مراحل تولید آجر نما

آجر نما دارای تنوع بسیاری شده است که هر یک نوع خاص تولید مختص به خود را دارد ولی در کل تولید آجر نما چند مرحله دارد که به طور مختصر به ان اشاره‌‌ می‌کنیم.

مراحل تولید آجر نما

تامین مواد اولیه :

مواد اولیه تولید آجر نما در چند سال پیش یک نوع بود و آن در قالب ریخته و خشت آجر  در اندازه های مختلف به دست‌‌ می‌آمد، اما امروز با تنوعی که تولید آجر نما پیدا کرده هر یک به نوعی از مواد اولیه نیاز دارد.

آماده سازی کوره:

بعد از تامین مواد اولیه آماده سازی کوره ( البته هر نوع آجر نما به کوره مختص به خود نیاز دارد از قبیل کوره سنتی، کوره تونلی، کوره اتو کلاو و … )

آماده سازی برای بسته بندی:

در مرحله بعد آماده سازی آجر نما برای بسته بندی. بعد از ترکیب خاک مورد نیاز و تبدیل آن به خشت، خشت توسط تسمه‌ای به طرف کوره انتقال داده‌‌ می‌شود چون خشت آجر نما هنوز نرم و انعطاف پذیر است به همین دلیل بهتر است تا جای امکان از دست برای حمل و انتقال استفاده نشود تا خشت دچار آسیب نشود.

بعد از انتقال به کوره خشت‌ها توسط نیروی کار ماهر و با احتیاط تمام داخل کوره چیده‌‌ می‌شود در چینش خشت‌ها باید دقت لازم لحاظ شود تا حرارت کوره به تمام خشت‌ها به صورت مساوی برسد بعد از چینش در کوره بسته شده و کوره کار پخت خشت‌ها را اغاز میکند.

بعد از پختن آجر نما‌ها به اندازه مورد تایید اداره استاندارد در کوره‌ها را باز کرده و دمای داخل کوره توسط فن های بزرگ و قدرتمند کم شده تا وسئولان کوره بتوانند به داخل رفته و شروع به جمع کردن آجرنما‌ها کنند سپس آجرنما‌ها با تسمه به طرف سوله بسته بندی و کنترل کیفیت برده‌‌ می‌شود.

تاک پوینتینگ ( بندکشی ) در بنایی چیست؟
بیشتر بخوانید

کنترل کیفی:

در قسمت کنترل کیفیت کارشناس مربوطه پس از بررسی آجرنما‌ها و برطرف کردن ایرادات احتمالی آجرنماها را تایید و با تایید کارشناس آجرنماها بسته بندی و روانه سوله دپو‌‌ می‌شوند.

تا این قسمت فقط مراحلی گفته شد که در تولید تمام آجرنماها مشترک‌‌ می‌باشد مثلا در تولید آجر نسوز هم مواد اولیه و هم نوع کوره متفاوت است. مواد اولیه تولید آجرنمای نسوز بیشتر از مصالحی چون خاک نسوز که نوعی خاک با مقاومت حرارتی بسیار بالا است و براده اهن  استفاده میشود.

در نوعی دیگر از آجرنماها که آجرنمای شیل(خاک سنگ) نام دارد از مواد اولیه خاک رس و خاک سنگ استفاده میشود.از خاک سنگ هم به دلیل بالا بردن استهکام آجرنما و هم به دلیل رنگین کردن ان مورد استفاده قرار میگیرد.
دلیل استفاده از خاک سنگ برای رنگین کردن آجرنما در این است که سابقا از مواد رنگی که به صورت پودر بود استفاده میشد ولی بعدها متوجه شدیم که ترکیب این پودر و خاک رس باعث بروز شوره زیاد در سطح آجرنما شده و جلای آن را از بین میبرد و اینکه این ماده رنگی به صورت دائمی نبوده و آجر نما بعد از مدت کوتاهی آن را پس داده و موجب کثیفی نما و همینطور باعث چند رنگ دیده شدن نمای ساختمان‌‌ می‌شد.

این امر سب شد تا از خاک سنگ به جای پودرهای رنگی استفاده شود و به تمام این مشکلات پایان بخشید و همچنین باعث مزایای بسیاری نیز در آجر نما شد از جمله استهکام و مقاومت بالای آجر نما در برابر آلودگی و خوردگی و همچنین تغییر رنگ ندادن آجرنما حتی بعد از سال های سال که این خود باعث شده تا این نوع آجرنما هیچ وقت کهنه به نظر نرسد.

زیبایی آجر نسوز
بیشتر بخوانید

شهر آجر، با دراختیار داشتن مجهزترین کارخانه آجر نما و با تولید آجر نمای شیل واقعی که از خاک سنگ تولید می‌شود (بدون استفاده از تغییر حرارت کوره جهت رنگ آمیزی)، با بهترین کیفیت ممکن (مطابق با نمونه‌های اروپایی و امریکایی) و با قیمت بسیار مناسب، در خدمت مشتریان عزیز می باشد. جهت سفارش مستقیم با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *