاصیت عایق در برابر گرما و سرما را دارد و همچنین آسیبی به محیط وارد نمی‌کند.
انسان امروزی بیشتر وقت خود را در محیط کار می گذراند. طراحی ساختمان‌های دولتی و اداری از این رو حائز اهمیت است که بتواند با روحیه انسان الفت بگیرد. وجود فضای مناسب حتی می‌تواند سبب بهبود در روند کار شود.
اولین چیزی که در ساختمان از نظر بصری بیننده را جذب می کند نما است. نما نباید فاقد ارزش بصری باشد چون عنصری است که راوی نوع کاربری ساختمان است. رعایت اصول طراحی در ساختمان‌های دولتی اهمیت فوق العاده‌ای دارد. آجر نما در ساختمان‌های دولتی می تواند ارزش بصری ساختمان را تا چندین برابر افزایش دهد.
نما باید زیبا باشد و برای بیننده آرامش بصری به همراه داشته باشد. مستحکم باشد تا امنیت و آسایش ساکنان را فراهم کند. در برابر عوامل تخریب کننده پایدار باشد.در برابر بارهای وارده همچون بار لرزه‌ای، باد، ضربه و عوامل محیطی مقاوم باشد.

زیبایی آجر نما
بیشتر بخوانید

آجر نما در ساختمان‌های دولتی
می‌توان گفت که زیبایی ظاهری، آسایش و ایمنی و صرفه جویی در مصرف انرژی ار معیارهای اصلی در نماسازی محسوب می‌شود. بکارگیری آجر نما در ساختمان‌های دولتی در برگیرنده تمامی این نکات است.
آجر که از خاک تولید می‌شود عنصری دیرینه در ساخت و ساز جهانی و به ویژه ایران است. آجر نما با گستره وسیع در نوع و طرح متریالی مناسب برای ایجاد نما متناسب با سلیقه‌های مختلف است. مقاومت بالا، دوام، پایداری و تنوع رنگ از خصیصه‌های بارز آجر نما به شمار می‌رود.
با وجود مزیت ‌های فراوان استفاده از آجر نما در ساختمان‌های دولتی و اثر گذاری بر سیمای شهری امری معقول است. همانگونه که می‌دانید آجر یکی از اولین مصالحی است که انسان در ساخت و ساز بناها از آن بهره گرفته است.با وجود قدمت آن هنوز هم بوی تازگی می‌هد. موادی که با هر یک از سبک‌های معماری خود را تطبیق داده و انس گرفته است.

آجر نما در ساختمان‌های دولتی که باید دارای طول عمر مفید باشد و شکلی نو داشته باشد انتخابی مناسب است. آجر باید در نوع مرغوب آن انتخاب شود تا در مقابل شرایط جوی مقاوم باشد. شوره نزند و ثبات رنگی در برابر نور خورشید داشته باشد. میزان جذب آب مناسبی داشته باشد و متعد شوره زندن نباشد. رعایت این نکات سبب می شود تا نگهداری،مراقبت و تعمیر در این نماها بسیار ناچیز باشد. در نتیجه در کاهش هزینه‌ها نیز نقش بسزایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *