آجر نسوز عنصری از دل طبیعت

آجر نسوز را مطمئنا همه می‌شناسند. این آجر محصول متفاوت و زیبایست  که از دل طبیعت زاده شده است. در تولید آجرهای نسوز هیچگونه رنگ مصنوعی استفاده نمی‌شود و فقط از خاک‌های معدنی با فرمولاسیون دقیق استفاده می‌شود. به همین دلیل است که تنوع رنگ این آجر کاملا ذاتی و طبیعی است. گذشت زمان و عوامل طبیعی و جوی در رنگ آن تاثیری نخواهد گذاشت. به همین جهت این نوع آجر توانسته خود را به خوبی در انواع سبک‌های طراحی‌ داخلی کلاسیک جای دهد. به سبب بافت، رنگ و طرح‌های دلنشین و جذاب خود، جزء جدا نشدنی سبک کلاسیک شده است.

تاریخچه آجر و آجر نسوز

آجر یکی از مصالح بسیار قدیمی در طول تاریخ بشر است که مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع قدمت آجر به هفت هزار سال پیش برمی‌گردد. از آن در طراحی نمای ساختمان، دیوار، خیابان و طراحی داخلی استفاده می‌شود. تمدن‌های قدیم از آجر در ساختمان‌سازی و یا به شکل انواع الواح در امورات اداری، مالی و یا کتابخانه‌ها استفاده می‌کردند. امروزه آجر نیز جایگاه بالایی در سبک‌های کلاسیک و مدرن باز کرده است.

آجر نسوز یکی از انواع آجر است که از انواع خاک نسوز و چینی در درجه‌ حرارت‌های متفاوت تولید می‌شود. این متریال به دلیل فرایند ساخت آن در نمای ساختمان کاربرد زیادی دارد. چرا که در برابر فرسایش، سرما و گرما بسیار مقاوم است. به طور کل این آجر عایق مناسبی در برابر تغییرات دمایی خواهد بود و از اتلاف انرژی در چهار فصل سال جلوگیری می‌کند. همچنین آجر نسوز به دلیل برخورداری از طیف‌های رنگی زیبا نمای ساختمان را دو چندان زیبا می‌کند. به علاوه سبک بودن آن و داشتن قدرت جذب بالا در نگه‌داشتن مصالح خطر سقوط را به صفر می‌رساند. این آجرها با توجه به نوع مواد به کار رفته در آن‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام محدوده‌های متفاوتی از درجات حرارت بالا را تحمل می‌کنند.

آجر نسوز

زیبایی آجر نسوز

آجرهای نسوزی که به عنوان آجر  نما به کار می‌روند، دارای رنگ‌های زیبا، زنده و طبیعی هستند. همه این‌ موارد جلوه‌ای زیبا و منحصر بفرد به این محصول داده‌اند که سبب شده است در زیبایی فضای شهری بسیار مورد توجه واقع شود. امروزه می‌توان شاهد انواع آجرهای زیبا و خوش آب و رنگ در نمای ساختمان‌ها بود. اما این در حالی است که باید گزینه مناسبی از انواع مصالح ساختمانی را برای این کار برگزید تا در برابر تغییرات جوی مقاومت بالایی داشته باشند. به همین دلیل است که آجر نسوز از جمله این مصالح برگزیده شده است و می‌توان با اطمینان از ماندگاری و طول عمر بالا از آن استفاده نمود.

آجر نسوز عنصری از دل طبیعت

طراحی داخلی نیز از بر اساس فرهنگ، روحیات و سلیقه مردم در هر منطقه جغرافیایی دارای سبک‌های متنوعی است. سبک کلاسیک یکی از این موارد است که به گفته آن شما هر چیزی را در جای اصلی آن قرار دهید و اگر احساس‌تان منجر به تغییری در ذهن شد باید حتما هم راستا با جنبه‌های منطقی این سبک، تغییر اعمال شود. در طراحی داخلی، سبک کلاسیک رنگ‌‌بندی آجر نسوز و اجزا را به گونه‌ای کنار هم جای می‌دهد که هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. در واقع این شکوه سبک کلاسیک و آجر نسوز است که مورد پسند همه واقع می‌شود.

استفاده از آجر نما در ساختمان مدرن
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *