آجر نسوز مناسب آپارتمان

آجر نسوز مناسب آپارتمان

زندگی شهری در جامعه ی امروزی محدود به آپارتمان نشینی شده و بیش از نیمی از مردم در شهر ها در آپارتمان ها زندگی می کنند.توجه به ساختار آپارتمان ها و استفاده از مصالح مناسب و با دوام و در عین حال زیبا در نمای خارجی آپارتمان ها و دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد.استفاده از نماهای زیبا و مصالح با دوام  و با کیفیت و طرح دار علاوه بر خود ساختمان ها در زیبا سازی فضای شهری نیز بسیار موثر می باشند.

آجر ها از جمله ی مصالح پر کاربردی می باشند که قابلیت استفاده در فضا و دکوراسیون داخلی منازل و همچنین در نمای خارجی و دیوار های اصلی و … در ساختمان ها را دارند.این مصالح پر کاربرد به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ و کیفیت  دارند قابلیت سازگاری با شرایط آب و هوایی متفاوت  و همچنین سلایق مختلف را دارند.

دلایل استفاده از آجر نسوز در آپارتمان ها :

از آن جایی که طراحی و معماری نمای ساختمان ها از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد و هر شخصی دوست دارد آپارتمان خود را مطابق با سلیقه ی خود طراحی کند و ساختمانی با ظاهری زیبا و مصالحی با دوام و با کیفیت داشته باشد در نتیجه به کار گیری آجر های نسوز به دلیل سادگی و همچنین سهولت در به کارگیری و سبک بودن و اجرای سریع و تنوع در طرح و رنگ از انتخاب های بیشتر این افراد می باشد.

آجر های نسوز عایق های حرارتی می باشد و هدر رفت انرژی با به کار بردن آن ها در دیوار ها و نمای ساختمان ها بسیار کم می باشد.آجر های نسوز از جمله مصالحی می باشند که امروز بسیار در آپارتمان ها به کار گرفته می شوند و علاوه بر فضا و نمای خارجی ساختمان ها می توان در فضای داخلی خانه ها نیز از آن ها استفاده نمود.

ویژگی‌های آجر نسوز برای نمای ساختمان
بیشتر بخوانید

آجر نسوز مناسب آپارتمان :

آجر نسوز ها از خاک های نسوز تولید می شوند و نوعی چینی می باشند.این نوع از آجر ها ساختاری ظریف تر و متراکم تر از سفال دارند و می توان گفت که سرامیک با کیفیت می باشند. از آجر نسوز در نما های خارجی ساختمان ها و فضای داخلی خانه ها و حتی در محیط های مرطوب همچون حمام و آشپزخانه و کف و … نیز می توان استفاده نمود.

آجر هایی که در نمای خارجی آپارتمان ها به کاربرده می شوند باید علاوه بر زیبایی ساختمان ها، آن ها را از صدمات فیزیکی و زیست محیطی در امان نگه دارند و نسبت به آب و هوای مختلف از قبیل باد و باران و برف و تگرگ و یا گرمی آفتاب مقاوم باشند . آجر نسوز ها به دلیل حرارت بالای 1500 درجه ای که در کوره می بینند مقاومت بسیار بالایی در برابر این نوع از شرایط آب و هوایی ایجاد می کنند.

آجر ها و مصالح  مناسب برای آپارتمان ها باید دارای دوام و مقاومت زیاد باشند و عایق حرارتی نیز باشند و در برابر خوردگی و آتش و باد و باران و … مقاوم باشند و طول عمر زیادی نیز داشته باشند.آجر های نسوز با انواع مختلف به دلیل ساختار و مواد به کار برده شده در آن ها و قرار گرفتن در حرارت بالا در کوره این خصوصیت ها را دارا می باشند و از بهترین و مناسبترین مصالح برای کاربرد درنمای آپارتمان ها و همچنین در دکوراسیون داخلی و طراحی شومینه و باربیکیو ها به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش در  آپارتمان ها به شمار می روند.

اجر نما..چندنکته برالی نماسازی ساختمان بااجر
بیشتر بخوانید

از آن جایی که  آجر های معمولی در دمای زیاد و همچنین در برابر قرار گرفتن در معرض باد و باران ترک خورده و یا خورد می شوند و یا شوره و سفیدک می بندند بر خلاف زمان های گذشته بسیار مورد استفاده قرار نمی گیرند و جای خود را به آجر های نسوز که مقاومتر و سبکتر و زیباتر می باشند  داده اند.

به کاربردن آجر نسوز در آپارتمان ها فضای سنتی و در عین حال مدرنی را به ساختمان ها می دهد که جلوه ی منحصر به فرد و چشم نوازی ایجاد می کند و ظاهری مجلل در داخل و خارج ساختمان ها ایجاد می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *