روش نیمه سایشی در تولید آجر

تولید آجر بسته به نوع آجر و مورد مصرفی آن متفاوت است از لحاظ تولید خشت و کوره و نوع پخت با هم فرق دارند به همین دلیل به این نکته تاکید میشه که حتما نوعی از آجر را انتخاب کنید که برای مورد مصرف شما ساخته شده است تا در حین اجرا و پس از اتمام کار دچار مشکل نشوید.

انتخاب نوع مناسب آجر برای مصارف مختلف بسیار حائز اهمیت است. برای مثال، آجرهای سفالی برای ساختمان‌های مسکونی و تاریخی که نیاز به ظاهر زیبا و طول عمر طولانی دارند، مناسب هستند. از طرف دیگر، آجرهای سیمانی برای ساختمان‌های صنعتی و تجاری که نیاز به مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی دارند، مناسب‌تر هستند.

در مورد تولید، هر نوع آجر نیاز به فرآیند خاصی دارد. برای مثال، تولید آجر سفالی نیاز به پرس و پخت در کوره‌های خاص دارد، در حالی که آجرهای سیمانی با استفاده از قالب‌گیری و پخت در شرایط مخصوص تولید می‌شوند.

بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات در طول اجرا و پس از اتمام کار، مهم است که نوع مناسب آجر برای مصرف مورد نظر را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که آن با شرایط محیطی و ساختاری سازه‌تان همخوانی دارد.

روش نیمه سایشی :

 این روش تهیه خشت صورت نیمه ماشینی‌‌ می‌باشد. به این ترتیب که ابتدا خاک رس را داخل قیفی‌‌ می‌ریزند و از این قیف خاک روی تسمه هایی که بداخل آسیاب‌‌ می‌رسد حرکت‌‌ می‌کنند قبل از ورود این خاک به آسیاب یک آهنربای بزرگ وجود دارد که فلزات اضافه‌ای را که احیاناً در خاک وجود دارند را‌‌ می‌گیرد آسیاب خاک رس را چرخ‌‌ می‌کند تا به نرمی آرد در آید. علت این کار این است که اگر عده‌ای به کوچکی یک ارزدن هم در آن خاک باشد باعث مشکل در مراحل بعدی تولید خشت خواهد شد. این تسمه دوباره خاک آسیاب شده را به آسیاب دیگری‌‌ می‌ریزد و این کار سه بار انجام‌‌ می‌گیرد یعنی سه بار این خاک آسیاب‌‌ می‌شود.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم
بیشتر بخوانید

بعد از این آسیاب شدنها خاک را به مدت 24 ساعت در معرض هوا قرار‌‌ می‌دهند( اصطلاحاً دپو‌‌ می‌کنند) تا خشت حاصل ترک برندارد. بعد از طی این مراحل خاک رس با آب در مخزنی مخلوط‌‌ می‌شود و ملات گل رس تشکیل‌‌ می‌گردد. این ملات روی تسمه ریخته‌‌ می‌شود توسط وسیله‌ای قابل تنظیم خشتها قالب‌‌ می‌خورند بطورخودکار و خشت های قالب خورده با واگنی منتقل‌‌ می‌شوند که توسط تراکتور حمل‌‌ می‌گردد بعد از این مراحل خشتهای خشک شده بداخل کوره‌‌ می‌روند.
کار این کوره مطابق کوره قبلی‌‌ می‌باشد سطح خشتهای خام را برای اینکه استحکام بیشتری داشته باشند و ترک نخورند با روغن سیاه‌‌ می‌پوشانند و بداخل کوره قرار‌‌ می‌دهند. محصول این کوره آجرهای سفالی 10 سوراخه‌‌ می‌باشد.

تولید آجر نما در کارخانه آجر نما شهر آجر  با بهره گیری از فناوری های نوین به روش مدرن انجام می شود. برای سفارش انواع آجر نما با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *