تفاوت بین آجر قرمز و آجر

تفاوت بین آجر قرمز و آجر سفید چیست؟

آشنایی با تفاوت بین آجر قرمز و آجر سفید

در پست امروز، ما می خواهیم به بیشترین سوالات متداول از مشتریان خود پاسخ دهیم. این در مورد مواد دیوار است. تفاوت بین آجر قرمز و سفید چیست؟ و پیشنهاد ما برای ساخت خانه چیست؟

واژه آجر سال‌هاست  به مصالحی گفته می‌شود که از خاک رس به وجود می‌آید که قالب‌گیری می‌شود و به شدت گرم می‌شود و به نوعی جعبه مستطیل شکل می‌رود که به عنوان بخشی از دیوارها به همراه آجرهای دیگر که با ملات چسبانده می‌شود، استفاده می‌شود.

در تاریخ، مصالح آجر همیشه خاک رس نبود. قبلاً سنگ آهک یا ماسه بوده است.

بتن سبک هوادهی شده

آجر سفید

در طول دهه 1990، مواد جدید به بازار آمد. یک آجر سفید، سبکتر از قرمز و ابعاد بزرگتر. وزن واقعاً قابل توجه است زیرا اگر آجر قرمز را در دست راست خود و سفید را در سمت چپ خود بگیرید می توانید آن را احساس کنید. این “آجر” از خاک رس ساخته نشده است، بلکه از ترکیب ماسه کوارتز، گچ کلسینه شده، آهک، سیمان، آب و پودر آلومینیوم ساخته شده است که باعث می شود مواد متخلخل اما برای مقاومت در برابر نیرو کاملاً پایدار باشد.

خواص متخلخل  آجر سفید را در برابر آتش مقاوم تر می کند. اما شایعاتی وجود دارد که  آجر سفید بیشتر مستعد ترک است. بعداً مشخص شد که ترک به دلیل خطای مخلوط ملات است (توضیح بیشتر در زیر)

چرا اندونزیایی ها به آجر قرمز علاقه مند هستند؟

اگر از صاحب خانه اندونزیایی بپرسید که کدام مصالح را برای ساختن خانه خود ترجیح می دهند، 60 درصد آنها  آجر قرمز را انتخاب خواهند کرد.سه دلیل اصلی در این مورد وجود دارد:

یک: صاحب خانه فکر می کرد که آجر ساختار خانه است، بنابراین دیوار بزرگتر به معنای ساختار بهتر است… این تا حدی درست است، به خصوص برای خانه هایی که توسط پیمانکاران با کیفیت ساخته نشده اند. کیفیت و دانش پیمانکاران آجر را به عنوان وزن می بینند نه ساختار. بنابراین اگر مالک خانه را در آینده بازسازی کند و نیاز به شکستن دیوار داشته باشد، می تواند آزادانه بدون هیچ گونه احتمال خرابی ساختمان این کار را انجام دهد. بنابراین برخلاف تصور مالک، مصالح سبک تر در آجر ترجیح داده می شود و هزینه کلی ساختمان را کاهش می دهد.

میزان مقاومت آجر در برابر اتش سوزی
بیشتر بخوانید

دو: صاحب خانه فکر می کرد که آجر قرمز از آجرهای سفید قوی تر است. پس در صورت سرقت  در برابر نیروی شکست مقاومت می کند… با این حال، استحکام آجر قرمز و آجر سفید بر اساس کیفیت ملات به عنوان چسب بیشتر از خواص مواد آن است. اگر ملات بد باشد، حتی ضخیم ترین آجر قرمز نیز به راحتی از هم جدا می شود. ما تجربه زیادی داریم که دیوارهای آجری قرمز را به راحتی در خانه‌های قدیمی‌تر که کاربرد ملات در آنها بد است، تخریب کنیم. علاوه بر این، اگر یک دزد ابزار تخریب دیوار را بیاورد. این ابزار به راحتی آجر قرمز یا سفید را از بین می برد.

سه: صاحب خانه همانطور که در بالا گفتیم شنیده است که آجرهای سفید مستعد ترک خوردن هستند. این امر به دلیل سالهای اول تولید آن است، مردم هنوز آجر سفید را به عنوان جایگزین آجر قرمز بدون هیچ تغییری در ملات به عنوان عامل اتصال استفاده می کنند. آجرهای قرمز و سفید از مواد مختلفی تولید می شوند. آجر سفید دارای ترکیبات خاصی در سیمان و ماسه است که با آجر قرمز متفاوت است. بنابراین اگر از مخلوط آجر قرمز روی سفید استفاده کنید، مثل این است که می خواهید فولاد را با چسب کاغذی بچسبانید و مطمئناً ترک می خورد.

ما چه پیشنهادی داریم؟

بر این اساس ما در شهر آجر همیشه آجر سفید را به مالکان پیشنهاد می کنیم. علاوه بر این دلایل، امروزه محصولات ملات خاصی وجود دارد که از قبل مخلوط شده است. بنابراین برخلاف ملات های آجر قرمز که باید سیمان و ماسه را در محل مخلوط کنیم، می توانیم گونی ها را باز کرده و با آب مخلوط کنیم. تمیزتر است و دردسر کمتری دارد.

آجر رستیک نسوز
بیشتر بخوانید

پنل پیش ساخته چطور؟

امروزه مواد پیش ساخته زیادی به بازار عرضه شده است. یکی از آنها پانل پیش ساخته است. پانل پیش ساخته یک دیوار مدولار است که ابعاد مشخصی دارد مثلاً 1.2*2.4 متر پیش ساخته و پس از تحویل در محل فقط می توانیم آن را نصب کنیم. ادعا کرد که سریعتر است و در مناطق بزرگ، هزینه را کاهش می دهد. به نظر نمی‌رسد از آن استفاده کنید، درست است؟

خوب، اگر در حال ساخت ساختمان های بلند هستید. ما استفاده از پنل پیش ساخته را تشویق می کنیم. اما برای خانه شخصی شخصی، امروز ما چندان مطمئن نیستیم. پانل پیش ساخته دارای نقطه ضعف در مفصل خود است. منبع ترک و نشتی است که تا به امروز تضمین نشده است. ما هرگز قیمت را با راحتی مشتری خود به خطر نمی اندازیم، بنابراین امروزه استفاده از پانل های پیش ساخته برای خانه های خصوصی را توصیه نمی کنیم. حداقل تا زمانی که راه مطمئنی برای تضمین عدم ترک خوردن یا نشت اتصال داشته باشیم.

ما همچنین این نوع تمرین را (محصولات جدید را توصیه نمی کنیم) روی مواد قبلی مانند آجر سفید، سقف گچی، و قاب سقف سبک وزن انجام می دهیم تا زمانی که دقیقاً بدانیم چگونه آنها را مدیریت کنیم. امروزه، ما قبلاً در مورد آن مواد می دانیم و می توانیم با خیال راحت از تمام پتانسیل خود استفاده کنیم.

بنابراین پس از خواندن این مطلب، آیا می خواهید از آجر قرمز، آجر سفید یا حتی پانل پیش ساخته برای آجر نما خود استفاده کنید؟ در زیر نظر بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *