مشخصه آجرهای روکار و توکار

انواع مشخصه آجرهای روکارو توکار

مشخصه آجرهای سیمانی :

آجر سیمانی به کمک سیمان ، شن و ماسه ساخته‌‌ می‌شود و از نقطه نظر خواص و مشخصات فنی برابر بلوک های بتنی هستند . آجر های سیمانی در اشکال  و اندازه های مختلف ساخته‌‌ می‌شوند و روند تولید انها نیز مشابه بلوک بتنی است .

اجرای آجر در کارگاه :

عملیات آجر کاری شامل انتخاب نوع آجر ، ملات مصرفی و روش اجرای کار باید براساس مشخصات فنی باشد و به کار بردن آجر های غیراستادارد به هیچ وجه مجاز نیست .

مشخصه آجرهای فشاری :

این نوع اجر که معمولا در سفت کاری و زیر کاری ساختمان به کار‌‌ می‌رود به روش دستی تهیه‌‌ می‌شود .

مشخصه آجرهای سفالی :

این دسته از آجر های رسی از نظر ساخت ، شکل و رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه‌‌ می‌گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده‌‌ می‌شوند . به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخدار انها را مورد استفاده قرار‌‌ می‌دهند . به علت سطح یکپارچه و یکنواخت آنها برای نمای آجری ، نوع سفالی پیشنهاد‌‌ می‌شود .

این نوع آجر از نظر شکل و ابعاد بسیار متنوع‌‌ می‌باشند و انواع مختلف آنها بر حسب شکل در نقاط مختلف ساختمان استفاده‌‌ می‌شوند . از جمله خواص دیگر آجر های سفالی تو خالی سبکی آنها است که خود باعث بالارفتن سرعت کار نیز‌‌ می‌شود .

مشخصه آجرهای قزاقی :

این نوع آجر با کیفیت خوب و رنگهای متنوع تهیه‌‌ می‌شود و با توجه به مشخصات مطلوبش در نمای ساختمان استفاده‌‌ می‌شود و جلوه بی نظیری به نمای ساختمان ما میدهد.

نمای سنتی و مدرن با آجر
بیشتر بخوانید

مشخصه آجرهای قدیمی :

این نوع آجرها در قطعات بزرگتر از استاندارد امروز ساخنه‌‌ می‌شدند . علی رغم اینکه به روش دستی تهیه‌‌ می‌شده‌اند ولی دارای مشخصات عمومی بهتری نسبت به تولیدات امروزی بوده‌اند . آجر نظامی به ابعاد 5*50*50 و آجر ختایی به ابعاد 5* 25*25 (سانتی متر مکعب ) از این گروه‌‌ می‌باشند که با توجه به قطور بودن دیوار ، آنها سرعت کار را بهبود‌‌ می‌بخشیدند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *