آجرهای مناسب برای دیوار باغ

آجرهای مناسب را برای دیوار باغ خود انتخاب کنید

پروژه هر چه که باشد، انتخاب آجر یکی از مهمترین تصمیماتی است که با آن روبرو خواهید شد، زیرا چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن را تغییر دهید. رنگ، اندازه، بافت و پیوند همگی نیاز به بررسی جدی دارند تا مطمئن شوید که زیبایی شناسی را به درستی انجام می دهید. برای شروع، ما چند نکته را برای کمک به شما در محدود کردن گزینه ها گردآوری کرده ایم.

آجر سفالی

بهترین برای کسانی که بودجه دارند

آجرهای سفالی نوعی آجر هستند که گزینه ای مقرون به صرفه و پایدار و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری را ارائه می دهند. شما همچنین می توانید سیمان و آهک را به عنوان مواد مورد نظر خود انتخاب کنید.

آجرهای رسی اکسترود شده یا سیم برش

بهترین برای پرداخت صاف

اگر به دنبال یک روکش صاف هستید، آجر رسی اکسترود شده یا سیمی می تواند انتخاب خوبی باشد. خاک رس در یک ستون اکسترود می شود (رانده می شود). سپس ستون سفالی با سیم بریده می شود و برای صاف نگه داشتن آن، قبل از خشک شدن و پختن در کوره اصلاح نمی شود. این یک روش مدرن تر برای ساخت آجر است. آجرهای اکسترود شده معمولاً دارای سوراخ هایی در بستر هستند – این به این معنی است که انرژی کمتری برای خشک کردن مورد نیاز است و آجرها سبک تر هستند بنابراین کار با آن آسان تر است.

آجر سفالی

آجرهای گلی نرم

بهترین برای یک روکش خاکی و بافت

آجرهای گلی نرم با ریختن خاک رس در قالب‌هایی با پوشش ماسه‌ای ساخته می‌شوند که یک صفحه ماسه‌ای با چروک‌های جزئی ایجاد می‌کنند. این کار در ابتدا با دست انجام می شد، اما اکنون به طور کلی یک فرآیند ماشینی است

آجر دست ساز

بهترین برای ظاهر و ساختمان معتبر در مناطق حفاظت شده

اگر می‌خواهید با آجرهای موجود مطابقت داشته باشید یا مثلاً در یک منطقه حفاظت‌شده ساختمان می‌سازید، آجرهای دست‌ساز ظاهری اصیل ارائه می‌کنند.

خاک رس را در ماسه می‌غلطانند و سپس به طرز ماهرانه‌ای با دست در قالب «پرتاب می‌شوند». انواع دست ساز انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند، زیرا می توانند به صورت آجرهایی با اندازه استاندارد یا غیراستاندارد ساخته شوند و ظاهری خاص و جذاب ایجاد کنند.

آجرهای دست ساز بافتی خشن تر و بازتر دارند و دارای صورت چین دار جذابی هستند. همچنین می‌توانید با طیف رنگ‌ها و اندازه‌ها به ظاهر سفارشی‌تری دست پیدا کنید – اما این در قیمت منعکس می‌شود و قیمت آن‌ها حدود چهار برابر ماشین‌سازی است.

آجرهای احیا شده

بهترین برای تکرار یک ساختمان اصلی

اگر به دنبال تکرار ظاهر یک ساختمان هستید یا به دلیل شرایط برنامه ریزی نیاز دارید.

راهنمای نصب آجر نسوز
بیشتر بخوانید

محوطه های احیا منبع خوبی برای آجرهای دست دوم هستند اما دریافت کمیت و کیفیت آن می تواند دشوار باشد. ضایعات ممکن است زیاد باشد و ممکن است لازم باشد تعدادی را دور بریزید.

آجرهای بتنی

آجرهای بتنی

بهترین برای مقاوم بودن در برابر عناصر

بتن دارای سطح سخت و سختی است که در برابر ضربه و سایش روزانه بسیار مقاوم است. همچنین ضد پوسیدگی، ضد قارچ و کپک است. برخی می گویند می تواند تا 2000 سال دوام بیاورد! همچنین تا صدها سال پس از ریخته گری قوی تر می شود.

آجرهای بتنی در برابر نفوذ باران مقاوم هستند – و می توانند دماهای شدید و بسیاری از زمستان های چرخه یخ و ذوب را تحمل کنند. همچنین نسوز است – آتش نمی گیرد و ذوب نمی شود.

قیمت انواع آجر چقدر است؟

ارزان ترین انواع آجرهای روکش سیمی هستند ، در حالی که آجرهای دست ساز متمایز  در قیمت هستند. برای محاسبه تعداد آجرهای متریک که نیاز دارید، روش استاندارد این است که اندازه دیوارهای روبرو را بر حسب متر مربع محاسبه کرده و در 60 ضرب کنید (تعداد استاندارد آجر در هر متر مربع آجر باند برانکارد).

انواع دیوار باغ دکوراتیو

می توانید دیوار باغ را از آجر، سنگ طبیعی یا سنگ بازسازی شده بسازید. طیف گسترده‌ای از سنگ‌های بازسازی‌شده در بازار وجود دارد که از بلوک‌های بتنی ساخته شده‌اند که به شکل سنگ تمام شده و رنگ‌آمیزی شده‌اند.

دیوارهای آجری

آجرها ارزان‌ترین مواد هستند و بسته به نوع خاک رس و فرآیند تولید، رنگ‌های مختلفی دارند. آنها همچنین می توانند چند رنگ یا خالدار باشند و بافتی خشن یا صاف داشته باشند. آجرهای دست دوم اغلب ظاهری فرسوده دارند که با دیوارهای خانه قدیمی ترکیب می شود، اما ارزان نیستند – و معمولاً هیچ راهی برای تشخیص مقاوم بودن آنها در برابر یخبندان وجود ندارد.

دیوارهای سنگی طبیعی

شما می توانید سنگ طبیعی را از معادن یا محوطه های احیا خریداری کنید، اما بسیار گران است. سنگی را که در حالت طبیعی می‌خرید، قلوه سنگ‌های تصادفی یا سنگ‌های بدون لباس نامیده می‌شود. سنگ نیمه پوشیده به بلوک های نسبتاً یکنواخت با سطوح ناهموار برش داده می شود، در حالی که سنگ تمام پوشیده با صورت های ماشینی تراشیده شده اشلر نامیده می شود. دیوار نشان داده شده در اینجا با سنگ نیمه پوشیده ساخته شده است.

دیوارهای سنگی نیمه خشک

یک دیوار سنگ خشک واقعی از سنگ هایی ساخته شده است که با دقت انتخاب شده اند تا بدون نیاز به ملات برای چسباندن آنها به یکدیگر، کاملاً پایدار باشند. این دیوار یک دیوار سنگی نیمه خشک است. به نظر می رسد یک دیوار واقعی از سنگ خشک است، اما دارای اتصالات ملات پنهان است.

چگونه نمای آجری قدیمی را با احتیاط تمیز کنیم
بیشتر بخوانید

دیوارهای اثر سنگ خشک

این دیوارها از بلوک‌های سنگی بازسازی‌شده ساخته شده‌اند که به شما امکان می‌دهند با کسری از هزینه واقعی، ظاهری از دیوارهای سنگ خشک ایجاد کنید.

دیوارهای اثر سنگ خشک

نحوه برش آجر

برای ساختن هر نوع دیوار آجری، باید آجر برش را در اختیار داشته باشید. اما اگرچه آنطور که یک آجرکار حرفه‌ای به نظر می‌رسد آسان نیست، اما تسلط بر آن برای شما سخت نیست.

مرحله 1

آجر را با خط کش اندازه بگیرید و خط برش را از چهار طرف با مداد مشخص کنید. با یک چکش چوبی به آرامی روی یک تکیه گاه ضربه بزنید تا در امتداد خط برش، تمام مسیر آجر را به ثمر برسانید.

گام 2

سپس آن را – فرورفتگی (یا “قورباغه”) به سمت پایین – روی چمن یا ماسه قرار دهید، و محکم ضربه بزنید تا درست از میان آن برش دهید. اطمینان حاصل کنید که همیشه هنگام برش آجر یا بلوک از عینک ایمنی استفاده کنید.

ملات و ملات افزودنی

ملات چیزی است که آجرها یا سنگها را در دیوار به هم می چسباند. ملات های عمومی مخلوطی از ماسه نرم، آهک، سیمان و آب هستند. یا ماسه نرم، سیمان، نرم کننده و آب. آهک هیدراته به ملات اضافه می شود تا فرآیند خشک شدن را کندتر کند که از ترک خوردن آن جلوگیری می کند. همچنین استفاده از ملات را آسان تر می کند.

نرم‌کننده‌ها و ضد یخبندان، حفره‌های هوای کوچکی را در مخلوط ایجاد می‌کنند و آن را صاف‌تر می‌کنند. اینها به عنوان جایگزینی برای آهک در شرایط سردتر استفاده می شوند. ضد یخبندان در برابر یخ زدگی محافظت می کند، اما فقط در صورت یخبندان های خفیف – بنابراین بهتر است دیوار باغ خود را در شرایط یخبندان نسازید.

هنگام اضافه کردن نرم کننده ها به مخلوط، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید، زیرا مقدار زیاد آن باعث ضعیف شدن ملات شما می شود.

برخی از سیمان های بنایی دارای نرم کننده ای هستند که قبلاً با آنها مخلوط شده است. همچنین می‌توانید کیسه‌هایی از ملات تهیه کنید که به‌اندازه‌های درست به‌صورت آماده مخلوط می‌شوند. اگرچه آنها گران تر هستند، اما برای کارهای کوچکتر مفید هستند. و در صورت تمایل می توانید ملات های رنگی مختلف بخرید تا با دیوارهای مختلف مطابقت داشته باشد

ملات و ملات افزودنی

جهت سفارش انواع آجر جهت استفاده در دیوار باغ یا بعنوان آجر نما با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *