دیوار آجری قرمز

دیوار آجری قرمز

ممکن است فکر کنید که دیوار آجری قرمز رنگی یک سبک قدیمی است، اما اشتباه می کنید.

در چند سال گذشته، سازندگان، معماران و طراحان خانه‌ها، زیبایی یک دیوار آجری را در خانه‌های خود با فراوانی بیشتری مشاهده کرده‌اند. به دلیل بافت آجر قرمز، شخصیت جاودانه و جذابیت غیرقابل انکار، استفاده از آن در داخل خانه به یک انتخاب بسیار محبوب تبدیل شده است. در گذشته، آجر قرمز رنگی روستایی به حساب می آمد که فقط برای یک خانه مزرعه یا شومینه مناسب بود. امروزه آجری را می‌بینید که در انواع مختلفی از سبک‌های خانه از جمله مدرن، صنعتی، معاصر، استعماری و حتی سنتی استفاده می‌شود. از تمام دیوارهای آجری گرفته تا یک آجر قرمز ساده. استفاده از آجر قرمز در معرض یک راه عالی برای افزودن ظرافت و شخصیت به طراحی داخلی است که معمولاً توسط کاشی و سنگ غالب است. و قطعاً دیگر فقط برای شومینه نیست.

دیوارهای آجری قرمز روند رو به رشدی دارند

روزهایی که دیوارهای آجری نمایان پوشیده شده و رنگ آمیزی می شوند، گذشته است. آجر قرمز داخلی دیگر به عنوان یک سبک قدیمی دیده نمی شود، بنابراین در خانه های جدید تقریباً از هر سبکی استفاده می شود. اما با وجود محبوبیت روزافزون دیوارهای آجری قرمز، بیشتر ما همچنان ترجیح می دهیم از آن ها در اتاق نشیمن یا اطراف شومینه استفاده کنیم. این عمدتا به دلیل این تصور غلط است که آجرها به سختی تمیز می شوند و روستایی در نظر گرفته می شوند. این ایده که آجر قرمز در خانه‌های امروزی‌تر کار نمی‌کند، هم قدیمی و هم نادرست است.

در واقع، یک دیوار آجری نما معمولاً ستاره اتاق است. آجر پس زمینه ای عالی برای برجسته کردن ویژگی های معماری و سایر عناصر فراهم می کند.

دیوار آجری قرمز همه کاره است و تقریباً در هر اتاقی از خانه قابل استفاده است. اگرچه هنوز هم در اتاق نشیمن محبوب‌ترین آنها هستند، اما آنها را در آشپزخانه‌ها، اتاق‌های غذاخوری، اتاق خواب‌ها، دفاتر و حتی حمام‌ها می‌بینیم.

ویژگی های آجر قرمز

آجر قرمز رنگ های متنوعی دارد

آیا می دانید آجر قرمز رنگ های مختلفی دارد. آجر قرمز یک اصطلاح بسیار کلی است که واقعا باید آن را آجر قرمز نامید. طیف گسترده ای از آجرها وجود دارد که همگی به عنوان آجر قرمز واجد شرایط هستند. اعم از آجر قرمز فوق العاده قرمز تا انواع قهوه ای مایل به قرمز روستایی و حتی آجری که تقریباً بنفش به نظر می رسد. حتی روکش آجری که بیشتر در داخل خانه از آن استفاده می کنیم، رنگ های متنوعی دارد.

نکته مهم: اگر اتاقی را از ابتدا طراحی می کنید، توصیه می کنیم از آجر شروع کنید و سپس سایر رنگ ها و لوازم جانبی خود را انتخاب کنید. تنها چند ده رنگ آجری در مقایسه با هزاران رنگ وجود دارد، بنابراین شروع با آجر آسان تر است. و یک دیوار آجری قرمز نقطه کانونی شماست، بنابراین شما واقعاً باید رنگ را بچسبانید.

دیوارهای آجری قرمز

دیوار آجری قرمز یک انتخاب طراحی کلاسیک است که برای قرن ها وجود داشته است. بسیاری از خانه‌ها هنوز دارای یک شومینه سنتی آجری قرمز در اتاق نشیمن هستند، اگرچه این روزها معمولاً با برخی از داخلی‌ها یا اطراف تزئینی همراه است. و آجر در اتاق های دیگر خانه نیز پخش می شود. ما شاهد استفاده بیشتر و بیشتر از آن در آشپزخانه ها، اتاق های غذاخوری، ادارات و حتی حمام هستیم.

دیوار آجری قرمز بدون توجه به اتاقی که از آنها استفاده می کنید، بدون شک یک نقطه کانونی است. با کمی تفکر خلاق، آن دیوار آجری قرمز می تواند به چیزی خیره کننده تبدیل شود که می توانید کل اتاق را در اطراف طراحی کنید.

چه بخواهید آجرکاری موجود خود را برجسته کنید یا کاری کاملا متفاوت انجام دهید، امیدواریم طرح های دیوار آجر قرمز زیر شما را الهام بخشد.

دیوارهای آجری قرمز نمای شهری عالی دارند

یک یا دو دیوار آجری قرمز کنتراست زیادی به یک دیوار خسته کننده می دهد. اگر قبلاً دیوارهای ساده ای را با دیوارهای خشک پوشانده شده و با رنگ سفید رنگ آمیزی کرده اید، با اضافه کردن آجر، کمی به طراحی داخلی خود اضافه کنید.

آپارتمان شهری که در بالا نشان داده شده است را بررسی کنید. ما شاهد استفاده بیشتر از آجر قرمز در مناطق شهری هستیم زیرا ساختمان ها از آنها ساخته شده اند. بسیاری از دیوارهای آجری قرمزی که در عکس های شهر می بینید در واقع دیوارهای سازه ای هستند و نه نما. بسیاری از ساختمان‌های قدیمی از چندین لایه بتن، بلوک، آجر و فولاد ساخته شده‌اند تا دیوارهای محکمی ایجاد کنند که بتواند ده‌ها طبقه را تحمل کند. ساختمان‌های امروزی تقریباً تماماً اسکلت فلزی هستند و به همین دلیل بلند هستند.

به دلیل تمام روکش‌های آجری موجود در بازار امروز می‌توانید به راحتی ظاهر را بازسازی کنید. آنها درست به دیوار خشک موجود می چسبند و درست شبیه آجر واقعی هستند. این یک راه عالی برای به دست آوردن ظاهر یک آپارتمان شهری شیک بدون توجه به اینکه در کجا زندگی می کنید است.

دیوار برجسته آجر قرمز

دیوار برجسته آجری قرمز راهی عالی برای تقویت طراحی اتاق نشیمن شماست.

مثال بالا را بررسی کنید. این اتاق دارای طرح رنگ نقره ای و خاکستری است. بسیار تک رنگ است که فقط از رنگ سفید و سیاه برای افزودن کنتراست استفاده می کند. کفپوش های چوبی و گیاهان نیز عالی هستند. بدون آنها اتاق بسیار سرد و بی روح خواهد بود. اما آنچه در اینجا واقعا می درخشد دیوار آجری قرمز است. جزئیات و رنگ زیادی را به اتاق می آورد. آجر تضاد فوق العاده ای با اتاقی با طراحی داخلی مانند این است.

آجر قرمز دیوار اصلی

در اینجا نمونه‌ای از همان طراحی اولیه است که فقط برگردانده شده است. در تصویر قبلی دیوار اصلی خاکستری بود در حالی که دیوار برجسته آجری قرمز بود. در این مثال دیوار اصلی آجری قرمز با دیواری خاکستری است. همانطور که می بینید هر دو طرف عالی به نظر می رسند که این مساله یکی از دلایلی است که آجر قرمز به عنوان یک انتخاب طراحی همه کاره در نظر گرفته می شود.

چگونه یک اجاق آجری درست کنیم
بیشتر بخوانید

رنگ خاکستری در حال حاضر استقبال خوبی دارد و با آجر قرمز فوق العاده به نظر می رسد. چیزی که در مورد این اتاق دوست داشتنی به نظر می رسد ، کفپوش های چوبی سفید شسته شده است. آنها اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما زمانی که استفاده می شوند، می توانید نتایج شگفت انگیزی دریافت کنید. رنگ های اتاق همگی با استفاده زیبا از چوب و شیشه واقعی عالی به نظر می رسند. بافت ها و متریال های زیادی با فرش منطقه ای سبک قدیمی. گنجاندن گیاهان و گل ها همیشه یک انتخاب هوشمندانه است تا زمانی که آنها با سلیقه انجام شوند. سعی کنید اتاق نشیمن خود را شبیه جنگل نکنید. فقط چند گیاه کوچک معمولا کافی است.

آجر قرمز دیوار اصلی

آجر قرمز کنتراست را اضافه می کند

یک راه عالی برای ایجاد کنتراست مورد نیاز به هر اتاق، ساختن یک دیوار آجری قرمز است. آجرهای استفاده شده در بالا رنگ متوسطی دارند که با دیوارهای سفید، قاب پنجره سیاه و مبلمان تضاد دارد.

آجر قرمز کنتراست را اضافه می کند

آجر و سنگ قرمز

در اینجا مثال دیگری از این است که چگونه آجر می تواند کنتراست را به یک اتاق نه تنها با رنگ، بلکه بافت و جزئیات اضافه کند.

واضح است که آجر در مقابل سنگ بسیار سبک شومینه و دیوارهای سفید برجسته است. هرچیز چوبی با رنگ متوسط. اما عمیق تر نگاه کنید و خواهید دید که در این طراحی چیزهای بیشتری در جریان است.

  • سنگ طبیعی به شکل نامنظم است در حالی که آجر بسیار یکنواخت است.
  • دیوارهای آجری دارای یک خط دوغاب کوچک هستند که معمولاً 3/8 تا 1/2 اینچ است، اما دوغاب سنگی بسیار ضخیم‌تر است. در برخی موارد بیش از یک اینچ است.
  • اندازه سنگ ها از کوچک تا بسیار بزرگ متغیر است، اما آجرها همه یکسان هستند.

همانطور که می بینید، وقتی دیوار آجری قرمز را با سنگ می سازید، چیزهای بیشتری نسبت به رنگ آن در تضاد است.

دیوارهای آجری قرمز مدرن هستند

ممکن است فکر کنید آجر قرمز داخلی یک سبک سنتی قدیمی است، اما اینطور نیست. در بسیاری از خانه های مدرن، شهری، صنعتی و معاصر نیز استفاده می شود.. تصویر مثال بالا را بررسی کنید.

این آپارتمان شهری زیبا از آجر قرمز موجود به عنوان دیواری که شامل تیرهای فولادی نمایان و کف دال بتنی است استفاده کرده است. در کابینت و مبلمان از چوب واقعی با لاک طبیعی استفاده شده است. در اینجا از هیچ لکه ضخیم یا رنگ آمیزی استفاده نشده است. فقط یک پرداخت ساده که دانه های چوب طبیعی و رنگ آمیزی خارق العاده را به نمایش می گذارد.

بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند خانه های مدرن سرد هستند اما این درست نیست. بسیاری از انواع مواد طبیعی مانند آجر و چوب که رنگ های گرم و ترکیبی از بافت دارند استفاده می کنند. دیوار آجری قرمز تنها یکی از عناصر مهم این طراحی مدرن فوق العاده است.

دیوارهای آجری قرمز مدرن هستند

دیوار آشپزخانه آجر قرمز

آیا می دانید یک دیوار آجری قرمز در آشپزخانه به همان اندازه که در اتاق نشیمن فوق العاده به نظر می رسد می باشد. تصویر مثال بالا را بررسی کنید.

این آشپزخانه مدرن زیبا دارای کابینت چوبی تیره رنگ شده با روکش تخت با سنگ خامه ای، دیوار پشتی و دیوار برجسته آجری قرمز است. پنجره‌ها همگی قاب‌بندی مشکی دارند که وقتی با آجر جفت می‌شوند ظاهری خیره‌کننده دارند. این دو رنگ کاملاً بر یکدیگر تأکید می کنند و حس مدرن تری را القا می کنند. کابینت های صفحه تخت هیچ سخت افزاری ندارند که نهایت طراحی ظریف است.

مهم نیست که چه سبک آشپزخانه ای دارید، از جمله آجر قرمز در جایی در طراحی، ایده خوبی است. رنگ، بافت و کنتراست را به هر اتاقی که در آن باشد می آورد و در سبک های مختلف کار می کند.

دیوار آشپزخانه آجر قرمز

آشپزخانه مدرن با آجر قرمز

در اینجا نمونه دیگری از آشپزخانه ای با طراحی مشابه با دیوار آجری قرمز وجود دارد. خانه‌های مدرن زمانی عالی به نظر می‌رسند که از آجر یا سایر مصالح طبیعی استفاده کنند. این کابینت های خاکستری با روکش تخت فوق العاده براق و بدون هیچ سخت افزاری هستند. کانترها از سنگ سفید هستند که در کناره‌های کابینت و جزیره می‌پیچند. بک اسپلش یک تخته سنگی جامد است که کمی گرمتر از صفحه پیشخوان سفید خالص است.

پلان طبقه باز با آجر قرمز

اگر یک شومینه آجری قرمز و یک پلان کف باز دارید، یک دیوار برجسته آجری ایده خوبی است. همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید، اطراف شومینه و دیوار آجری ناهارخوری با همین آجر ساخته شده است. هر دو طرح های زیبایی هستند که می توانند به تنهایی استفاده شوند، اما اتصال آنها را کمی شیک تر می کند.

آجرها یک طرح معاصر هستند

آجر قرمز اکسپوز یک انتخاب طراحی بسیار معاصر است. بسیاری از مردم فکر می کنند مدرن و معاصر به یک معنا هستند اما اینطور نیست. سبک ها اشتراکات زیادی دارند اما تفاوت های بسیار اساسی دارند. دیوارهای آجری قرمز تنها یکی از عناصر مشترک هر دوی آنهاست.

آنچه این آشپزخانه را امروزی می کند، انتخاب های دیگر است. چهارپایه‌ها، کابینت‌های صاف، سخت‌افزار و تزئینات، همه چیز معاصر را فریاد می‌زنند. صادقانه بگوییم، این طرح با یا بدون دیوارهای آجری کار می کند. اما با گنجاندن آنها، کل اتاق را به سطح دیگری ارتقا می دهد.

آجر قرمز و آشپزخانه خاکستری

یکی از رنگ هایی که به خوبی با آجر قرمز ست می شود خاکستری است. ما از آن نه تنها به عنوان رنگ سایدینگ بلکه در داخل خانه به عنوان رنگ دیوار یا کابینت استفاده می کنیم.

اگر پالت رنگی مانند این را دوست دارید، دیوار آجری قرمز یک مزیت بزرگ است. آجرها مقداری رنگ و گرمای مورد نیاز اتاق را به ارمغان می‌آورند که در طراحی آشپزخانه بسیار مفید است.

خاکستری مزایای بزرگ دیگری نیز دارد. این یک رنگ خنثی است، بنابراین می توان گفت که احتمالاً تقریباً با هر چیز دیگری که در آشپزخانه دارید مطابقت دارد و در رنگ های متنوعی وجود دارد که به آن تطبیق پذیری بیشتری می بخشد.

بلوک تیغه ای چیست؟
بیشتر بخوانید

نکته: اگر از یک رنگ اصلی در سراسر اتاق استفاده می کنید، حتماً مقادیر را تغییر دهید. تم تک رنگ همچنان به تنوع نیاز دارد. سعی کنید از سایه روشن، متوسط و تیره استفاده کنید تا چیزها خسته کننده به نظر نرسند.

بک اسپلش آجر قرمز

سنگ مرمر تقریباً با همه چیز همراه است. این یک قاعده کلی است که هر طراح آشپزخانه می داند. تمیز نگه داشتن آن از گرانیت یا کوارتز سخت تر است و خراش بسیار آسان تر است اما زیباست. و هنگامی که با یک بک اسپلش آجری قرمز جفت شود فوق العاده به نظر می رسد.

شیرهای کرومی با دسته های سفید انتخابی عالی هستند و به خوبی با سینک سفید زیر پایه هماهنگ می شوند. کابینت‌های مشکی ظاهر را تکمیل می‌کنند که به طرز شگفت‌انگیزی با آجر قرمز و سنگ مرمر هماهنگ می‌شوند.

در مجموع این ترکیبی عالی از تکمیل است که در طیف گسترده ای از سبک های آشپزخانه به خوبی کار می کند

دیوار آشپزخانه آجر قرمز

انتخاب روکش های مناسب به تعریف سبک آشپزخانه شما کمک می کند و به آن احساس دلخواه می دهد. قفسه‌های باز، کابینت‌های چوبی، میزهای سنگی، فولاد ضد زنگ و یک جزیره مرکزی با صندلی، همه انتخاب‌های استاندارد این روزها هستند. اما اگر دیوار آجری قرمزی برای مقابله با آن داشته باشید چه؟

اگر یک دیوار آجری قرمز موجود در آشپزخانه دارید، توصیه می کنیم به جای پوشاندن آن، آن را در طراحی بگنجانید. آجر یک ویژگی زیبا است که به راحتی می توان تقریباً در هر طرحی کار کرد. رنگ‌ها و موادی را انتخاب کنید که با بافت و تن آجر شما هماهنگی داشته باشند نه اینکه با آن در تضاد باشند.

آجر را تمیز نگه دارید

اگر دیوار آجری قرمز دارید، مطمئن شوید که آن را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن آجر در واقع بسیار آسان است، اما دستورالعمل هایی وجود دارد که می توانند به آنها کمک کنند.

ابتدا از پاک کننده های اسیدی، هر نوع شستشوی برقی، سندبلاست یا برس های سیمی سخت دوری کنید. این موارد به طور بالقوه می توانند رنگ را از آجر حذف کرده و به آن و دوغاب آسیب برسانند.

از یک صابون خانگی معمولی مانند مواد شوینده لباس شویی مخلوط با آب استفاده کنید و با یک برس سفت بشویید.

همچنین می‌توانید محلول تمیزکننده‌ای که از یک قسمت سرکه تا پنج قسمت آب ساخته شده است را امتحان کنید. پاک کننده های طبیعی به طور کلی بهترین عملکرد را دارند.

اگر به مواد قوی‌تری نیاز دارید، پاک‌کننده‌ای بخرید که مخصوص تمیز کردن آجر باشد. می‌توانید پاک‌کننده‌های خشن‌تری را در فروشگاه‌های لوازم خانگی پیدا کنید، اما ابتدا راه‌حل‌های ملایم‌تر را امتحان کنید.

دیوار آشپزخانه آجری قرمز با رنگ مایل به قرمز

آیا آشپزخانه کوچک دارید؟ وقتی صحبت از یک دیوار آجری قرمز در معرض دید باشد، مشکلی نیست.

زیبایی یک دیوار آجری واقعی، حس گرم و دنج را به یک آشپزخانه کوچک می‌آورد و به آن کمک می‌کند تا احساس جذابیت بیشتری داشته باشد. این احساس را با گنجاندن میز آشپزخانه چوبی واقعی، میزهای سنگی و کفپوش های کاشی، چوبی یا سنگی واقعی ادامه دهید. مواد کامپوزیتی یا مصنوعی در آشپزخانه نیز عالی عمل می کنند، اما چسبیدن به مواد طبیعی به جذابیت آشپزخانه های کوچک می افزاید.

همانطور که در طول این مقاله گفته شد، مواد طبیعی همه با یک دیوار آجری قرمز به خوبی کار می کنند، بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر بودجه لازم را دارید، یک درب حیاط تاشو برای ایجاد یک فضای داخلی/خارج عالی است که بزرگی آشپزخانه را افزایش می دهد. سقف بلند با برخی از نورگیرها نیز چیزهای خوبی است که امکان دریافت نور طبیعی را فراهم می کند. مواد طبیعی مانند آجر، چوب و سنگ همگی با نور واقعی بسیار بهتر به نظر می رسند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان آن را به آشپزخانه خود بیاورید.

برخی از گیاهان یا گل های رنگارنگ همیشه افزودنی خوبی برای هر طراحی آشپزخانه هستند. آنها آشپزخانه را از سردی بیش از حد جلوگیری می کنند.

آجر آشپزخانه روستایی

آشپزخانه های روستیک عالی هستند زیرا شامل انواع مواد، طرح ها و بافت های جالبی هستند که اغلب در سبک های دیگر پیدا نمی کنید.

به نظر می رسد که آنها همیشه با گیاهان رنگارنگ، تعداد زیادی گلدان و کوزه و یک پنجره باز با منظره زیبا آراسته شده اند. آنقدر زندگی در این آشپزخانه ها وجود دارد که نمی توانید در آن آشپزی کنید. این یکی از رایج‌ترین نگرانی‌هایی است که در مورد آشپزخانه مدرن می‌شنویم که از خاکستری و سنگ مرمر بسیار استفاده می‌کند. آنها احساس عقیم و سردی می کنند. آشپزخانه های روستیک دقیقا برعکس هستند.

اگر می خواهید ظاهر را بازسازی کنید، با یک دیوار آجری قرمز شروع کنید. هیچ چیز مانند یک آشپزخانه قدیمی روستایی که از آجر قرمز استفاده می کند، احساسات گرم را تداعی نمی کند.

دیوار آشپزخانه آجری قرمز با رنگ مایل به قرمز

نتیجه گیری: دیوار آجری قرمز. آیا برای شما مناسب است؟

ممکن است فکر کنید که دیوار آجری قرمز رنگی یک سبک قدیمی است، اما اشتباه می کنید.

در چند سال گذشته، سازندگان، معماران و طراحان خانه‌ها، زیبایی یک دیوار آجری را در خانه‌های خود با فراوانی بیشتری مشاهده کرده‌اند. به دلیل بافت آجر قرمز، شخصیت جاودانه و جذابیت غیرقابل انکار، استفاده از آن در داخل خانه به یک انتخاب بسیار محبوب تبدیل شده است. در گذشته، آجر قرمز رنگی روستایی به حساب می آمد که فقط برای یک خانه مزرعه یا شومینه مناسب بود. اما نه بیشتر. امروزه آجری را می‌بینید که در انواع مختلفی از سبک‌های خانه از جمله مدرن، صنعتی، معاصر، استعماری و حتی سنتی استفاده می‌شود. از کل دیوارهای آجری گرفته تا یک آجر قرمز ساده. استفاده از آجر قرمز اکسپوز یک راه عالی برای افزودن ظرافت و شخصیت به طراحی داخلی است که معمولاً توسط کاشی و سنگ غالب است. و قطعاً دیگر فقط برای یک شومینه نیست.

منبع :

gambrick

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *