خلق سازه‌ های مدرن با آجر نما

آجر نما متریالی است که هر آنچه را انسان در ذهن می‌پروراند را به واقعیت تبدیل می‌کند. علاقه‌مندان به معماری سنتی و یا مدرن می‌توانند با کمک این محصول فضای داخل و خارج ساختمان را همانند طرح قالی بچینند و خلاقیت و هنرنمایی را بر روی نما به اجرا درآورند.

این محصول دست معماران را از هر لحاظ باز گذاشته که به‌راحتی بتوانند انواعی از طرح‌های ماهرانه و رؤیایی را به ارمغان آورند. رنگ‌های متنوع و زیبایی که از آجر نما در دسترس است یکی از ویژگی‌های برتر این محصول به شمار می‌آید که گنجاندن هر رنگ از آن در سازه آرامش و زیبایی خاصی را به ارمغان خواهد آورد.

سازه‌ های مدرن با آجر نما

اضافه کردن این متریال به نما یا بخش‌هایی از سازه یکی از بهترین گزینه‌ها در خلق مدل‌های دلخواه و جدید در معماری مدرن است. در واقع زیبای و رنگ‌بندی خاص آجر نما احساسی مملو از آرامش و امنیت را به بیننده القا می‌کند.

نقش آجر نما در زیبایی ساختمان

سازه‌ های مدرن با آجر نما

همانطور که در این تصویر دیده می‌شود اولین چیزی که به چشم می‌خورد نمای ساختمان است. به همین دلیل است که توجه به نما به عنوان پوسته یا جلدی از ساختمان، امری بسیار قابل توجه و مهم است. در واقع نحوه کاربری نمای این سازه نشانی از شخصیت و و موقعیت فرهنگی، هنری و یا اجتماعی  ساکنین این بنا را بیان می‌کند و صد البته اولین معیار جاذبی است که بر ارزش مالی این بنا می‌افزاید.

به کار بردن آجر به عنوان متریالی با قدمت طولانی حس نوستالژی را برای بیننده فراهم می‌کند و به همین خاطر  با همراه کردن روح و ذهن آدمی، احساس آرامش و راحتی را القا می‌کند. قفل شدن قطعات آجر در هم، ترکیب رنگ و نحوه چیدن آجرها تأثیر به سزایی در شکل ظاهری این بنا ایجاد نموده است و همین ویژگی منجر به خلق این نمای زیبا توسط معماران شده است.

آجر قزاقی
بیشتر بخوانید

علاوه بر زیبایی ظاهری که آجر نما در این سازه ایجاد کرده است، می‌توان به خصیصه‌های مثبتی از جمله مقاومت در برابر آتش سوزی، مقاوم در برابر تنش‌های سرما و گرما، اشغال فضای کم، دوام و استحکام بالا در دراز مدت، عمر مفید و نقش و نگارهای متنوعی که به‌راحتی با این محصول اجرا می‌شود اشاره کرد.

همچنین به دلیل اینکه اثرات سوِ و یا مخربی که بر محیط زیست ندارد و به نوعی از دوستداران محیط زیست نیز به شمار می‌آید و به‌راحتی با به کار بردن این متریال با حسی از طبیعت روبرو هستیم می‌توان گفت از دلایل محبوبیت این محصول شده است. از طرفی ترکیب خلاقانه آجر نما با با چند متریال دیگر در این بنا طرحی بسیار زیبا و قوی را به اجرا درآورده است.

کلیه متریال های به کار رفته بسیار مدرن انتخاب شده‌اند و گرمای خاصی به فضا بخشیده‌اند از این ‌رو آجر در اینجا در نقطه توجه است و کلیدی عمل می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *