آجر کف فرش

آجر کف فرش

آجر کف فرش به انگلیسی Floor Brick یک نوع آجر است که می‌توان آن را در دسته آجرهای سنتی یا آجرهای پرسی قرار داد، بسته به روش تولید آن. در گذشته، آجر کف فرش نیز به صورت گسترده استفاده می‌شد، اما امروزه روش‌های ساخت آن کمی تغییر کرده است. امروزه، کف‌پوش‌ها بیشتر از دیوارپوش‌ها به آسیب‌های مختلفی مانند استهلاک ناشی از استفاده روزمره، گرد و غبار و باران، در معرض قرار می‌گیرند. بنابراین، آجر کف فرش باید بسیار مقاوم و دوامی باشد تا بتواند به مدت طولانی به عنوان یک گزینه مناسب برای کف‌پوش استفاده شود.

کاربرد آجر کف فرش

بدیهی است که در صنعت ساختمان‌سازی از ابزار و مصالح مختلفی استفاده می‌شود. هر کدام از این مصالح دارای قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند. احتمالاً برای هر یک از این مصالح جایگزینی در نظر گرفته شده است، اما آجر کف نسوز یکی از مصالحی است که به نظر می‌رسد جایگزین مناسبی برای آن وجود ندارد.

  • ساخت باربیکیو : محوطه سازی و ساخت کف حیاط و یا محوطه ویلا و باغ
  • نماکاری ساختمان: تزیینات داخلی و انجام برخی دکوراسیون خاص در فضای داخلی ساختمان
  • آجر کف: آجرهای نسوز از موادی ساخته می‌شوند که دارای مقاومت بالا در برابر حرارت باشند و در برابر دماهای بالا قابلیت حفظ کیفیت و خواص خود را داشته باشند..
  • این آجرها علاوه بر مقاومت بالا در برابر گرما، نیروی فشار، ضربه، و مواد شیمیایی، همچنین از همین رو به یکی از پرکاربردترینمصالح در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده‌اند.
  • در تولید آجر کف نسوز، از خاک چینی بهره می‌گیرند که این خاک ترکیبی از کانی‌های معدنی است که در برابر حرارت مقاوم هستند. این خاصیت باعث می‌شود که مصالح ساختمانی تولید شده از آن‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت باشند.
  • آجر نسوز کف، یک نوع آجر نسوز است که به طور عمده برای ساخت محوطه‌ها و کف‌پوش‌های حیاط ویلایی یا ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از آن در نمای پشت بام یا روف‌گاردن، همچنین در محوطه‌ها و پارکینگ‌ها، زیبایی بسیاری را به وجود می‌آورد.

ابعاد آجر کف فرش

آجر کف فرش آجری است که در ابعاد20*20 و 10*10 و 10*20 در کیفیت های مختلف تولید میشود و برای کف محوطه‌ها و پارکینگ‌ها و مکانهای عمومی و لاوی‌ها و حتی داخل واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد از لحاظ تنوع تولید در چند نوع: شیل و رسی و نسوز و قزاقی تولید میشود که هر یک کارایی خاص خود را دارد.

انواع آجر کف فرش

انواع آجر کف فرش

آجر کف فرش را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: سنتی و نسوز

آجر کف فرش سنتی از خاک رس و شن و ماسه ساخته می شود و در رنگ های قرمز، زرد، گلبهی و ابلق موجود است. این نوع آجر برای مکان هایی مانند حیاط ها، باغ ها، پیاده روها و مکان های عمومی مناسب است. آجر کف فرش نسوز از مواد معدنی مانند شاموت، کائولن، سیلیس و سیمان ساخته می شود و در رنگ های کرم، خردلی، پرتقالی، طلایی و غیره موجود است. این نوع آجر برای مکان هایی مانند پارکینگ ها، انبارها، بندرگاه ها، پوشش پله ها، سرعت گیرها و مکان هایی که در معرض فرسایش شدید قرار دارند مناسب است.

همچنین آجر کف بر اساس معیارهایی مانند منطق آب و هوایی و میزان عبور و مرور به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

آجر کف فرش سنتی

آجر کف فرش پرسی

آجر کف فرش پرسی، که با دستگاه پرس تولید می‌شود، ابتدا خاک لازم را آسیاب و فراوری می‌کند. سپس، خاک آسیاب شده به دستگاه‌های پرس می‌رود. این دستگاه‌ها دارای قالب‌های آجر کف فرش هستند. در مرحله اول، خاک در این قالب‌ها ریخته می‌شود و سپس با اعمال فشار تا 200 تن، خاک به خشت آجر کف فرش تبدیل می‌شود. سپس این خشت‌ها به کوره منتقل می‌شوند تا پخته شوند.

آجر کف فرش سنتی

آجر کف فرش سنتی به روش دستی تولید می‌شود. ابتدا، خاک مورد نیاز آسیاب و به شکل پودر درآورده می‌شود. سپس، این خاک تبدیل به گِل می‌شود. در مرحله بعدی، گِل درون قالب‌های چوبی یا فلزی ریخته می‌شود تا شکل قالب را به خود بگیرد. سپس، خشت آجر کف فرش سنتی از درون قالب خارج و برای خشک شدن قرار می‌گیرد. در نهایت، این آجرها به کوره منتقل و پخته شده و برای ارسال آماده می‌شوند.

آجر خشتی کف

آجر خشت کف، که به نام آجر کف فرش سنتی هم شناخته می‌شود، در گذشته نیز در برخی بناها استفاده می‌شد، حتی از آجر خشت نپخته نیز برای ساخت آجر کف فرش سنتی استفاده می‌شد. به همین دلیل، این نام همچنان به کار می‌رود.

آجر کف فرش قرمز

همانطور که از نام آن پیداست، رنگ این نوع آجر قرمز است. اما روش‌های تولید این نوع در کارخانه‌ها متفاوت است. بهترین روش برای تولید این رنگ از آجر استفاده از خاک‌های معدنی شیل و نسوز است. این خاک‌ها پس از پخته شدن خشت آجر کف فرش، رنگ قرمز را به خود می‌گیرند. همچنین، این نوع آجر دارای استحکام بسیار بالاست و برای مناطق سردسیری بهترین گزینه است.

رنگ پودری اُخرا یکی از روش‌های دیگر تولید آجر کف فرش قرمز است، که به آن آجر کف فرش اُخرایی می‌گویند. اما این نوع آجر با گذر زمان، قابلیت حفظ رنگ اصلی خود را از دست می‌دهد، و در هنگام باران، رنگ آن از بین می‌رود. بنابراین، نمای ساختمان با مرور زمان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

راه دیگری برای تولید آجر کف فرش قرمز، استفاده از روش پخت ناقص می‌باشد. در این روش، ابتدا آجر کف فرش به صورت زرد پخته می‌شود و سپس در نهایت با پختن مجدد، رنگ آن به قرمز تبدیل می‌شود. اما به هیچ وجه توصیه نمی‌شود از این روش استفاده کرد؛ زیرا آجر‌های حاصل از این روش دارای استحکام کمی هستند و در شرایط نامساعد آب و هوایی، آسیب‌پذیر هستند و هزینه‌های زیادی را به همراه دارند.

آجرکف فرش نسوز

آجر کف فرش نسوز، یکی از گونه‌های مهم و مشهور آجرهای کف فرش است که از خاک نسوز ساخته می‌شود. این نوع آجر به دلیل مقاومت بسیار خوب خاک نسوز و کیفیت بالایی که پس از پخت به دست می‌آید، به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین آجرهای کف فرش شناخته می‌شود.

آجر بتنی کف

یکی از گونه‌های آجرهای کف، آجرهای بتنی هستند که با استفاده از ماسه، سیمان و ماشین‌آلات آجرزنی تولید می‌شوند. این نوع آجرها بیشتر برای ساخت کف در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و پیاده‌روها استفاده می‌شوند.

آجر نظامی خطایی کف

آجر نظامی خطایی، نوع سوم از آجرهای کف است که از خاک رس به عنوان مواد اصلی ساخته می‌شود. این آجرها در دو سایز ۴۲۰×۲۰ و ۵۴۰×۲۰ تولید می‌شوند و بیشتر برای کف‌سازی حیاط‌ها و ساختمان‌هایی که در معرض فرسایش کمتری قرار می‌گیرند، استفاده می‌شوند.

آجر کف فرش سایز 20×10

یکی از محبوب‌ترین انواع آجرهای کف در اروپا با ابعاد 20×10 است. این آجرهای کف، به دلیل سایز منحصر به فرد خود، می‌توانند نمایی بسیار زیبا را به وجود آورند. امروزه این نوع آجر با طرح حصیری تولید می‌شود که دارای یک زیبایی فوق‌العاده است.

آجر قزاقی برای کف

به دلیل کیفیت بالا، زیبایی ظاهری، و ارتباط عمیق با تاریخ ایران، آجرهای قزاقی در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و محبوبیت بسیاری را به دست آورده‌اند. این آجرها به صورت گسترده‌ای در کف‌سازی و محوطه‌سازی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های سنتی، مساجد و ساختمان‌های قدیمی، پارک‌ها و فضاهای سبز، ویلای‌های مدرن و روف‌گاردن‌ها استفاده می‌شوند. مزایای برجسته این آجرها، که باعث افزایش محبوبیت آنها شده، به شرح زیر است:

  • به دلیل عدم حضور آهک در خاک رس، آجرها دچار شکستگی و ترک خوردگی (آلوئک) بر روی سطح آنها نمی‌شوند.
  • یکی از دلایلی که این محصول مورد استقبال زیاد قرار می‌گیرد، ظاهر زیبا و سنتی آجر کف است. استفاده از آجرهای قزاقی سنتی در کفپوش، برای زیباسازی فضای باغ بسیار موثر است. چرا که تضاد رنگ سبز گیاهان در کنار رنگ قرمز یا قهوه‌ای این آجرها، زیبایی چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد.این آجرها در برابر عوامل جوی، ضربه، فشار و رطوبت بسیار مقاوم هستند و برای حفظ کیفیت و زیبایی خود نیاز به رنگ آمیزی ندارند.
  • به صرفه بودن قیمت از مهم ترین مزیت این آجرها می باشد.
  • معماری ایرانی با آجرهای قزاقی زیاد همخوانی دارد، که این امر باعث می‌شود انتخاب بسیار مناسبی برای زیباسازی فضاهای سنتی باشند.
  • معمولاً این آجرها در ضخامت‌های بالا تولید می‌شوند، که باعث می‌شود شکستگی و ترک خوردگی در هنگام بارگیری، جابجایی، و پس از نصب به حداقل برسد.

ویژگی های آجر کف فرش

ویژگی های آجر کف فرش

  • استفاده از آجر کف فرش نیاز به زیر سازی خاصی ندارد و با کمی حوصله و سلیقه اوستا کار وطراحی مناسب زیبا ترین کف را به محیط داخلی یا خارجی سازه خود داده اید(این آجر دارای تنوع رنگ بندی و طرح بسیار بالایی است و به دلیل وجود اندازه های نیمه و قرینه‌‌ می‌توان طرحهای زیبایی چون لانه زنبوری و امثال آن را اجرا کرد)
  • امروزه با آجر کف فرش چنان اشکال زیبا و دل نشینی را اجرا میکنند که گویی طرحی از فرش را با آن اجرا کرده اند. چون دارای رنگ های تضاد زیبایی است که با استفاده از آن میتوان هر طرح و نقشی را در کف پیاده کرد.
  • به دلیل استفاده در قسمتهایی که هم باید فشار بالایی را تحمل کند و هم به علت تردد مکرر خورده نشود دارای فرمول ساخت خاصی است که پخته شدن در کوره با دمای بسیار بالاتر از آجر نما و مدت زمان بالای پخت آن اشاره کرد(4روز در کوره با دمای ثابت پخته‌‌ می‌شود)
  • به دلیل حرارت بالا و مدت زمان بالای پخت،  استحکام بسیار بالایی در برابرخوردگی شکستگی و موارد مشابه دارد. یکی از خواص آجر کف فرش به دلیل استفاده از آن در محیط های باز مقاومت بالای آن در برابر یخ زدگی می باشد که با پختن در دمای بالا این امر در اجر کف فرش تقویت شده و در برابر سرماهای بسیار شدید نیز از خود مقاومت قابل قبولی ارائه‌‌ می‌دهد.
  • با آزمایشاتی بر روی این آجر انجام میگیرد از جمله یخ زدگی در سرمای زیر 30 درجه و بلافاصله گرمای بالای 40 درجه این امر کاملا ثابت شده است.
  • وقتی کف یک محوطه با آجر کف فرش پوشیده شود هم زیباییی بی نظیری دارد و هم دارای استحکام بالایی است و هرگز به دلیل نوع ساخت سر نمیخورد به همین دلیل بسیار مناسب برای دور استخر‌ها و حوض‌ها نیز میباشد.آجر کف فرش طرح قزاقی یکی از زیبا ترین کف فرش های موجود در بازار‌‌ می‌باشد که هم از نظر استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و شکنندگی دارای جلوه فوق العاده چشم نوازی‌‌ می‌باشد که اکثر خریداران کف از این نوع آجر کف بسیار استقبال میکنند.
آجر سفید
بیشتر بخوانید

مهم ترین ویژگی های آجر کف مرغوب عبارتند از:

  • سالم بودن آجر و نداشتن لب پریدگی
  • آجر کف نسوز مرغوب نباید بیشتر از ۲ درصد آب جذب کند.
  • آجر کاملا صاف باشد و محدب یا مقعر نباشد.
  • در ترکیبات آجر از مقداری نمک استفاده می شود که میزان نباید کمتر از ۱% باشد.
  • آجر های تولید شده باید سایزی یکسان داشته باشند زیرا آجرهای خیلی بزرگ یا خیلی کوچک استاندارد نیستند و کیفیت خوبی ندارند.
  • مقاوم در برابر جذب رطوبت، دماهای بسیار بالا و دماهای بسیار پایین(یخ زدگی)

مزایا و معایب آجر کف فرش

آجر کف فرش دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

مزایا

  • زیبایی و جذابیت بالا: با رنگ ها و طرح های متنوع و هماهنگ با محیط اطراف، زیبایی و جذابیت بالایی به فضا می بخشد و باعث ایجاد حس آرامش و گرمی می شود.
  • نگهداری و تعمیر آسان: با داشتن سطح صاف و یکنواخت، قابلیت جارو زدن و شستشو را دارد و نیاز به نگهداری و تعمیر خاصی ندارد. در صورت خرابی یا شکستگی برخی از آجرها، می توان آن ها را تعویض کرد و به راحتی بازسازی کرد.
  • قیمت مناسب: نسبت به سایر مصالح کف پوش مانند موزاییک، سنگ، آسفالت، پارکت و یا سرامیک، قیمت مناسب تری دارد و به صرفه تر است. همچنین، هزینه نصب و تعمیر آن نیز کمتر است.
  • استحکام و مقاومت بالا: آجرهای کف نشان می‌دهند که دارای مقاومت قابل توجهی در برابر سایش و آتش هستند. این آجرها باید به گونه‌ای مقاوم ساخته شوند که هر چندان وزن بزرگی روی آن‌ها قرار گیرد، هنوز هم نسبت به خرابی مقاومت نشان دهند. ممکن است صدها نفر بر روی زمین آجری قرار بگیرند یا این آجرها وزن سنگین یک خودرو را تحمل کنند. آجر کف باید به گونه‌ای طراحی شود که در اثر حرکت و فشار، سطح آن ساییده نشود و همچنان توانایی مقاومت را داشته باشد.
  • مقاومت در برابر حرارت بالا: آجرهای کف دارای ویژگی نسوز می‌باشند و در برابر حرارت بالا و شعله آتش مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.
  • صرفه اقتصادی: آجرهای مناسب برای کف به شکل سنگ‌فرش در بازار موجود است. استفاده از آن‌ها برای پوشش سطح کف، با ساخت و سازهای بنایی متفاوت است. به همین دلیل، هزینه‌ی آن‌ها مناسب می‌باشد. با این حال، با توجه به نوع مواد استفاده شده در آجر و کلاس کیفی آن، احتمال کاهش قیمت بیشتر نیز وجود دارد.
  • ماندگاری نمای کف آجری حتی در گذر زمان: آجرهای کف با گذر زمان جذابیت بیشتری به خود می‌گیرند و نمای آجری کف به شکلی ملایم‌تر تغییر می‌کند. استفاده از آجرهای کف، ساده‌ترین روش برای ایجاد جلوه طبیعی و مقاوم در کفسازی است. علاوه بر این، ظاهر نوستالژیک و منحصر به فرد این آجرها برای بسیاری از افراد جذاب است و به همین دلیل از آن استفاده می‌شود.
  • کارایی در انواع دما: در فصول سرد، راه رفتن بر روی کفپوش‌ها، به ویژه کفپوش‌های سنگی، سخت و طاقت‌فرسا است؛ اما با قدم زدن بر روی آجر کف فرش، شما در فصول سرد احساس سرمای اذیت‌کننده یا سرخوردگی نمی‌کنید؛ زیرا فرش آجری کف، حتی در زمستان، دمای متعادلی را حفظ می‌کند.
  • قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی: می‌توان آجر کف را در داخل و خارج ساختمان استفاده کرد. انواع این آجرها در برابر تغییرات جوی مقاومت خوبی دارند و رنگ آن‌ها پایدار است؛ از این رو، می‌توان به راحتی از آن‌ها در فضاهای داخلی و بیرونی استفاده نمود.
  • نگهداری بی‌دردسر: با توجه به اینکه آجرهای کف فرش دارای ظاهری خال‌دار و با لکه‌های طبیعی هستند، نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است و آلودگی‌ها را درون خود پنهان می‌کنند.
  • تنوع در طرح و اندازه: شما می‌توانید آجرهای کف را با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، تهیه و نصب کنید. در زمان نصب، با استفاده از رنگ و اندازه‌های مختلف، می‌توانید طرح‌های گوناگونی بسازید. همچنین، می‌توانید از آجرهای کف با الگوهای متنوع استفاده کنید تا هر الگو دارای طرحی منحصر به فرد باشد.
  • پایداری و سازگاری با محیط زیست: آجر کف فرش از خاک رس ساخته می‌شود که این ماده اولیه اصلی آن است. با توجه به این ساختار، آجرهای کف با محیط زیست کاملاً سازگارند. علاوه بر این سازگاری، این آجرها بسیار دوام دارند و تا مدت زیادی بدون آسیب و شکستگی باقی می‌مانند. مواد اولیه و فرآیند پخت آن‌ها به گونه‌ای است که در برابر واکنش‌های شیمیایی مقاومت نشان می‌دهند. با این حال، می‌توان گفت که این نوع آجرها به عنوان گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای متنوعی مطرح هستند.
  • تمیزکاری آسان: با کمی زمان و بدون خستگی، می‌توانید این آجرها را به راحتی تمیز کنید و فرش کف آجری خود را همواره مثل روز اول، تازه و پاک نگه دارید.
  • ضد لغزش: سطح این آجرها بدون لغزش است و این ویژگی در فصل زمستان بسیار مفید است. خاصیت ضد لغزش آن‌ها باعث کاهش تلفات انسانی و مالی می‌شود. اگر در شهرهای با بارش فراوان قصد ساخت و ساز دارید، باید دانست که این آجر یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

معایب

  • خشن بودن سطح: با داشتن سطح خشن و ناهموار، ممکن است برای پاها ناراحت کننده باشد و باعث ایجاد زخم و خشکی پوست شود. برای رفع این مشکل، می توان از فرش ها و پادری های نرم استفاده کرد.
  • نیاز به زیرسازی: برای نصب نیاز به زیرسازی دارد که شامل حفر کردن زمین، ریختن شن و ماسه، فشار دادن و هموار کردن آن و سپس چینش آجرها است. این کار نیاز به وقت، هزینه و دقت دارد و در صورت انجام نادرست، ممکن است باعث تغییر شکل و شکستگی آجرها شود.

نحوه نصب آجر کف فرش

برای نصب این آجر نیاز به زیرسازی دارد که به شرح زیر است:

  • ابتدا زمین مورد نظر را حفر کرده و از هرگونه سنگ، خاک،
  • خاک، گیاه و زباله پاک کنید. زمین باید صاف و مرتب باشد.
  • سپس یک لایه شن و ماسه را روی زمین ریخته و با یک دستگاه فشار دهنده یا یک چوب هموار کنید. این لایه باید حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر ضخامت داشته باشد.
  • بعد از آن، آجرهای کف فرش را روی لایه شن و ماسه چینش دهید. می توانید از الگوها و طرح های مختلف برای چینش آجرها استفاده کنید. مهم است که آجرها را به خوبی به هم متصل کنید و فاصله زیادی بین آن ها نگذارید.
  • در نهایت، با یک بالایی یا یک جارو، شن و ماسه اضافی را از روی آجرها بردارید و با یک شلنگ آب، آجرها را خیس کنید تا شن و ماسه بین آجرها جا بیفتد و آجرها را محکم کند.
مزایای آجر نما سفالی
بیشتر بخوانید

نحوه تعمیر آجر کف فرش

  • ابتدا آجرهای خراب یا شکسته را با یک چکش یا یک اهرم بردارید و از زیر آن ها شن و ماسه را پاک کنید.
  • سپس یک آجر جدید را با اندازه و رنگ مشابه با آجر قبلی انتخاب کنید و روی لایه شن و ماسه قرار دهید. مطمئن شوید که آجر جدید با آجرهای اطراف هم تراز باشد و به خوبی به آن ها متصل شود.
  • در نهایت، با یک بالایی یا یک جارو، شن و ماسه اضافی را از روی آجرها بردارید و با یک شلنگ آب، آجرها را خیس کنید تا شن و ماسه بین آجرها جا بیفتد و آجرها را محکم کند.

تنوع رنگ آجر کف فرش

آجر با تنوع رنگ بالا و زیبایی که دارد می‌تواند زینت‌بخش مکان‌های مختلف باشد. همچنین به‌آسانی با دیگر مصالح ساختمانی هماهنگ شده و ناهمگونی و تضاد ایجاد نمی‌کند. اگر زیرسازی مناسبی برای آن ایجاد شود بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد. نسبت به مصالح دیگر قیمت مناسبی داشته و ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. با توجه به اینکه سطح آجر به شکل طبیعی دارای عاج و برجستگی است، مانع از سرخوردن افراد در هنگام راه رفتن می‌شود. رنگ آجر کف فرش ثابت بوده و به‌آسانی رنگ و رخ خود را از دست نمی‌دهد. آجر کف  را می‌توانید در فرم‌های مختلف و با چیدمان‌های متفاوت در کنار هم قرار داده و زیبایی کار را دوچندان کنید. برای این منظور در هنگام خرید باید به کیفیت و استاندارد آن توجه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

تنوع رنگ آجر کف فرش

انواع رنگ های آجر کف فرش سنتی

  • آجر کف طرح انگلیسی : این آجر ها معمولا به رنگ قرمز تیره هستند که پر طرفدار ترین رنگ در میان سایر رنگ ها به شمار می آید . آلودگی و دوده در کاهش زیبایی این طرح از آجر ها تاثیر کمتری دارد
  • آجر کف شاموتی : رنگ آجرهای شاموتی از مواد معدنی و طبیعی همچون سیلیس، اکسیدهای آلومینیوم، آهن، و پختار این مواد در دمای بالا به وجود می‌آید. این فرایند باعث یکنواختی رنگ در داخل و خارج آجرها می‌شود و با رنگ‌آمیزی آجرها نمی‌توان رنگ آنها را تغییر داد. آجرهای شاموتی پرتقالی یا نارنجی رنگ هستند و استفاده بیشتر آنها در داخل خانه و نمای ساختمان انجام می‌شود.
  • آجر کف پوست پیازی : نوعی آجرنمای سنتی به نام آجرنما قزاقی پوست پیازی وجود دارد که در نتیجه تنظیم حرارت، به رنگ پوست پیازی می‌پوشد.
  • آجر کف زرد : این آجر نیز یکی از انواع آجر های قزاقی است که با ترکیبات مخصوص خاک بدست می آید
  • آجر کف خاکی : آجر های خاکی ظاهری شبیه به خشت های قدیمی دارند  و مناسب فضای سنتی هستند که در دمای مخصوص و با ترکیب خاک های مختلف تولید می شوند

موارد استفاده آجر کف فرش

  • آجر کف فرش با کیفیت و مقاومت‌های مختلفی ساخته می‌شود که به همان نسبت دارای مقاومت متفاوتی در برابر شرایط جوی و سایش است. آجر کف فرش نوع یک که دارای مقاومت بالایی در برابر فرسایش و رطوبت است برای خیابان‌های پرتردد، تقاطع‌ها و پیاده‌روها و همچنین برای مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها، انبارها، بندرگاه‌ها، پوشش پله‌های محوطه‌های خارجی، سرعت‌گیر عرضی و حاشیه‌ای جاده‌ها، و مکان‌هایی که در معرض فرسایش شدید قرار دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • آجر کف فرش نوع دو نیز ازجمله آجرهایی است که دارای مقاومت متوسط در برابر سایش بوده و برای مکان‌هایی مانند حیاط خانه‌ها و یا محیط‌هایی با عبور و مرور کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. درجه مقاومت این آجر در برابر یخ‌زدگی نیز متفاوت است که با توجه به شرایط آب و هوایی باید از انواع مناسب آن استفاده کرد.
  • آجر کف فرش بدون اضافه کردن هرگونه رنگ مصنوعی دارای رنگی کاملاً طبیعی و زیبا است که طیف گسترده رنگ‌ها و چیدمان خلاقانه آن می‌تواند سطحی صاف و یکدست و زیبا را در محیط‌های شهری ایجاد کند و با توجه به مقاومت و دوام بالایی که دارد هزینه تعمیر و نگهداری آن نسبت به دیگر مصالح بسیار اندک است. آجر کف فرش در برابر اسید و باز مقاوم بوده و قابل‌تولید در ابعاد مختلف به سفارش مشتری است.

قیمت آجر کف فرش

قیمت آجر کف فرش بستگی به اندازه، رنگ، کیفیت، برند و محل خرید آن دارد. و قیمت ها ممکن است با توجه به نوسانات بازار و شرایط اقتصادی تغییر کنند. برای مشاهده قیمت های به روز و دقیق می توانید با کارشناس فروش شهر آجر با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

خرید آجر کف فرش از شهر آجر

شهر آجر یکی از تولید کنندگان برتر آجر کف فرش در ایران است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد اولیه با کیفیت، محصولاتی با دوام، زیبا و مقرون به صرفه تولید میکند. شهر آجر انواع آجر کف فرش را با رنگها، الگوها و ابعاد مختلف ارائه میدهد. این آجرها مناسب برای کفپوش ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی و ورزشی هستند. شهر آجر همچنین خدمات نصب و تعمیر آجر کف فرش را نیز ارائه میدهد.

نکات خرید آجر کف فرش

  • آجر کف فرش را از نظر سایز بندی مورد بررسی قرار دهید زیرا تولیدات برخی کارخانه ها سایز بندی منظمی ندارند و این باعث می شود در زمان کار کردن آنها با مشکل مواجه شد
  • آجر کف فرش باید بدون هیچ گونه آلوئک و ناخالصی آهکی باشد، زیرا این ناخالصی‌ها باعث کاهش استحکام آجر می‌شوند و در زمان سرما می‌توانند به تخریب آجر کف فرش منجر شوند.

اگر شما هم به دنبال یک کفپوش زیبا، مقاوم و اقتصادی هستید، شهر آجر را انتخاب کنید. شهر آجر به شما کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل سریع را تضمین میکند. برای سفارش آجر کف فرش یا مشاوره رایگان، همین حالا با شماره تلفن 09129640179 تماس بگیرید. شهر آجر منتظر شنیدن صدای گرم شماست.

خلاصه

  • آجر کف فرش یکی از مصالح رایج در کف سازی حیاط ها، باغ ها، پیاده روها و مکان های عمومی است که با زیبایی، مقاومت و دوام بالا مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. این آجرها در نوع های آجر سنتی و آجر نسوز ، رنگ ها و طرح های مختلف و ابعاد ۲۰×۲۰، ۱۰×۱۰ و ۴۰×۲۰ سانتی متر تولید می شوند. برای نصب و تعمیر این آجر ، نیاز به زیرسازی، چینش و خیس کردن آجرها دارید. قیمت آجر کف فرش بستگی به اندازه، رنگ، کیفیت، برند و محل خرید آن دارد و به طور متوسط بین ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تومان برای هر متر مربع متغیر است.
  • برای انتخاب آجر کف فرش، باید به چند عامل توجه کنید. اول این که، هدف و محل استفاده از این آجر را مشخص کنید. برای مثال، اگر میخواهید در مکانی که در معرض آب، یخ زدگی و فرسایش شدید قرار دارد استفاده کنید، بهتر است از نوع نسوز این آجر استفاده کنید. دوم این که، رنگ و طرح این آجر را با توجه به سلیقه و هماهنگی با محیط اطراف انتخاب کنید. برای مثال، اگر میخواهید آجر کف فرش را در حیاط خانه خود استفاده کنید، بهتر است از رنگ های گرم و طبیعی مانند قرمز، زرد و گلبهی استفاده کنید. سوم این که، اندازه و تعداد را با توجه به مساحت و شکل زمین مورد نظر محاسبه کنید. برای مثال، اگر میخواهید در یک مکان مستطیلی با ابعاد ۴۰×۶۰ متر استفاده کنید، بهتر است از ابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر و تعداد ۱۲۰۰۰ عدد استفاده کنید.

  • برای خرید آجر کف فرش، باید به چند نکته دقت کنید. اول این که، از کیفیت و استاندارد این آجر اطمینان حاصل کنید. برای این کار، میتوانید از نمونه آجر کف فرش، گواهی کیفیت، برچسب و نشان استاندارد و گارانتی فروشنده استفاده کنید. دوم این که، قیمت را با توجه به اندازه، رنگ، کیفیت، برند و محل خرید مقایسه کنید. برای این کار، میتوانیدبا شهر آجر تماس بگیرید. سوم این که، برای حمل و نقل آجر این آجر، از بسته بندی مناسب و ایمن استفاده کنید. برای این کار، میتوانید از کارتن، پلاستیک، چوب و یا فوم استفاده کنید و آجرها را به خوبی محکم کنید تا از شکستگی و خرابی آن ها جلوگیری کنید.
  • برای نگهداری باید به چند نکته توجه کنید. اول این که، بصورت دوره ای با آب و صابون یا مواد شوینده مناسب شستشو دهید تا از آلودگی و رسوب آن ها جلوگیری کنید. دوم این که، از استفاده از مواد تیز، ساینده و اسیدی برای پاک کردن آجر کف فرش خودداری کنید تا از آسیب دیدن سطح و رنگ آن ها جلوگیری کنید. سوم این که، در صورت بروز خرابی یا شکستگی برخی از آجرها، سریعا آن ها را تعویض کنید تا از افزایش مشکل و زشت شدن ظاهر آجر کف فرش جلوگیری کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *