در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟

در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟

توجه به نمای ساختمان امری بسیار مهم است. زیرا اولین عنصری که به چشم می‌خورد نما است. در واقع نما پوسته یا جلدی است که با توجه به آن می‌توان نحوه کاربری ساختمان را تشخیص داد. معرف موقعیت فرهنگی و اجتماعی ساکنان آن ساختمان است. اولین جاذبه‌ای که بر ارزش مالی ساختمان می‌افزاید.

در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟

نمای هر ساختمان باید هماهنگ با معماری شهری باشد در غیر اینصورت نمایی ناهمانگ ایجاد می‌شود. اگر نمای ساختمانها همخوانی نداشته باشند چهره شلوغ و کسل کننده‌ای برای شهر ایجاد می کنند.

در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟

نمای زیبای ساختمان

مسکن ابتدایی ترین نیاز بشر است. زیبایی و هنر نیز از نیازهای آدمی به شمار می‌روند. ساخت منازلی با نمای زیبا و هنرمندانه پاسخگوی نیازهای انسان است. فرهنگ و هنر مقوله‌ای جدا از زندگی او نیست و برای تحقق آن نیاز به امکانات و فضاهایی دارد. آجر یکی از پرکاربرد ترین مصالح از دیرباز تا به امروز بوده است.  آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی و آبینه شهری جلوه و شکوه به بنا می بخشد.

آجر نماها در انواع طرح و رنگ تولید می‌شود. رنگ‌های زیبای آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی و آبینه شهری گرما و صمیمیت می بخشد. روح و ذهن آدمی را با خود همراه می کند. به دلیل قدمت دیرینه آجر حس نوستالژی به افراد می بخشد که موجب حس راحتی بیشتر در آن مکان می شود.

آجر نما خصیصه‌های مثبتی همچون مقاومت در برابر آتش‌سوزی، تولید آسان، قیمت مناسب، همخوانی با معماری و فرهنگ ایران را دارا است. همین امر استقاده از آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی و آبینه شهری را به امری معقول تبدیل کرده است.

ارزیابی کیفیت انواع آجر نما
بیشتر بخوانید

در کجا می‌توان از آجر نما استفاده کرد؟

آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی

محصولی که از خاک و طبیعت حاصل می‌آید و در حرارت و گرمای کوره‌های آجر پزی پخته می‌شود. ماحصل آن صلابت، استحکام و زیبایی به خود می گیرد. وجود این قطعات به ساختمان استواری و زیبایی می‌بخشد. پوشش مستحکمی که همانند سپر از ساختمان در برابر فرسایش و ضربه محافظت می‌کند. ساختمانی قوام که حاصل از خاک، آتش و حرارت کوره‌های آجر پزی است. بکارگیری آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی و آبینه شهری برای نماسازی به دلیل مقاومت و عمر طولانی آن گزینه بسیار مناسبی است.

آجر نما در طرح‌های خاصی همچون آجر قزاقی، آجر نسوز ، آجر گلبهی ، آجر کف فرش ، قرمز، زرد و… تولید می‌شود. بسته شرایط محیط، شکل ظاهری ساختمان و سلیقه شخصی هر یک از آنها را را می‌توان در نماسازی استفاده کرد. توجه به شرایط محیطی امری انکار ناپذیر است. انتخاب مصالح مناسب تضمین کننده دوام و پایداری بنا است.

آجر نما در ساختمان‌های فرهنگی و آبینه شهری به روش کلاسیک و نوین قابل اجرا است. دکوراسیون داخلی و خارجی با آمیزشی از رنگ‌های طبیعی آجر اثری بکری پدید می‌آورد. یکی از ویژگی‌های دیگر نماهای آجری قابلیت ایجاد طرح‌های متعدد و منحصر به‌فرد است. شکل ظاهری قطعات آجر به‌گونه‌ای است که به راحتی در یکدیگر قفل می‌شود. به همین دلیل است که معماران می‌توانند بهترین و زیباترین نماها را با آن خلق کنند.

سازگاری آجرنما با محیط زیست و عدم ایجاد اثرات مخرب بر محیط یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت آن است. شاید یکی از دلایل محبوبیت آجر در میان دوستداران طبیعت همین خصیصه آن باشد.

کارخانه آجر نما
بیشتر بخوانید

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان شهر آجر تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *