آجر نسوز

بناهای رویایی با آجر نسوز

آجر نسوز به دلیل شرایط پخت و استفاده از مواد نسوز در آن از مقاومت بالایی برخوردار است. از اینرو این آجر به عنوان طراحی داخلی در شومینه، انواع کوره‌ها، آشپزخانه، بخشی از دیوار داخلی بَنا و یا به دلیل رنگ‌بندی زیبا و مقاومت بالای آن در طراحی خارجی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مثلاً همان‌طور که در تصویر می‌بینید رنگ‌های طبیعی و برگرفته آن از طبیعت، خاکی بودن و زیبایی این بنا را در ترکیب با فضای اطراف آن دو چندان کرده است. در این بَنا آجر نسوز بکار گرفته در نمای ساختمان انعکاسی از زندگی و عشق را در کالبد خارجی آن به نمایش گذاشته است،به‌گونه‌ای که در ترکیب با متریالهای دیگر و طبیعت بکر اطراف آن حسی بدیع و شگفت را به بیننده منتقل می‌کند.

آجر نسوز

در حال حاضر تلفیق آجر با چند عنصر دیگر به گرایشی متنوع و پر طرفدار در بین عموم تبدیل شده است. در واقع طراحی نمای این بنا با آجر نسوز مجالی بوده تا طراحان ذوق و شوق هنری و خلاقیت خود را به شکل هر چه تمام‌تر پیاده کنند. از طرفی قدرت جذب بالای این آجر با مصالح منجر شده تا شاهکاری از نمای زیبا را به اجرا درآورد و هیچ‌گونه اثری از خوردگی و رنگ‌رفتگی را از خود بر جای نگذارد.

به‌طور کل رعایت کلیه قوانین مربوط به اتصالات و پیوندها اگر به‌صورت دقیق اجرا شود می‌توان سالها به‌راحتی و بدون دغدغه تعمیرات و هزینه‌های اضافی از داشتن سازه آجری خود نهایت لذت را برد.

طراحی نمای داخلی با آجر نسوز

آجر نسوز

گرایش به نماهای آجری در فضای داخلی در این چند سال اخیر به‌طور گسترده در حال افزایش است و طرح و مدل‌های بسیاری اعم از سنتی و مدرن در این زمینه اجرا شده است. در واقع با استفاده از رنگ‌بندی زیبای آجر نسوز می‌توان قسمتی از نمای داخلی همانند شومینه را به صورت جورچین ساده طراحی نمود.

آجر نسوز در معماری حیاط
بیشتر بخوانید

همان‌طور که از اسم این آجر مشخص است به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تنش‌های دمایی دارد به‌راحتی  و بدون هیچ‌گونه نگرانی در اطراف و حتی داخل شومینه (مطابق با عکس) قابل استفاده است.زیرا جذب بالای حرارت، بدون از دست دادن رنگ و کیفیت شکل ظاهری‌اش از ویژگی‌های برتر این آجر به شمار می‌آید.

از طرفی چون گرمای زیاد این شومینه‌ها ممکن است موجب زردی و یا تغییر شکل و بافت اطراف خود شود توصیه می‌کنیم حتماً از آجر نسوز در این زمینه بهره‌مند شوید و از داشتن طرحی تمیز و زیبا نهایت لذت را ببرید. از این‌رو به بهترین شکل  نیز می‌توان چیدمان زیبایی را نیز در اطراف کارتان اضافه کنید و در ترکیب با آجر از عناصری همچون چوب و یا سنگ استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *