چگونه نمای آجری قدیمی را با احتیاط تمیز کنیم

آجر و بنایی ممکن است از طولانی ترین و مقاوم ترین عناصر ساختمانی باشند، اما ساختمان های آجری قدیمی هنوز نیاز به نگهداری و تعمیر دارند. برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری طولانی مدت، صاحبان خانه باید به طور منظم آسیب آب را بررسی کنند، تمیز کردن دوره ای انجام دهند و در صورت لزوم اتصالات بنایی را مجدداً نشان دهند.

پروژه‌های تعمیرات یا لوله‌کشی باید به پیمانکاران حرفه‌ای بنایی واگذار شود، اما کارهایی وجود دارد که مالکان خانه می‌توانند برای نگهداری و جلوگیری از آسیب بیشتر به آجر انجام دهند.

تمیز کردن آجر قدیمی

هنگام تمیز کردن آجرهای قدیمی همیشه باید از روشهایی که آسیب نرسانند استفاده کنید. اگر خانه شما یک سازه تاریخی است، بهتر است قبل از هر اقدامی با یک متخصص نوسازی مشورت کنید. انواع مختلفی از کثیفی ها روی آجر نما خانه و روش های مختلفی برای تمیز کردن وجود دارد. یک بار در سال از یک شلنگ باغبانی، با یک نازل اسپری یا یک بطری اسپری برای پاک کردن هرگونه آلودگی کم استفاده کنید.

·         برای کثیفی کم، سالی یک بار از شلنگ باغبانی با نازل اسپری استفاده کنید. برخی از صاحبان یک بطری اسپری با مواد شوینده ظرف برای تمیز کردن نقطه اضافه می کنند.

·         اگر قسمت خاصی از خانه شما نور خورشید کمی دریافت می کند و پوشش گیاهی اطراف مرطوب است، مراقب رشد خزه، کپک یا کپک باشید. اینها را می توان با محلول سفید کننده پاک کرد. یک فنجان به ازای هر گالن آب که با یک برس اسکراب مویی استفاده می شود (از برس های سیمی اجتناب کنید) بیشتر مناطق مشکل را تمیز می کند. می توانید با خیس کردن کامل آجر با آب، از جذب سفید کننده جلوگیری کنید.

·         می توانید برخی از لکه ها را با پاک کننده های چربی پاک کنید. دیگران ممکن است به پاک کننده های اسیدی نیاز داشته باشند. قبل از اینکه پاک کننده های اسیدی را امتحان کنید، در مورد بهترین محصولات و تکنیک های استفاده با متخصصان مشورت کنید. اسید می تواند بنایی را تغییر رنگ دهد و باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد.

·         برای تمیز کردن کل نمای یک ساختمان بزرگ، می‌توانید از واشر فشاری در صورتی که روی توان کم یا متوسط تنظیم شده باشد استفاده کنید. هرگز از اسپری فشار قوی برای تمیز کردن بنایی قدیمی استفاده نکنید. اگرچه می توانید چندین دهه کثیفی ایجاد شده را پاک کنید، ملات و به احتمال زیاد یک لایه نازک از خود آجر را نیز حذف خواهید کرد.

 تعمیر آسیب آب

شدیدترین آسیب آب مربوط به چرخه های انجماد و ذوب است. Tuckpointing روشی است که برای جبران آسیب آب توصیه می شود. این شامل سنگ زنی یا آسیاب کردن مفاصل تا عمق سه چهارم تا یک اینچ و اعمال ملات جدید است. لوله کشی بیرونی مسکونی باید بخشی از نگهداری منظم در هر دیوار بنایی باشد. به طور سالانه به دنبال آسیب آب باشید و هر پنج تا ده سال یکبار برای برخی از مشکلات احتمالی هزینه کنید.

چگونه نمای آجری قدیمی را با احتیاط تمیز کنیم

نحوه تمیز کردن و بازیابی نمای بیرونی آجری

نمای بیرونی آجری می تواند عالی به نظر برسد. متأسفانه، هنگامی که آجر در طول زمان نگهداری نمی شود، به سرعت جذابیت خود را از دست می دهد.

چه حصار آجری، دیوارهای آجری، گذرگاه‌های آجری، یا هر نوع دیگر از آجرهای نما داشته باشید، یادگیری نحوه تمیز کردن و بازسازی آجر مفید است. امروز هر آنچه را که باید در مورد تمیز کردن و بازسازی آجر بدانید بیابید.

راهنمای گام به گام تمیز کردن آجر در فضای باز

مرحله 1) پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید

بهترین زمان برای تمیز کردن آجر زمانی است که دمای آن حدود 50 درجه باشد. در حالت ایده آل، هوا ابری خواهد بود. اگر هوا خیلی گرم یا آفتابی است، حلال های تمیزکننده می توانند خیلی سریع خشک شوند و لکه هایی باقی بمانند و رنگ آجر شما را تغییر دهند.

مرحله 2) از برزنت برای مخفی کردن سطوح نزدیک استفاده کنید

مایعی که برای تمیز کردن آجر استفاده می‌کنید می‌تواند به سطوح دیگر از جمله فلز، چوب و شیشه آسیب برساند. برای محافظت از این سطوح از برزنت یا پوشش دیگری استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در نمای بیرونی خانه خود چراغ، پنجره یا گیاهان دارید، ممکن است بخواهید این موارد را بپوشانید تا از حلال های پاک کننده محافظت کنید.

مرحله 3) آجر را خیس کنید

آجر خشک حلال را به سرعت جذب می کند و مواد آجری تغییر رنگ داده و مقادیر ناکافی حلال را برای شما باقی می گذارد. قبل از استفاده از حلال، آجر را با یک شلنگ باغچه به طور کامل اسپری کنید.

همچنین باید از شلنگ باغچه خود برای پاک کردن هرگونه کثیفی و آلودگی سطحی از آجر استفاده کنید. شما می خواهید که قبل از رفتن به مرحله بعدی، هر مشکل بزرگی از آجر حذف شود.

مرحله 4) حلال پاک کننده خود را ایجاد کرده و اعمال کنید

سه نوع حلال موثر برای تمیز کردن آجر وجود دارد که شامل آب صابون (برای تمیز کردن عمومی آجر)، فرمول سفیدکننده (برای کپک و کپک)، یا اسید موریاتیک (برای سخت‌ترین لکه‌ها) است.

صابون (برای تمیز کردن اولیه یا داخلی): یک مخلوط صابون اولیه (مثلاً با صابون ظرفشویی و آب گرم) می تواند لکه های اساسی آجر را پاک کند. اگر نمی خواهید از سفید کننده استفاده کنید، صابون و آب گرم ممکن است کافی باشد – به خصوص اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید.

سرکه (برای تمیز کردن اولیه یا داخلی): در روش دیگر، برخی از افراد از صابون ظرف صرفنظر می کنند و محلولی را با مقدار مساوی سرکه و آب مخلوط می کنند، سپس آن را در یک بطری اسپری می ریزند. این راه حل می تواند به طرز شگفت انگیزی در از بین بردن لکه های اساسی از آجر موثر باشد.

سفید کننده (برای کپک، کپک و خزه): مخلوط سفید کننده برای از بین بردن کپک و خزه از دیوارهای آجری بیرونی ایده آل است. یک قاشق غذاخوری سفید کننده را با یک گالن آب گرم در یک سطل ترکیب کنید، سپس سفید کننده را با یک اسفنج روی آجر بمالید. از یک اسکراب برای مقابله با مناطق صعب العبور یا لکه های سخت استفاده کنید. اگر سفید کننده روی آجر شروع به خشک شدن کرد، مقدار کمی آب روی محل اسپری کنید تا مرطوب بماند. پس از تمیز کردن سطح، بخش آجر را با استفاده از آب شلنگ پایین بیاورید.

اسید موریاتیک (برای لکه های زنگ، خاک و ملات): اسید موریاتیک یک حلال با قدرت صنعتی است که می تواند به راحتی لکه های سخت ناشی از زنگ زدگی، خاک یا ملات را از بین ببرد. برای ایجاد فرمول اسید موریاتیک خود باید از وسایل ایمنی کامل (دستکش لاستیکی، عینک ایمنی و ماسک تنفسی) استفاده کنید. یک سطل بزرگ را با یک گالن آب گرم پر کنید، سپس 1.5 فنجان اسید موریاتیک اضافه کنید (باید اسید را در آب بریزید، هرگز آب را داخل اسید نریزید). یک قلم مو را به اسید آغشته کنید، سپس محلول را با استفاده از یک برس برس روی آجر بمالید. به آرامی مالش دهید، اجازه دهید اسید برای چند دقیقه روی آجر بماند. اسید را با شلنگ و آب معمولی کاملاً بشویید.

مرحله 5) از یک واشر فشار استفاده کنید

واشرهای تحت فشار در تمیز کردن سطوح آجری عالی هستند. می توانید یک محلول تمیزکننده آجری را به واشر فشار خود اضافه کنید. یا می‌توانید پس از استفاده از محلول تمیزکننده در مرحله 4، از آب برای تمیز کردن کامل آجر استفاده کنید.

فشار بیش از حد می تواند به آجر آسیب برساند. فشار را حدود 3000 پوند در هر اینچ مربع نگه دارید تا به آجر آسیب نرسانید.

نکات دیگر برای تمیز کردن فضای بیرونی آجر

·         اگر قسمت خاصی از خانه شما نور خورشید زیادی دریافت نمی کند، کپک و خزه به سرعت روی آجرها ایجاد می شود.

چگونه با استفاده از دیوار آجری سفید خانه خود را جذاب تر کنید
بیشتر بخوانید

·         یک اسفنج خوب باید به راحتی سطح آجر را تمیز کند. با این حال، برای مناطقی که دسترسی به آنها سخت تر است، مانند فضاهای بین آجرها، از یک برس اسکراب طبیعی یا نایلونی استفاده کنید.

·         از استفاده از برس سیمی خودداری کنید زیرا می تواند تکه هایی از فلز در پشت آن زنگ زده و آجرهای شما را لکه دار کند.

·         در صورت سست شدن یا پوسیدگی آجر از تنظیم فشار بالا در واشرهای تحت فشار خودداری کنید، زیرا می تواند آسیب قابل توجهی به آجر وارد کند. فشار ایده آل هنگام شستشوی فشار آجر حدود 3000 PSI است.

اگر از آجر نسوز برای ساخت کوره ها استفاده کردید و با نحوه تمیز کردن آن آشنا نیستید با شماره 09129640179 تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *