سازگار بودن آجر با طبیعت

5 دلیل که چرا آجرها سازگار با محیط زیست

در سال های اخیر محیط زیست به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

در مجموع کارهای زیادی وجود دارد که ما می توانیم و باید انجام دهیم تا اثرات تغییرات آب و هوایی را محدود کنیم.

اگر در حال برنامه ریزی ساخت و ساز یا توسعه جدید یا حتی توسعه کامل مسکن هستید، تأثیری که بر محیط زیست می گذارید ممکن است چیزی باشد که در نظر بگیرید.

شاید تعجب کنید که آیا آجرها واقعاً سازگار با محیط زیست هستند؟

از این گذشته، این مصالح ساختمانی تقریباً به اندازه قدمت آنها است. آیا مصالح ساختمانی پایدارتری وجود ندارد؟

و اگر وجود دارد، آیا مزایای آن (مثل اینکه چقدر عالی به نظر می رسند!) هنوز هم بیشتر از آسیب احتمالی ایجاد شده است؟

ما پاسخ های زیر را داریم: آجرها در واقع بسیار دوستدار محیط زیست هستند!

اگر پایدارترین آجرهای موجود در بازار را می خواهید، ما می توانیم در این زمینه کمک کنیم. تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم آنها را پیدا کنید.

در مقایسه با بسیاری از مصالح نما دیگر مانند آجرهای بتنی، پلاستیک، شیشه و غیره، آجر سفالی طبیعی یکی از سازگارترین، انعطاف پذیرترین، مقرون به صرفه ترین و زیباترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز است.

یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی که برای بشر شناخته شده است، آجرها نه تنها زیبا هستند، بلکه حس محیطی نیز دارند. اینجاست که چرا:

دلیلی وجود دارد که آجرها هزاران سال است که یک مصالح ساختمانی مورد علاقه بوده اند – نه تنها زیبا و مستحکم هستند، بلکه دارای اعتبار زیست محیطی فوق العاده ای هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای کسانی تبدیل می کند که مایل به ساخت و ساز یا بازسازی به روشی حساس به محیط زیست هستند. .

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا آجرها حس محیطی خوبی دارند.

دلایل سازگاری آجر با محیط زیست

  1. آجرها از مواد طبیعی ساخته شده اند

آجرها از خاک رس و شیل – برخی از فراوان ترین و طبیعی ترین مواد روی زمین – ساخته می شوند و سپس از طریق کوره با دمای 2000 درجه پخته می شوند. دلیل اینکه آجر به چنین ماده بادوامی تبدیل می شود این است که خاک رس/شیل در واقع فرآیند انجماد در کوره را طی می کند، که ذرات خاک رس را قادر می سازد تا با هم ذوب شوند. خاک رس و شیل نیز در بیشتر مناطق جهان یافت می شود، به این معنی که مواد را معمولاً می توان به صورت محلی تهیه کرد، بنابراین فاصله طی شده بین مواد خام و تولید به حداقل می رسد.

  1. عایق های مناسبی هستند

عایق مناسب

خانه های آجری با انرژی کارآمد هستند. آجر دارای خواص استثنایی “جرم حرارتی” است، که توانایی یک ماده سنگین و متراکم برای ذخیره گرما و سپس آزاد کردن آهسته آن است.

این عوامل عایق طبیعی تضمین می کنند که گرما را در روزهای سرد به دام می اندازند و خانه ها را در ماه های گرم خنک نگه می دارند. آنها هم در آب و هوای بسیار گرم – و هم در دماهای انجماد مناسب هستند. دیوارهای آجری حفره ای حتی بهتر هستند – ایجاد یک لایه عایق از هوا بین لایه های آجر و عایق بندی داخل از نوسان دمای بیرون.

  1. آجرها قابل بازیافت هستند

آجرها قابل بازیافت هستند

به دلیل دوام و استحکام، آجرها می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند – بسیاری از سازندگان خانه از آجرهای باقی مانده در لبه های باغ، یا فضاهای سرگرم کننده بیرونی، حتی مسیرها، دوباره استفاده می کنند. سایت‌های تخریب اغلب آجرها را دوباره به سازندگان یا معماران می‌فروشند که به نوبه خود از آن‌ها در بازسازی‌ها برای مطابقت با مصالح آجری موجود یا ایجاد ظاهری روستایی و معتبر استفاده می‌کنند. حتی می توان آنها را برای راهروها خرد کرد یا به محصولات جدید تبدیل کرد.

علت دشوار بودن استفاده از آجر منیزیتی
بیشتر بخوانید

دوام محض آجرها و در نتیجه طول عمر آنها عامل بزرگی است.

مطمئناً، یک خانه به ارزش آجر ممکن است باعث انتشار CO~2 شده باشد، اما آن ساختمان احتمالاً برای سال‌های آینده در وضعیت مشابهی باقی خواهد ماند.

آجرکاری به قدری پایدار است و خود ماده در برابر هر شرایط جوی بادوام است، به طوری که پس از بالا آمدن، نیازی به تعویض ندارد و این امر باعث کاهش اثرات مداوم بر محیط زیست می شود.

برخی تحقیقات نشان داده است که سازه های آجری می توانند 500 سال یا بیشتر عمر کنند!

آنها به ندرت نیاز به نگهداری قابل توجهی دارند و در برابر کپک و قارچ مقاوم هستند. تعمیر و نگهداری مورد نیاز مطمئناً بسیار کمتر از یک ساختمان با نمای بیرونی چوب است که هر ساله در برخی از محیط‌ها نیاز به یک لایه رنگ تازه دارد.

حتی اگر یک ساختمان آجری به هر دلیلی عمر خود را به پایان برساند، در بیشتر موارد این پایان عمر آجر نخواهد بود.

بنابراین، چرخه عمر آجر بیش از هر گونه منابعی که برای ایجاد آن صرف شده است، توجیه می کند.

  1. آجرها برای حفظ ظاهر خوب خود به مواد شیمیایی نیاز ندارند

آجر ها به مواد شیمیایی نیاز ندارند

آجرها عمدتاً بدون نیاز به نگهداری هستند. آنها نیازی به رنگ آمیزی، ضد آب یا درمان با مواد شیمیایی ندارند تا در برابر آب و هوا مقاوم شوند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند تمیز کردن گاه به گاه (فقط با آب) یا یک برس پایین است. آنها همچنین در برابر آفات مقاوم هستند، به این معنی که برای محافظت از آنها نیازی به درمان های شیمیایی ندارید. هنگامی که در یک ساختمان استفاده می شوند، ممکن است فقط نیاز به ملات کاری مجدد داشته باشند تا به خوبی روزی که ساخته شده اند به نظر برسند. نیاز به مدرک؟ نگاهی به برخی از ساختمان های رم که بیش از 2000 سال پیش ساخته شده اند و هنوز هم از آنها استفاده می شود، بیندازید.

  1. آجر حداقل زباله ایجاد می کند

آجر حداقل زباله ایجاد می کند

تقریباً تمام خاک رس استخراج شده در فرآیندهای تولید آجر مورد استفاده قرار می گیرد، خواه آجرهای ماسه ای، فشرده خشک یا ساخته شده از مواد کامپوزیت باشند، که باعث می شود بازیافت و نگهداری زباله با هیچ مصالح ساختمانی دیگری بی نظیر باشد. آجرها محصولات پایدار و بی اثر هستند، بنابراین جابجایی آنها برای تجار و صاحبان خانه بی خطر است، بنابراین تجهیزات خاصی لازم نیست. حتی اگر به محل دفن زباله ختم شوند، مواد شیمیایی را شسته و به خاک آسیب نمی رسانند.

می دانید که چگونه گفتیم که استخراج خاک رس می تواند تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. خوب، همه چیز بد نیست.

چرا آهک مصرفی باید هیدراته شود؟
بیشتر بخوانید

خاک رس مورد استفاده برای ایجاد آجر به طور کلی بسیار آسان است. خاک رس یک خاک سطحی است و بنابراین نیاز به حفاری بسیار کم عمق و غیر فشرده دارد.

در اغلب موارد ارزیابی کامل زمین قبل از استخراج انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه اختلال عمده ای در محیط اطراف ایجاد نمی شود.

خاک رس نیز یک منبع نسبتاً فراوان است. مقدار زیادی از آن در سرتاسر زمین وجود دارد، بنابراین مانند سایر مواد معدنی زمینی نیست که برای دستیابی به آنها به تلاش و هزینه قابل توجهی نیاز دارد.

در پایان روز گل است. و همه جا هست

آیا آجرها تأثیر منفی بر محیط زیست دارند؟

البته مانند هر نوع تولیدی، آجر نیز تأثیر منفی بر محیط زیست دارد.

به عنوان مثال، پخت انبوه آجر باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود که CO~2 اضافی و همچنین مقداری مونوکسید کربن و ذرات را وارد جو می‌کند. این امر در هر جایی که سوخت می سوزد معمول است.

برخی از تأثیرات بر محیط زیست محلی ممکن است ناشی از استخراج مواد خام مورد نیاز برای تولید آجر باشد.

حتی در یک معدن مستقر، گازهای گلخانه ای و آلودگی ناشی از کامیون های سنگین و ماشین آلات وجود خواهد داشت.

آجر بسیار سازگار با محیط زیست است

در اکثر موارد آجر یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست است. در اینجا چند دلیل وجود دارد.

ضایعات حاصل از فرآیند استخراج نیز ممکن است آب های اطراف را آلوده کرده و به نهرها و رودخانه ها راه یابد. با این حال، به طور کلی، همه اینها در معادن خاک رس مدرن تنظیم می شود.

تولیدکنندگان آجر به طور فزاینده ای از محیط زیست آگاه هستند

اگرچه مواردی در مورد فرآیند تولید وجود دارد که قابل تغییر نیستند، اما تغییرات عمده ای در صنعت آجر رخ داده است.

در حالی که بزرگترین آلاینده در این فرآیند کوره های آتش سوزی هستند، این روزها اغلب سوخت آنها از گازهای طبیعی تامین می شود. این بدان معناست که از سوخت های فسیلی به اندازه کافی استفاده نمی شود.

کوره ها نیز بسیار کارآمدتر از گذشته هستند و برای پختن آجرهای بیشتر به انرژی کمتری نیاز دارند.

جمع بندی

به طور کلی، آجر نما یک گزینه بسیار پایدار در مورد مصالح ساختمانی است.

ماندگاری بالایی دارد، از منابع طبیعی فراوان استفاده می کند، قابل استفاده مجدد است و معمولاً تا حد امکان کارآمد تولید می شود.

البته روش‌های ساختمانی سازگار با محیط‌زیست مانند مسکن مدولار در حال توسعه هستند، اما باز هم به خوبی آجر به نظر نمی‌رسند.

وقتی صحبت از ساختن یا اضافه کردن به خانه شما می شود، ملاحظات مهم تری نسبت به صرفاً دوستدار محیط زیست وجود دارد. مهمترین چیز برای اکثر افرادی که تصور می کنیم این است که ظاهر خوبی دارد و آنها را گرم و خشک نگه می دارد.

مصالح ساختمانی که این بهترین را به دست می آورد آجر است. بنابراین، این خبر خوبی است که برای محیط زیست نیز بسیار خوب است!

اکنون که به این سوال پاسخ داده شده است، اگر به آجر نیاز دارید، چرا ما را برای یافتن پایدارترین آجرهای موجود در بازار همراهی نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *