طراحی سازه با آجر نما

طراحی سازه با آجر نما

آجر نما همچنان همانند گذشته از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از اینرو در میان سبک‌های مدرن امروزی به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است. با طرح و رنگ‌های متنوع خود سازه‌های دلنشینی از خود بر جای می‌گذارد. به گونه‌ای که زیبایی بصری آن چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می کند.

از اینرو می‌توانید با توجه به کاربری مکان، فضا و نیاز خود طرح مورد نظر را پیاده کنید. علاوه بر این‌ها آجر نما به راحتی با مصالح دیگر ترکیب می‌شود و نمایی چشم‌ نواز به سازه شما خواهد داد. این محصول مقاومت زیادی در مقابل اشعه ماوراء بنفش و تغییرات جویی از خود نشان می‌دهد به همین دلیل عمر مفید ساختمان را بالا می‌برد.

طراحی سازه با آجر نما

آجر نما در طراحی نمای ساختمان

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، این طراحی خاص آجر نما است که در همنشینی با فضای اطراف خود رنگ و بوی خاک را در این سازه زنده نگه می‌دارد و زیبایی طبیعت را دو چندان کرده است. به گونه‌ای که آجرهای به کار رفته در این ساختمان به فراخور موقعیت و کاربری آن شکلی نو به خود گرفته‌اند و جذابیت خود را به رخ  هر بیننده‌ای خواهند کشید.

حضور گرم آجر در طراحی این معماری علاوه بر رنگ و لعاب زیبایی که به آن بخشیده است عایق مناسبی برای گرما و سرمای آن شده است. همچنین رنگ آجر نما ثابت است و به دلیل جذب خوبی که دارد ملات را به خوبی به خود می‌گیرد و نمی‌ریزد از اینرو دوام و زیبایی سازه را از هر لحاظ تضمین می‌کند.

مزایا و معایب ساخت آجر سیلیکات
بیشتر بخوانید

به علاوه رنگ قرمز آجرهای بکار رفته در نمای این ساختمان حس گرما بخشی را در فضای اطراف خود القا می‌کند، به این ترتیب این آجر می‌تواند انتخاب مناسبی برای مناطق سرد باشد. به همین دلیل است که امروزه آجر یگانه همنشین خانه‌های هر ایرانی شده است.

طراحی سازه با آجر نما

آجر نما ، یاری‌رسان معماران

امروزه معماران برای زنده نگه داشتن آجرها، طراحی‌های متفاوتی از این محصول اجرا می‌کنند. الگوهای آجر نما می‌تواند به صورت منظم و یا نامنظم چیده شود و این محصول را از حالت سنتی خارج کرده و فرمی نوین و مدرن به آن ببخشد. در واقع آجر نما دست معماران را باز نگه می‌دارد تا هزاران طرح و ایده نو را ایجاد کنند.

آجر نما در طراحی داخلی

با توجه به عکس که مشاهده می‌کنید، آجر نما علاوه بر معماری بیرونی ساختمان به داخل خانه‌ها نیز نفوذ کرده است. نه تنها این متریال فقط برای نماهای خارجی کاربرد ندارد بلکه می‌توان آن را در فضای خانه یا جاهای مرطوب مانند حمام و آشپزخانه به کار برد.

این آجرهای دکوراتیو می توانند فضایی کاملا  گرم و دلنشین را برای طرفداران خود فراهم کنند. ترکیب زیبا و رنگی وسایل با رنگ بی‌نظیر این آجر نما فضای دکوراتیو دلنشینی را برای این محیط فراهم کرده است. به گونه‌ای که این آجرهای دکوراتیو فضایی کاملا گرم و صمیمی را به این خانه بخشیده است.

از اینرو باید بگویم اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در پی خانه‌های با مصالح گران قیمت و تکنولوژی‌های خاص هستید. می‌توانیم بگوییم که این تصور را تغییر دهید چرا که شما هم می‌توانید که با بودجه‌ای اندک معماری ایده‌آل و کاربردی خود را با آجر نما در فضای زندگی خود اجرا کنید.

آجر هلندی
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *