طراحی نمای داخلی

طراحی نمای داخلی

آجر عنصری است که از دیرباز مورد توجه معماران بوده است به طوری که می‌توان گفت این محصول تاریخ انقضا ندارد و در هر زمان و مکانی با هر نوع سبکی سازگار است. توجه ویژه به این متریال موجبات ورود آن را به طراحی و دکوراسیون داخلی فراهم نموده است. به گونه‌ای که این محصول به پای ثابت عناصر داخلی کارهای مدرن تبدیل شده است. این محصول دوست داشتنی چه به صورت رنگ شده و چه به صورت خام مورد استفاده قرار گیرد در هر حال آرامش خاصی را با خود به همراه دارد. در واقع ویژگی‌های مثبت آن حالت یکنواختی را از بین برده و فضایی آرامشبخش را ایجاد می‌کند.

اما باید این را در نظر داشت که آجر را باید متناسب و بر اساس اصول و قواعد خاص خود به کار برد تا بتواند زیبایی چشمگیر خود را در معرض دید قرار دهد. اگر با دانش و هنر خاص طراحی وارد شوید می‌توان اثری هنری، خلاقانه و بی‌نقص را در هر فضایی از خانه ایجاد کرد.

آجر در طراحی نمای داخلی

آجر یک کارکتر ارگانیک در طراحی نمای داخلی

این محصول طبیعی و ارگانیک زیبایی خاصی دارد که نمی‌توان در دیوارهای ساده یا رنگ‌آمیزی شده یافت. قبل از اینکه بخواهید اقدامی در زمینه طراحی نما داخلی با آجر داشته باشید بهتر است که اطلاعات مختصری در این باره بدست بیاورید تا بتوانید با خلق یک طراحی زیبا توجه کامل بیننده را جلب کنید.

آجر را نباید در مکان‌های شلوغ و رنگاورنگ استفاده کرد باید در آن محیط از المان‌ها و وسایل کمتری استفاده شود. همچنین باید دانش مختصری درباره نحوه نگهداری آن و ترکیب با سایر متریال‌های داخلی را بدانید. خوشبختانه آجر عنصری است که با عناصر دیگر به راحتی ترکیب می‌شود و فضایی دلنشین، دوست داشتنی و پر از گرما و انرژی را برای کاربر فراهم می‌کند.

دوام حرارتی آجر های نسوز به نسبت کیفیت
بیشتر بخوانید

دلایل انتخاب آجر به عنوان گزینه‌های مناسب در طراحی نمای داخلی

یکی از دلایل انتخاب آجر به عنوان گزینه‌های مناسب طراحی عدم بازتاب نور آجرها است که نورپردازی مناسب برای آن در نظر گرفته می‌شود. در صورت خرابی آجرها می‌توان براحتی آجر خراب یا شکسته شده را تعویض کرد. چرا که در نصب دیوارهای آجری از هیچگونه ملات و سیمانی استفاده نمی‌شود، بلکه فقط از چسب‌های مخصوص بهره می‌گیرند.

همچنین آجرها محصولی مناسب در بهینه‌سازی مصرف انرژی است و نوسانات دمایی را به خوبی حفظ و تثبیت خواهد کرد. نحوه نگهداری این المان نیز شرایط سختی ندارد فقط کافیست درزگیری شده و به صورت مرتب گردگیری شود تا به مرور زمان از کیفیت آن‌ها کاسته نشود.

در هنگام استفاده از این عنصر در فضاهای مرطوب همچون سرویس بهداشتی نیز به آب‌بندی و درزگیری آن دقت کنید تا از بروز مشکلاتی چون رشد کپک‌ها در امان باشید. برای اینکه بتوانید با آجر فضایی روشن ایجاد کنید می‌توان از روکش براق روی سطح دیوار استفاده کرد تا بر درخشندگی آن افزود.

اینکار مناسب ورودی‌ها، راه‌ پله و راهروها خواهد بود. اما یک روکش مات نیز می‌تواند دیوار را از گرد و غبار حفظ نماید و نظافت آسان را به دنبال داشته باشد. بسته به سلیقه کاربر به منظور راحتی کار و زیبایی هر چه بیشتر از نماهای آجری، می‌توان از ترفندهای مناسب این کار بهره برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *