مصارف آجر نما

مصارف آجر نما

نمای ساختمان با طراحی‌های خلاقانه افراد را دچار شگفت‌زدگی می‌کند و زمانی که این نوآوری و خلاقیت با کمترین میزان هزینه انجام شود دارای ارزشی دوچندان می‌گردد. یک معمار خلاق و باهوش و آشنا با مصارف آجر نما می‌تواند چندین نما طراحی و اجرا کند. با نگاه به تاریخچه آجر می‌توان دریافت که این عنصر ساختمانی از زمان‌های قدیم محبوبیت خاصی را بین مردم دارا است و امروزه نیز جایگاه باارزشی در معماری برای خود دارد.

مصارف آجر نما

مصارف آجر نما در ساختمان‌سازی

مصارف آجر نما در موقعیت و محله‌های مختلف و با توجه به هم‌جواری با سایر بناها می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و موجب خلق اثری هنری شود. همیشه هزینه بهانه‌ای خوبی برای کار نکردن نیست. گاهی تفکر و یک‌ راه نو می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. در برخی مواقع باوجود مشکلات مالی نمای یک ساختمان به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

معمار خوب در چنین شرایطی نباید یک‌خانه روستایی و شبیه زاغه‌نشین‌ها طراحی کند بلکه او باید بنا به شرایط ممکن نمایی طراحی کند که هماهنگ با بافت شهری باشد. شاید تنها دارایی شما در یک منطقه فقیرنشین تعدادی کارگر محلی باشد و بس و با اندکی تأمل می‌توان با کمک آن‌ها و به‌کارگیری آجرنما کار فوق‌العاده‌ای کرد.

مصارف آجر نما در نمای ساختمان

طراح با آجر به اصالت معماری می‌پردازد. نمای خارجی نیز به‌عنوان معرف اولیه بنا اهمیت به سزایی در ساختار ساختمان دارد.

فرهنگ و مذهب باعث شده است که ساختمان‌های پوشیده ساخته و یا چیدمان داخلی شوند. این کار افراد را از محیط بیرون محروم ساخته و گاهی اوقات نور را از داخل خانه می‌رباید و این واقعاً ناراحت‌کننده است. استفاده از آجر نما به‌صورت نیمه ترا نما راه‌حل این مسئله است به‌طوری‌که دیگر نیازی به نصب پرده نیست و ساکنین منزل به‌خوبی می‌توانند از مناظر موجود در بیرون بهره ببرند. با شناخت از مصارف آجر نما سیستم نمای خشک را در ظاهر بیرونی خود به اجرا دربیاورید.

کارخانه آجر قزاقی
بیشتر بخوانید

گاهی مشکلات مالی انسان را خلاق و مخترع می‌کند. رشته معماری نیز از معدود رشته‌هایی است که باید خلاقیت در آن موردتوجه فراوانی قرار بگیرد. علیرضا مشهد میرزا به‌عنوان طراح خانه آجر نما به خاطر مشکلات مالی که وجود داشت سیستم نمای خشک را ابداع کرد. این معمار توانمند فهمید که پروژه او به نقشه‌کشی جامع کمتری نیاز دارد و زمان زیادی به نظارت لازم ندارد درواقع نباید داشته باشد.

پس بر این مبنا وی جدولی را ابداع کرد که تمام اطلاعات ساخت نما با آجر نما در آن موجود بود. تقریباً این روش را به دستورالعمل‌های سنتی در کارگاه‌های قالی‌بافی تشبیه کرده‌اند. نام این روش متد ۲۳ گذاشته‌شده و همه‌چیزها در آن با عدد ۲۳ مرتبط و هماهنگ است. فی‌الواقع ۲۳ ردیف آجر، ۲۳ آجر برش خورده، ۲۳ کارتن آجر و ۲۳ ستون میلگردی ساختار نما را شکل می‌دهد. با مصارف آجر نما بصورت صحیح نمای خانه‌تان را با به‌صورت پازلی ساده طراحی و اجرا کنید.

متد ۲۳ شبیه چیدن قطعات یک پازل ساده در کنار یکدیگر است که برای قرارگیری درست آن‌ها کد تعیین‌شده است. در این روش کارگران ۲۳ کارتن آجر نما در اختیار می‌گیرند که آجرهای موجود در آن‌ها به‌صورت برش خورده و شماره‌گذاری است و به همین روال چینش آجرها انجام می‌گرفت. آجر نما انعکاسی از زندگی واقعی و عشق است که می‌تواند در کالبد بیرونی ساختمان‌ها به کار گرفته شود و این حس را به‌تمامی انسان‌های غریبه و آشنا منتقل کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *