چرا نباید اجازه دهید آجر فرسوده شود؟

چرا نباید اجازه دهید آجر فرسوده شود؟

ما آجر را به عنوان یک مصالح ساختمانی بادوام می شناسیم. اما حتی با این وجود، پیری می‌تواند تاثیرات منفی بر آن بگذارد. به این ترتیب، تعمیر و نگهداری منظم و بازرسی سالانه می تواند در افزایش طول عمر بلوک های آجری مفید باشد. در برخی موارد، آجرها می توانند نادیده گرفته شوند و به حال خود رها شوند. به همین دلیل، آنها سازش ساختاری را در میان تأثیرات دیگر تجربه می کنند. همانطور که گفته شد، موارد زیر دلایلی است که چرا نباید اجازه دهید آجر قدیمی شود:

دلایل مربوط به جلوگیری از کهنه شدن آجر

چرا نباید اجازه دهید آجر فرسوده شود؟

زوال آجر

بدون شک یک آجر کهنه دچار خرابی شدید می شود. بنابراین، هنگام بازرسی برای شناسایی آجرهای فاسد وقت خود را صرف کنید. علائم رایج شامل پوسته شدن یا ترک خوردن است. و این شرایط ناشی از:

ته نشین شدن پایه

با گذشت زمان، شالوده ممکن است شروع به ته نشین شدن کند، در نتیجه فشار بیشتری به آجرها وارد می شود. و اگر مشکلات را برطرف نکنید، متوجه پیشرفت ترک‌ها در دیوار آجری خود خواهید شد.

ملات سفت شده

سطحی از انعطاف پذیری وجود دارد که باید ملات خود را به نمایش بگذارید. و این به این دلیل است که آجرها شکل و اندازه خود را در کل حفظ نمی کنند. پس از چندین سال، آجر ممکن است آب را جذب کند و منبسط شود. در حالی که به دلیل ملات سخت فضایی برای انبساط وجود ندارد، شروع به ریزش و ترک می کند.

خراب شدن ملات

اگر خانه آجری شما شروع به کهنه شدن کرد، انتظار خراب شدن ملات را داشته باشید، به خصوص اگر از آن نگهداری نکرده باشید. رطوبت عامل اصلی خراب شدن ملات است. اما علاوه بر آن، عوامل دیگری شامل فرسایش بادی و تجمع رطوبت است.

طبقه بندی محصولات آجری
بیشتر بخوانید

بسته به سن سازه، میزان آسیب می تواند حداقل یا شدید باشد. اما عمدتاً آجرهای کهنه نسبت به سازه‌هایی که اخیراً ساخته شده‌اند، میزان تخریب ملات بیشتری دارند. اگر متوجه این اثر شدید، با کارشناسان تماس بگیرید و درخواست تعمیر داشته باشید. متخصصان می توانند ملات را تجدید کنند و یکپارچگی ساختاری آن را بازیابی کنند.

فرسایش آجر

باور کنید یا نه، آجرها وقتی کهنه می شوند دچار فرسایش می شوند. و این به این دلیل است که فرسودگی آجر را نرم می کند و هنگامی که عناصر روی آن کار می کنند، شروع به سایش می کند. همچنین، زمان می تواند منجر به از بین رفتن لایه محافظ آجر شود. وقتی کسی آن را جایگزین نمی کند، سطح نرم داخلی آجرها به دلیل هوای سوزان شروع به ساییدگی می کند.

شکست های ساختاری

همانطور که انتظار دارید، کهنه شدن منجر به از دست دادن یکپارچگی ساختاری می شود. و اگر کسی آن را تعمیر نکند بدتر می شود. نشانه‌های رایج خرابی‌های سازه‌ای در طول زمان، فروریختن آجرها و آجرهای خمیده به سمت بیرون یا داخل است. در حین تعمیر، بهترین راه برای نجات وضعیت، حل سریع منبع مشکل است.

ماده پودری روی آجر

در حالی که ممکن است در آجرهای کهنه رخ دهد، این مشکل در بین آجرهای اخیر رایج است. ماده پودری آن نمک های سفید رنگی است که به دلیل رطوبت زیاد ایجاد می شود. خوشبختانه، این بر ساختمان‌های آجری باستانی که قبل از سال 1920 ساخته شده‌اند، تأثیری نمی‌گذارد. در آن روزها، سیمانی وجود نداشت که اکنون به نمک موجود در آجرها کمک می‌کند.

دلایل انتخاب آجرهای نما در جامعه مسکونی
بیشتر بخوانید

قالب های آجری

با گذشت زمان ممکن است خاک روی آجرها جمع شود. و این یک محیط رشد برای کپک ایجاد می کند اگر درمان نشود، قالب می تواند رشد کند و یکپارچگی ساختاری آجر را مختل کند.

شروع شدن

در نهایت، آجرها فقط زمانی بادوام هستند که به دلیل تعمیر و نگهداری در شکل عالی باشند. با این حال، هنگامی که شما آنها را نادیده بگیرید و آنها را به فرسوده شدن  رها کنید، می توانند هر یک از آسیب های فوق را تجربه کنند. و اگر آسیب بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به سازش ساختاری و هزینه عمده تعمیر شود.

بنابراین، برای محافظت از نمای آجری خود در برابر فرسودگی و اجازه دادن به ماندگاری آن برای چندین سال، با یک متخصص تماس بگیرید.  ما در شهر آجر با بازرسی و بازسازی منظم ملات و آجر کهنه شده به شما کمک می کنند.

منبع :

turnbullmasonry

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *