آجر نما

کاربرد آجر نما

با کاربرد آجر نما که از دیرباز مورد توجه بسیاری از طراحان بوده آشنا شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، از آجر به شکل‌های متفاوتی در قدیم و در نمای خانه‌ها استفاده می‌کردند، حتی در بسیاری از بناهای تاریخی، می‌توان به‌وضوح باقی مانده این آثار را دید.

کاربرد آجر نما

در کاربرد آجر نما یکی از ویژگی‌هایی که برخوردار است و ممکن است در دیگر مصالح ساختمان سازی به‌چشم نخورد. وجود رنگ‌های متنوع و گرم بودن این رنگ‌ها، در فضاهای مدرن نیز کاربرد فراوانی داشته است. امروزه از آجر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متریال‌های مدرن در معماری استفاده می‌شود. آجر نما یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که بسیاری از طراحان، به بخشی از خانه اضافه می‌کنند تا بتوانند به فرم‌های دلخواه و جدید در معماری مدرن برسند. در اینجا چند نمونه ساده درباره استفاده آجر نما را با هم بررسی می‌کنیم:

سادگی عین زیبایی در کاربرد آجر نما :

آجر به شما امکانات زیادی در طراحی می‌دهد. کافی است بتوانید دیوار کوچکی را به آن اختصاص دهید و سپس این دیوار را تبدیل به یک اثر هنری کنید. نیاز به چیدمان خاصی نیست و شما لازم نیست از وسایل و تزئینات اضافی برای آن استفاده کنید. سادگی و زیبایی می‌تواند از مهم‌ترین ویژگی‌هایی باشد که یک بنا دارد. آجر می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به‌سادگی و با ترکیبات جدید، به فرمی مدرن و زیبا برسید.

در اینجا قسمتی از دیوار یک سوئیت را با آجر، به‌شکلی ساده پوشانده‌اند و از نورپردازی زیبایی برای تمرکز بر روی آن استفاده کرده‌اند. همچنین با ترکیب رنگ زرد در کنار دیگر رنگ‌های خنثی و آجر دیوار، به فرمی منحصر‌به‌فرد رسیده‌اند.

نقش آجر نما در معماری ایرانی
بیشتر بخوانید

کاربرد آجر نما

در کاربرد آجر نما کمی هیجان اضافه کنید !

همان‌طور که گفته شد، کاربرد آجر نما در معماری داخلی مدرن بسیار می باشد. شما می‌توانید با کاربرد آجر نما در ترکیب با چند متریال دیگر به فرمی برسید که بسیار زیبا و قوی عمل کند. در این‌جا سقف کاملا با آجر پوشش داده شده است و دیوار‌ها و ستون‌ها، همچنین سقف بلند، فضایی سرد را ایجاد کرده‌اند.وجود رنگ خاکستری نیز در ایجاد فضای سرد کمک کرده است.

تمامی متریال‌ها بسیار مدرن انتخاب شده‌اند و با اضافه کردن یک سقف آجری و ادامه پیدا کردن آن تا دیوارها، گرمای خاصی به فضا داده شده است. این گرما به‌واسطه رنگ گرم این متریال و سنتی بودن آن بسیار خوب عمل کرده است. همچنین به‌دلیل وجود تمام عناصر سرد، در نگاه اول نقطه توجه به سمت آجرهای سقف می‌رود. پس کاربرد آجر نما می‌تواند کلیدی عمل کند و نقش مهمی داشته باشد.

کاربرد آجر نما

  • آجرهای رنگی:

علاوه بر این که کاربرد آجر نما خود دارای رنگ‌های بسیار زیبایی از خانواده نارنجی و قرمز است، در برخی موارد آجرهای سفارشی تهیه می‌شود که دارای رنگ‌های ویژه‌ای هستند. در این فضا از آجر تیره استفاده شده است که رنگ سفارشی دارد و بسیار خوب عمل کرده است.

ترکیب این آجر تیره با رنگ خاکستری و صورتی تند بسیار جالب است.فقط دیوار اصلی اتاق را با آجر نما پوشش داده‌اند و سپس دیگر عناصر را متناسب با آن انتخاب کرده‌اند. این آجرهای رنگی با نورپردازی مناسب و استفاده از عناصر دیگر در کنار آن به بهترین شکل به‌چشم می‌آید. این اتاق با این که از آجر سنتی بهره برده است، اما بسیار شیک و آرام به‌نظر می‌رسد.

آجر نسوز در معماری حیاط
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *