مصارف آجر نسوز

مصارف آجر نسوز

مصارف آجر نسوز که از کانی‌ها و مواد معدنی نسوز ساخته شده است در انواع مختلف ساخته می‌شود. آجرهای نسوز به‌نوعی معروف به آچار فرانسه ساختمان نیز نامیده می‌شود و در بیشتر قسمت‌های یک بنا می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرید. مصارف آجر نسوز در کوره‌ها، کارگاه‌های آجرپزی، کارگاه‌های آهنگری، بنای بیرونی یک ساختمان، شومینه، قسمتی از آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این آجرها به‌عنوان عایق صوت و حرارت و سرما نیز استفاده می‌شوند. با استفاده از آجر های نسوز می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. همچنین این آجر، دارای مقاومت بالایی است و ضد سایش و آسیب نیز است و کاملا سازگار با محیط زیست ساخته شده است و در برابر رطوبت و باران نیز مقاوم است.

آجر نسوز از تنوع سایز و رنگ بالایی برخوردار است. در ساختار بنای مورد نظر می‌توانید از فرم‌ها و سایز‌های مختلف که از مصارف آجرنسوز است استفاده کنید. تنوع رنگی در آن‌ها، به‌اندازه‌ای است که شما می‌توانید با خیال راحت این رنگ‌ها را با محیط هماهنگ کنید. رنگ‌های قرمز، اخرایی، نارنجی، قهوه‌ای، پوست پیازی و… از جمله رنگ‌های موجود در مصارف آجر نسوز است.

مصارف آجر نسوز

مصارف آجر نسوز در داخل شومینه

مهم‌ترین ویژگی آجر نسوز، در اسم آن نهفته است! ضد حریق بودن این متریال از مهم‌ترین قابلیت‌های این آجر است. کاربرد فراوان این آجر در ساخت فضای داخلی شومینه، کوره‌ها و فضا‌هایی که در معرض حرارت بالایی قرار دارند است. آجر های نسوز در حرارت بالا، رنگ خود را از دست نمی‌دهد و این ویژگی به‌دلیل نداشتن ماده شیمیایی در ساختار و ترکیب رنگ آن‌ها است. همچنین این آجر‌ها با قرارگیری در معرض حرارت، دچار تغییر حالت نمی‌شوند و البته خاصیت مهم دیگر آن‌ها، شکننده نبودن آن‌ها است.

نحوه استفاده از آجر نسوز در معماری
بیشتر بخوانید

برخی از آجرها با قرارگیری در برابر حرارت و سپس سرد شدن مجدد، دچار ترک هایی می‌شوند که نشان از مقاوم نبودن آن‌ها در برابر حرارت است. اما آجر‌های نسوز را به‌راحتی می‌توان در داخل شومینه استفاده کرد.

مصارف آجر نسوز

مصارف آجر نسوز در طراحی داخلی

آجر یکی از زیباترین عناصری است که شما می‌توانید در طراحی فضای داخلی منزل‌تان استفاده کنید.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آجرهای نسوز، ضد شوره بودن آن است. دیگر آجرها هنگام استفاده در محیط‌هایی که با رطوبت سر و کار دارند و یا در فضای معتدل داخل منزل که میزان کمی رطوبت در آن وجود دارد قرار می‌گیرند، شوره و سفیدک می‌زنند، اما در آجرهای نسوز این مشکل وجود ندارد و شما پس از استفاده طولانی مدت از آن در محیط خانه نیاز به تعویض آجرها ندارید. بنابراین هزینه‌های زیادی که تعویض این آجرها، به‌همرا دارند را نخواهید داشت.

همچنین این آجرها در طراحی فضای بیرونی شومینه‌ها و حتی استفاده در قسمت بیشتری از محیط خانه می‌توانند در طراحی داخلی بسیار خوب عمل کنند. امروزه علاوه بر فضای داخلی شومینه، اطراف آن را تا سقف و گاهی تا دیوارهای انتهایی شومینه‌ها از این آجرهای نسوز استفاده می‌شود. آجرهای نسوز با قرارگیری در ترکیب درست در منزل می‌توانند امنیت بیشتری را در مقابل آتش برای افراد خانواده فراهم کنند، بنابراین پس از اطراف شومینه، بیش‌ترین کاربرد را در برخی قسمت‌های آشپزخانه دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *