آجر نسوز در شومینه

آجر نسوز در شومینه

شومینه از جذاب‌ترین وسایل گرمایشی است که علاوه بر گرم کردن محیط زندگی موجب گرم شدن خانه دل نیز می‌شود. بله شومینه با طراحی منحصربه‌فردش زیبایی آتش و سوختن هیزم‌ها را به تصویر کشانده و ذهن هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. با شومینه می‌توان لحظه‌های شعله‌ور شدن آتش را با چشم خود دید و از آن لذت برد؛ اما همه ما می‌دانیم که ایمنی یک وسیله از فاکتورهای اصلی آن به شمار می‌رود که باید موردتوجه قرار گیرد. در یک شومینه نیز رعایت این نکته موجب آرامش بیشتر شما خواهد شد. استفاده از آجرهای مناسب و باکیفیت در آتشدان شومینه در ایمنی آن نقش بالایی دارد. آجر نسوز یکی از گزینه‌های پیشنهادی جهت استفاده در شومینه است.

آجر نسوز

کاربرد آجر نسوز

یک آجر نسوز به دلیل ساخته‌شدن در درجه حرارت بالا مقاومت زیادی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد و برای همین توصیه می‌شود، از این نوع آجر در کوره‌های صنعتی و شومینه‌ها استفاده شود. آجر نسوز به علت متغیر بودن درجه پخت دارای انواع مختلفی است که در به‌کارگیری آن در درجات حرارتی گوناگون تأثیر زیادی دارد. خاک نسوز و کربن تا دهه ۱۹۶۰ پرکاربردترین مصالح بکار رفته در کوره‌ها بودند ولی امروزه آجر نسوز با ویژگی و قابلیت فوق‌العاده‌اش جایگزین این دو گردیده است.

انواع آجر نسوز

  • آجرنسوز سیلیسی

برای کوره‌های فولادسازی، ساخت شیشه، سرامیک و کوره‌های کک سازی مناسب است.

در بخش داخلی کوره بلند ذوب‌آهن، آلومینیوم و کوره شیشه مذاب و شیشه‌سازی استفاده می‌شوند.

تا ۱۷۵۰ درجه سلسیوس و با ماده اصلی سازنده‌اش آلومین در کوره‌های ذوب فلزات و آهن و شیشه‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در کوره‌های باز فولادسازی، دوار سیمان سازی، کوره‌های ذوب شیشه و تهیه صنایع فلزات غیر آهنی کاربرد دارند.

تولید آجر نما
بیشتر بخوانید

آجر نسوز در شومینه

استفاده از آجر نسوز در شومینه

شومینه پیش‌ازاین که مکانی را گرم کند، یکی از عناصر معماری داخلی آن فضاست. وسیله‌ای که با انعکاس آتش در خودش صحنه‌ای بی‌نظیر را خلق می‌کند. به هنگامی‌ که شومینه خاموش می‌شود، بخش داخلی آن کاملاً قابل‌رؤیت است و برای همین توصیه می‌گردد از آجر نسوز که دارای تنوع رنگی مختلفی است استفاده شود. رنگ‌های طبیعی گرم جذاب و زیبای به‌کاررفته در ساخت آجرنسوز میزان انرژی حاصل از شومینه را دوچندان می‌کند. در شومینه نیز به‌عنوان وسیله‌ای کوچک برای گرم کردن محیط از آجر نسوز برای افزایش زیبایی و ایمنی استفاده می‌شود. با خیالی آسوده بدون این‌که نگران ترک آجرهای شومینه منزلتان، فرسایش، سایش و تغییرات فیزیکی و شیمیایی آن‌ها باشید، بر روی صندلی‌تان لم‌داده و از گرمای محیط به آرامش برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *