راهنمای الگوهای آجری

راهنمای کامل الگوهای آجری

چه علاقه مند به ایجاد یک مسیر آجری از مسیر ورودی تا درب ورودی خود، یک پاسیو در سطح زمین، یا ایجاد فضایی امن و زیبا برای یک آتشدان یا کوره در سطح زمین باشید، آجرها مقرون به صرفه، بادوام و انتخاب بی انتها

قبل از اینکه با یک بنا تماس بگیرید (یا خودتان متعهد شوید که آجرها را بچینید)، به آموزش مختصری در مورد الگوهای آجری نیاز دارید. اگر تصمیم دارید این کار را خودتان انجام دهید، در نظر بگیرید که آیا فضای شما منحنی دارد و آیا الگوی مورد علاقه شما به برش آجر نیاز دارد یا خیر. هر دو به تخصص خاصی نیاز دارند، بنابراین استخدام یک حرفه ای را در نظر بگیرید. در اینجا شش الگوی آجری رایج از ساده ترین تا سخت ترین اجرا آورده شده است.

الگوی پیوند در حال اجرا

  1. اجرای پیوند (آسان)

طرح کاشی مترو یا افست نیز نامیده می شود، الگوی باند در حال اجرا یکی از ساده ترین و رایج ترین الگوهای آجری است. آجرها از انتها به انتها در یک خط مستقیم گذاشته می شوند و ردیف ها به صورت پلکانی قرار می گیرند. این الگو به راحتی انحناهای جزئی را در خود جای می دهد و برای مسیرها و پاسیوها انتخابی عالی است. الگوهای باند در حال اجرا یک انتخاب عالی برای آجرکار تازه کار است زیرا نیاز به برش بسیار کم است – تنها برش های مورد نیاز برش های زاویه راست بر روی آجرها در همان لبه های الگو است.

الگوی آجری پیوند آجری پشته الگوی آجری سبد بافی

  1. پیوند پشته (آسان)

الگوی آجر باند پشته ای (همچنین به نام جک روی جک یا مستقیم lay نیز نامیده می شود) شبیه الگوی باند در حال اجرا است که شامل ردیف هایی از آجر است که از انتها به انتها گذاشته شده اند. الگوی باند پشته کمی کمتر بخشنده است، زیرا ردیف‌ها در کنار هم (موازی) قرار می‌گیرند، برخلاف ساختار تکان‌خورده الگوی پیوند در حال اجرا.

آجر شاموتی
بیشتر بخوانید

در حالی که کل فرآیند ممکن است کمی وقت گیر باشد، الگوی باند پشته به خوبی منحنی ها را در خود جای می دهد و مطلقاً نیازی به برش آجر ندارد. اگر علاقه ای به تقسیم آجرهای خود ندارید، الگوی باند پشته ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

الگوی آجری سبد بافی الگوی آجری بافت سبد مورب

  1. سبد بافی (آسان)

الگوی بافت سبد به درستی نامگذاری شده است – از جفت آجرهای چیده شده متناوب برای ایجاد ظاهری بافته شده و بافت شطرنجی استفاده می کند – و انجام آن بسیار آسان است. از لحاظ تاریخی به عنوان یک الگوی غیر باربر طبقه بندی می شود، فقط در مسیرها، پاسیوها و سایر پروژه های افقی و زمینی استفاده می شود. هرگز دیواری با الگوی بافت سبد پیدا نخواهید کرد. اگر این کار را کردید، خیلی نزدیک نمانید.

بافت سبد می‌تواند منحنی‌های جزئی داشته باشد و مانند الگوی باند پشته، مطلقاً نیازی به برش آجر ندارد. این شیک و کمی پیچیده تر از یک الگوی باند دویدن ساده است، اما به همان اندازه ساده است.

بافت سبد مورب (متوسط)

  1. بافت سبد مورب (متوسط)

بافت سبد مورب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – الگوی بافت سبد 45 درجه چرخیده است. بافت سبد مورب به جای مربع، الماس تولید می کند. از نظر بصری، بدون نیاز به استفاده از روش بسیار پیچیده‌تر، ظاهری پیچیده‌تر ایجاد می‌کند.

این الگوی آجری منحنی‌ها را به‌خوبی در خود جای می‌دهد (تا زمانی که کمی ملات بین سنگ‌فرش‌ها برایتان مهم نباشد)، اما به کمی برش دقیق آجر نیاز دارد. اگر در مورد برش های زاویه 45 درجه خود مطمئن نیستید، یک کیت بردارید یا با یک بنا یا آجرکار حرفه ای تماس بگیرید.

چیدمان آجر نما
بیشتر بخوانید

الگوی آجری شاه ماهی

  1. شاه ماهی (متوسط)

الگوی شاه ماهی نام خود را از این واقعیت گرفته است که شبیه استخوان ماهی است. آجرها در زوایای 45 یا 90 درجه به صورت زیگزاگ چیده می شوند. اولین بار در زمان امپراتوری روم برای سنگفرش خیابان ها استفاده شد، الگوی شاه ماهی یکی از قدیمی ترین الگوهای آجرکاری است.

الگوی آجر شاه ماهی باید با دقت گذاشته شود، اما به حداقل برش در لبه‌ها نیاز دارد، که آن را به یک الگوی آجری قابل کنترل، هرچند وقت‌گیر، برای یک تازه‌کار تبدیل می‌کند.

  1. االگوی پیوند اسپانیایی (سخت)

الگوی باند اسپانیایی یک الگوی زیبا، اما کمی پیچیده تر است. چهار (یا بیشتر) آجر برای ایجاد یک مربع در اطراف فضایی قرار می‌گیرد که به اندازه کافی بزرگ است تا یک نیم آجر را در خود جای دهد. از آنجایی که این الگو هر بار که الگوی تکرار می شود نیاز به یک برش آجری دارد، بسیاری از آجرکاران مبتدی کیت هایی را انتخاب می کنند که با آجرهای از قبل برش خورده ارائه می شود.

الگوی باند اسپانیایی منحنی‌ها را خیلی خوب در خود جای نمی‌دهد و اغلب برای پاسیو یا مسیرهای مستقیمی که در زوایای راست شروع و ختم می‌شوند استفاده می‌شود.

برای اینکه طرحهای مدرن مربوط به آجر نما و یا شومینه های ساخته شده با آجر نسوز در سبک های روز داشته باشید با شماره 09129640179 تماس بگیرید و راهنمایی جامع تری نسبت به الگوهای چیدمان بروز دنیا دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *