نمای آجری و اکیب اجرایی آجر نسوز

آجر نما و نمای آجری در چند سال گذشته بسیار محدود بود و تنها در دو یا سه نوع تولید میشد و آن هم عبارت بود از آجر نمای زرد 4 سانتی و آجر نمای زرد 5 سانتی که تمام نماکاران و اکیب های اجرایی کاملا به ان مسلط بوده و به قول معروف چشم بسته نیز نما را اجرا‌‌ می‌کردند. اما امروز با تنوع بیشمار آجر نما در چندین طرح و رنگ و جنس باعث شده اکیب های اجرایی الک شده و تنها تعداد انگشت شماری از انها میتوانند این نوع اجرنما‌ها را اجرا و به پایان برسانند.
تنوع در آجر نما باعث شد تا اکیب های نماکاری کاملا به صورت تخصصی این کار را ادامه دهند.اینکه آجر نمایی مدرن و جدید را در اختیار نماکاری قرار دهیم که بجز آجر نمای زرد هیچ سابقه‌ای در مورد اجرنمای مدرن نداشته باشد ریسک بسیار بزرگی است و شاید به خرابی نما انجامد.
آجرنمای مدرن در چندین اندازه و سایز تولید شده که اگر نمای ساختمان را طراحی کنیم این کار برای اکیب اجرایی بسیار سخت و پیچیده خواهد بود اگر اکیب اجرایی تجربه کار با این چنین آجرنماها را داشته باشد نحوه چیدمان و ترکیبندی رنگ‌ها را کاملا دانسته و به راحتی اقدام به چینش کرده و تمام تمرکز خود را در ریزه کاریها کرده تا نمای ساختمان هر چه زیباتر و بی نقص تر به اتمام رسد.
اما اگر اکیب اجرایی هیچ تجربه کاری در اجرای این نوع از آجرنماها نداشته باشد نماکار به زودی دچار استرس شده و هم از نظر پیش رفت کار و هم از نظر چینش دچار مشکل خواهد شد پس در انتخاب اکیب اجرایی باید با دقت و وسواس بسیار عمل کرد.
این را هم اضافه کنیم هیچ گرانی بی دلیل و هیچ ارزانی بی علت نیست اگر با نماکاری مذاکره کردید و ملاحضه نمودید از سایر اکیب های اجرایی هزینه بیشتر مطالبه میکند بدانید که این نماکار از حساسیت کار کاملا اگاهی داشته و کاملا با تجربه است چون هر قدر حساسیت کار بالا باشد همان قدر هم پیش رفت کار با ارامی خواهد بود و اکیب اجرایی این موارد را در نظر گرفته و تقاضای این هزینه بالاتر را کرده است اگر به خاطر چند تومان کمتر اجرا را به اکیب دیگر دهید ان اکیب پس از چند متر اجرا شروع به بهانه گیری کرده و تقاضای هزینه بیشتری را خواهد کرد یا کار را به صورت نیمه کاره رها کرده و خواهند رفت.

بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت آجر
بیشتر بخوانید

این خود جزو بزرگترین مشکلات ممکن‌‌ می‌باشد چون هیچ اکیبی کار نماکاری نیمه کاره را به عهده نگرفته و اگر هم قبول کند با هزینه‌ای بسیار بالا تر از قبل خواهد بود.پس اگر در انتخاب اول خود دقت لازم را به خرج دهیم و در مورد دست مزد حساسیتی نشان ندهیم هم نمای ساختمان در وقت معین به اتمام خواهد رسید و هم از نظر کیفیت باعث رضایت صددرصدی شما خواهد شد.
پس این را همیشه در نظر داشته باشید که به خاطر یک هزینه جزئی نمای ساختمانی که پس از اجرا اگر یک حساب سر انگشتی کنید خواهید دید که میلیونها تومان هزینه در بر داشته است و نیمی از زیبایی ساختمان نمای ان است را خراب و از چشم خود نندازید.
(نمایی زیبا و خوب هزینه خوبی هم دارد)”اگر این شعار را در اجرای نمای ساختمان خود در نظر بگیرید نمای آجر نسوز سازه شما بدون کوچکترین ایرادی به اتمام خواهد رسید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *