آجر نما در ساختمان‌های تجاری

امروزه در دکوراسیون داخلی و معماری مدرن توجه به زیبایی محیط کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به اینکه افراد این روزها بیشتر ساعات خود را در محیط کاری سپری می‌کنند توجه به دکوراسیون داخلی و زیباسازی آن بر راندمان کاری کارمندان تأثیر بسزای دارد. به این محیط کاری توجه کنید. هیچ تفاوتی با یک خانه راحت و دل‌نشین ندارد.

دیوارهای آجری که با آجر نما تزئین شده‌اند و دیوارها را از محیطی سرد و بی‌روح به محیطی گرم و زیبا تبدیل کرده‌اند. استفاده از فرش و گلدان‌های زیبا و نورپردازی گرم آن باعث شده است که افراد برای کار در این محیط کاری احساس آرامش داشته باشند و به‌دوراز هرگونه استرس و تنشی به وظایف خود عمل کنند.

آجر نما در ادارات

این مسئله از اهمیت زیباسازی محیط کاری نشات می‌گیرد و این امر را به ما نشان می‌دهد که آجر نما و آجر نسوز علاوه بر خانه می‌تواند در ادارات و سازمان‌ها نیز به کار روند، هرچند که گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بعنوان ‌مثال لابی ورودی ساختمان‌ها، اتاق انتظار و یا اتاق مدیرعامل و… می‌توان برای زیباسازی از آجر نما استفاده کرد.

استفاده از آجر نما در کتابخانه‌ها و اتاق‌های مطالعه نیز می‌تواند فضای گرم و دل‌نشینی را برای دانشجویان و افراد اهل مطالعه فراهم کند تا بدون احساس خواب‌آلودگی و بانشاط فراوان به مطالعه بپردازند. استفاده از دکوراسیون چو بی و رنگ‌های گرم و متناسب نیز می‌تواند نمای آجری را تکمیل کرده و زیبایی فضا را دو چندان کند.

هرچند با توجه به اینکه اکثر سازمان‌ها و ادارات از تجهیزات مدرن و به‌روزی استفاده می‌کنند، اما استفاده از آجر در سازمان‌ها و ادارات به‌نوعی تلفیق سنت و مدرنیته در فضای کاری است و به‌نوعی حس آرامش محیط خانه را برای کارمندان فراهم می‌کند. اگر در یک شرکت جمع‌وجور و خانوادگی نیز کار می‌کنید که دیگر دست شما برای صمیمی‌تر کردن محیط باز خواهد بود.

آجر نسوز در طراحی ورودی ساختمان
بیشتر بخوانید

آجر نما در نمای خارجی

علاوه بر استفاده از آجر نما در محیط‌ های داخلی استفاده از آن در نمای خارجی و همچنین فضای ورودی ساختمان‌ها و همچنین ساخت کف‌پوش نیز رایج بوده و کاربرد فراوانی دارد. استفاده از آجر نما در ساختمان می‌تواند با کارکرد ساختمان‌ها و ادارات نیز در ارتباط باشد.

بعنوان مثال ادارات مرتبط با صنایع‌دستی و یا آثار باستانی می‌توانند با استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی حس مشترکی با وظایف و کارکردهای خود داشته باشند. ضمن اینکه آجر نما با دوام و مقاومتی خوبی که دارد در برابر باران‌های اسیدی و هوای آلوده شهرها مقاوم بوده و به‌آسانی نیز فرسوده نشده و به‌راحتی نیز قابل شستشو و نظافت هستند.

آجر نما در محیط های تجاری

البته آجر نما و آجر نسوز در بسیاری از محیط‌های تجاری نیز کاربرد پیدا کرده است. مال‌های تجاری بزرگ و بوتیک‌های لاکچری که این روزها در شهرهای بزرگ خودنمایی می‌کنند برای دکورسازی و نماسازی در ویترین‌ها و فضای داخلی از آجر نما استفاده می‌کنند.

ایجاد حس نوستالژیک در فروشگاه‌های فروش لوازم عتیقه و قدیمی و همچنین فروشگاه‌های فروش صنایع‌دستی می‌تواند از گزینه‌های مناسب برای استفاده از آجر نسوز و آجر نما باشد. ساخت شومینه‌های تزئینی، فضای استراحت و نیمکت برای استراحت مراجعه‌کنندگان و … همگی می‌توانند از گزینه‌های مناسب برای استفاده از آجر نما و آجر نسوز در ساختمان‌ها باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *