استفاده از آجر نما

استفاده از آجر نما

استفاده از آجر نما یکی از متریال‌هایی است که از دیرباز تاکنون بسیار محبوب بوده است و هم مورد توجه طراحان و هم مورد استقبال فراوان مشتریان بوده است. از آجر در طراحی‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. هم در طراحی داخلی و هم در طراحی نمای ساختمان می‌توان آجر را با دیگر متریال‌ها ترکیب و به شیوه‌های متفاوتی از آن‌ها بهره برد.

استفاده از آجر نما که از زیر مجموعه‌های آجر است و بسیار پرکاربرد بوده و در طراحی‌های مدرن به‌دلیل کیفیت بالا و انرژی زیاد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا به چند نمونه از این طراحی‌ها با استفاده از آجرهای نما اشاره می‌‌کنیم:

استفاده از آجر نما

استفاده از آجر نما در اتاق خواب :

استفاده از آجر نما در تمام نقاط خانه ممکن است ، اما در اینجا از این متریال در اتاق خواب استفاده شده است. باید توجه داشت که این عنصر در اینجا بسیار درست و به‌ جا استفاده شده است. اول این که تنها یک دیوار به آجر اختصاص یافته است که این امر از شلوغی اتاق جلوگیری می‌کند. دوم این که همین یک دیوار، دیوار اصلی اتاق است و مرکز توجه قرار دارد که بسیار نکته مهمی است و در نگاه اول چشم را به سمت خود جذب می‌کند. مسئله مهم دیگر استفاده از آجر در کنار دیگر متریال‌ها است.

بهتر است در استفاده از چند عنصر در کنار هم احتیاط نکنید و جسورانه آن‌ها را ترکیب کنید. این امر باعث می‌شود که شما بتوانید به گزینه‌های بهتر و قوی‌تری در طراحی داخلی با آجر نما دست پیدا کنید. نکته قابل توجه دیگر استفاده از نورپردازی مناسب بر این دیوار است. همچنین این دیوار با وجود این که خود تبدیل به یک اثر هنری شده است، اما با اضافه کردن یک تابلوی سیاه و سفید گچی، حس بهتر و سبک ویژه‌ای را انتقال داده است.

ترندهای آجری در سال 2023
بیشتر بخوانید

استفاده از آجر نما

استفاده از آجرنما در اتاق نشیمن:

آجرهای نما را می‌توان به‌راحتی در اتاق نشیمن استفاده کرد و نگران این نبود که زیبایی کافی را ندارد. در طراحی‌های مدرن، استفاده از آجر نما بسیار پرکاربرد شده است. در اینجا از آجرنماها در طراحی داخلی در اتاق نشیمن استفاده شده است. بازهم اختصاص یک دیوار اصلی به آجرهای نما ، اتفاق اصلی این اتاق است. دیوار اصلی که پشت تلویزیون و نقطه توجه قرار دارد، می‌تواند به خودی خود و تنها با استفاده از آجرهای نما، تبدیل به یک اثر هنری حرفه‌ای شود.

در اینجا از آجرهای نما به ‌شکل ساده استفاده نشده است و با دست‌کاری‌هایی در طراحی و هنگام چیدن آن‌ها، مثل سفید کردن قسمت‌هایی از آن، به طرحی جدید و جالب دست پیدا کرده است که حالتی رسوبی و قدیمی را تداعی می‌کند. استفاده از رنگ‌های خنثی و خاکستری مانند، باعث ایجاد فضای مدرن شده است و در ترکیب با آجر بسیار قوی عمل کرده است.

استفاده از آجر نما

استفاده از آجر نما در طراحی سنتی:

همان‌طور که گفته شد، از آجر می‌توان در طراحی سنتی نیز استفاده کرد. حتی می‌توان از آن در اتاق‌هایی که نوساز هستند، با اضافه کردن فرشی سنتی و یا صندلی‌هایی که با پارچه‌های سنتی  روکش شده‌اند ، در استفاده از آجر نما بهره گرفت. در اینجا ترکیب این عناصر در کنار آجرهای نما، فضا را تبدیل به محیطی سنتی و دارای اصالت ایرانی کرده است. همچنین با استفاده از رنگ‌های جسورانه، توانسته است اتفاق جالبی را رقم بزند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *