مواد نانو آجرنما

منظور از نانو آجر به تغییراتی گفته می شود که بر روی مواد جامد و مایع و گاز ایجاد می شود تا عملکرد و یا کیفیت آن را تغییر دهند و پوشش کاملا نازک و نامرئی می باشد که موجب ایجاد یک لایه ی حفاظتی کاملا ساختاری بر روی محصولات می شود. مواد نانو آجر نما با جذب حداکثری و ماندگاری بسیار زیاد تولید می شوند .

از جمله ی مشکلاتی که ساختمان ها با نمای آجری دچار آن می شوند شوره زدن و سفیدک بستن آن ها می باشد و موجب می شود تا ظاهر ساختمان زشت دیده شود و جلوه ی زیبای خود را از دست بدهد .

علت ایجاد شوره در نمای آجری :

شوره و سفیدک رسوب نمک ها و سولفات های اضافی  محلول در آب می باشد که با تبخیر شدن آب از سطوح مورد نظر بر روی سطوح باقی می ماند .

علت ایجاد شوره و سفیدک در آجر ها را می توان به میزان بالای نمک ها و سولفات های مختلف در زمان ساخت آجر اشاره کرد که این سولفات ها زمانی که آجر در معرض باران و تغیرات آب و هوایی قرار می گیرد به صورت شوره یا سفیدک در سطح آجر ظاهر می شود که نمای آن را به هم می ریزد.

سفیدک ها یا شوره های موجود بر روی آجر باعث می شوند که سطح نما همیشه  مرطوب شود و در نتیجه با مرور زمان کپک های سبز رنگ را در سطح آجر پدید آورند . این جلبک ها و سفیدک ها و شوره هایی که در سطح آجر ایجاد می شوند علاوه بر این که زیبایی ظاهری نمای ساختمان را از بین می برند و حالت چندشی به ساختمان می دهند موجب می شوند که خود آجر نیز به تدریج و طی زمان از بین بروند و مشکلات ساختمانی را به وجود آورند .

آجر هلندی
بیشتر بخوانید

مواد نانو آجر نما

روش های جلوگیری از شوره و سفیدک در نمای آجری :

برای اینکه آجر ها سفیدک یا شوره نبندند و یا برای ازبین بردن شوره و سفیدک آن ها بهترین و سریعترین راهی که وجود دارد و پیشنهاد می شود استفاده کردن از مواد نانویی می باشد که به وسیله ی پیستوله یا قلم بر روی آجر وسطوح مورد نظر به اجرا در می آید.

محلول ضد شوره بر پایه نانو تکنولوژی با توجه به ابعاد مولکولی در مصالح نفوذ می کند و با کلیه ی عوامل آبدوست آن واکنش می دهد و خواص آن را از آبدوست به آبرگیز بودن تغییر می دهد. عمق نفوذ مواد ضد شوره نانو آجری به مصالح به میزان 1 سانتیمتر می باشد که اجازه هیچ گونه نفوذ آب به مصالح را نمی دهد.

مواد نانو آجرنما به صورت های مختلفی وجود دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم .

  • این مواد گاها به صورت بی بو و بی رنگ می باشند که بعد از اجرا کردن به داخل آجر نفوذ می کند و موجب ضد آب کردن نما و مانع از جذب کثیفی ها و آلودگی ها بر روی نمای ساختمان می شوند و قابلیت تنفس آجر را حفظ می کنند و از ایجاد قارچ و کپک و شوره بر روی آجر جلوگیری کرده و عمر طولانی نما را به وجود می آورد .
  • مواد نانو آجرنما همچنین به شکل نیمه براق نیز تولید می شوند که این مواد نیز مانع از جذب آلودگی ها و ایجاد شوره و کپک می شوند و نمای ساختمان را ضد آب می کنند و تنها تفاوتی که با محصول قبلی دارند قابلیت تنفس نداشتن این مواد می باشد .
  • مواد دیگری از نانو برای ضد آب کردن آجر و حفاظت آن در برابر آلودگی ها وجود دارد که به صورت کاملا براق و شفاف هستند و بعد از اجرا کردن روی کار قابل لمس می باشند .
  • در ساختمان هایی که قبلا بدون مواد نانو آجرنما ساخته شده اند و نمای ساختمان شوره و سفیدک بسته می توان با یک برس سیمی یا تکه گونی و یا سنگ پا ، شوره و سفیدک آن را از بین برد و با پاشیدن مواد نانو آجری آن را از خراب شدن و شوره و سفیدک در امان نگه داشت .
شوره سبز آجر نما و دلیل به وجود آمدن
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *