انتخاب رنگ آجر نسوز

انتخاب رنگ آجر نسوز

آجر نسوز دارای انواع مختلفی از رنگ ها می باشند که قدرت انتخاب مشتریان را افزایش می دهد و هر نوع سلیقه ای را در خود جای می دهند.تنوع رنگی آجر نسوز امکان هماهنگی با هر نوع رنگ در نمای ساختمان ها را فراهم می آورد و همین امر موجب محبوبیت آجر نسوز و استفاده گسترده از آن می شود.بنابرین  مهمترین مزیت آجر نسوز نسبت به سایر نما ها رنگ بندی آن و افزایش قدرت انتخاب رنگ آجر نسوز در بین مشتریان می باشد .

رنگ بندی در آجر نسوز بسیار ویژه و خاص می باشد،به طوری که نمی توان در هیچ گروه مجزایی آن را طبقه بندی نمود به عبارت دیگر تعداد کمی آجر را در یک نمای اجرا شده می توان یافت که کد رنگی یکسانی داشته باشد.این طیف رنگی متفاوت موجب خاص بودن نماهای ساختمان هایی می باشد که با آجر نسوز کار شده اند.

انتخاب رنگ آجر نسوز توسط خود مالکین ساختمان ها انجام می شود و بنا به درخواست آن ها رنگ مورد نظر تولید یا آماده می شود و همانطور که می دانیم رنگ آجر های نسوز طبیعی و از خودشان می باشد که با کم و زیاد کردن مواد ترکیبی ایجاد می شود و هیچ نوع رنگ سازی به آن ها اضافه نمی شود و همین امر موجب منحصر به فرد بودن آجر نسوز می شود .

عوامل دخیل در رنگ آجر نسوز

همانطور که گفتیم آجر نسوز دارای رنگ های طبیعی می باشد که از خاک های معدنی و فرمولاسیون دقیق آن ها ایجاد می شود و رنگ های مصنوعی به آن ها اضافه نمی شود و در نتیجه بعد از سال ها استفاده تغییری در رنگ آن ها ایجاد نمی شود و  رنگ پریدگی یا تغییر رنگ بر اساس تابش خورشید یا تغییرات جوی و … در آن ها به وجود نمی آید و همین امر مشتریان را در استفاده از آجر نسوز مسسمم تر می نماید.

عوامل بسیاری برای رنگی کردن آجر نسوز نقش دارند. از عواملی که موجب رنگ دار شدن آجر نسوز می شوند می توان به نحوه ی چیدمان آجر نسوز در کوره پخت و نحوه ی رسانش حرارت و کنترل سطوحی که در تماس با آتش در درون کوره می باشد اشاره کرد.

آجرهای فرم بلند- چه تفاوتی با از آجرهای نما دارند؟
بیشتر بخوانید

آجر نسوز در رنگ های تیره و روشن تولید می شود و خریداران بنا به سلیقه ی خود و با توجه نمای ساختمان و دیوار های آن ، تیره یا روشن بودن رنگ آجر نسوز را تعیین می کنند برای تیره شدن رنگ آجر نسوز ، آجر نسوز در درون کوره در نزدیک مرکز حرارت کوره قرار می گیرد و برای رنگ های روشن تر آجر از مرکز کوره دور تر قرار می گیرد بنابرین سیستم گرمایشی کوره در رنگ بندی آجر نسوز تاثیر می گذارد .

از عوامل موثر دیگر در رنگ بندی آجر نسوز و افزایش گستره ی انتخاب رنگ آجر نسوز در میان مشتریان ، اکسید فلزاتی که در فرمولاسیون مواد اولیه آجر نسوز می باشد هست . اکسید های آهن و آلومنیوم و سیلیس از مواردی می باشند که در رنگ آجر نسوز تاثیر می گذارند .

 اهمیت انتخاب رنگ آجر نسوز

انتخاب رنگ ها و کاربرد رنگ مناسب در نمای داخلی و خارجی ساختمان تاثیر بسیار خوبی بر روح و روان انسان ها می گذارد و اولین چیزی که در نظاره ی یک ساختمان به چشم می خورد نمای آن می باشد.بنابرین انتخاب رنگ مناسب می تواند احساسات انسان را بر انگیزد و علاوه بر شور و نشاطی که به مالکین ساختمان می دهد از بیرون نیز افراد بیننده را محو خود می نماید و احساسات درونی مالکین را به آن ها منتقل می نماید.رنگ نما ظاهر بنا را به شکلی متفاوت به ببیننده القا می دهد و با انتخاب رنگ مناسب می توان محیطی پر انرژی ، جذاب و آرام بخش چه در محیط داخلی خانه و چه در محیط خارجی ایجاد نمود .

انتخاب آجر نسوز به عنوان نمای داخلی یا خارجی ساختمان ها موجب افزایش اهمیت انتخاب رنگ آجر نسوز می باشد که با دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان هماهنگی داشته باشد . آجر نسوز در چهار کد رنگ اصلی تولید می شود که شامل رنگ اصلی شاموتی ، قرمز ، قهوه ای و مشکی می باشد که تنالیته  رنگ در هر کدام از این رنگ های اصلی دارای انواع مختلفی می باشد و کد های رنگی متفاوتی دارند برای مثال رنگ قهوه ای از قهوه ای روشن تا تیره در چندین طیف رنگی تولید می شود . بنابرین بعد از انتخاب رنگ آجر نسوز و در هنگام سفارش با مشخص کردن رنگ مورد نظر تنالیته رنگی مشابه یا با تفاوت بسیار اندک را می توان تهیه کرد.

آجر نسوز در معماری داخلی
بیشتر بخوانید

تاثیر رنگ ها

تاثیرات روانی و فیزیکی استفاده از رنگ ها مختلف در انسان ها بسیار زیاد می باشد و آجر نسوز با طیف های رنگی مختلف این امکان را برای همه فراهم می کند تا محیطی شاد و آرامش بخش را برای خود و یا شهر خود فراهم نماید. انتخاب رنگ آجر نسوز برای نمای ساختمان می تواند شامل ترکیب طیف های مختلف رنگی از قبیل روشن و تیره که در اصل از یک طیف رنگی می باشند نمای متفاوت و جذابی را ایجاد نماید . رنگ های آجر نسوز با همدیگر ترکیب و همخوانی دارند و در نتیجه کاربرد رنگ ها متنوع در نمای یک ساختمان می تواند موجب ایجاد نمایی متفاوت و متناسب با سلیقه ی خود مالکین شود .

روش انتخاب رنگ آجر نسوز

انتخاب رنگ آجر نسوز برای نمای داخلی و خارجی ساختمان از جمله ی تصمیم گیری های بسیار مهم می باشد که باید با  نوع طراحی مطابقت داشته باشد.طراحی کلاسیک ، طراحی مدرن و طراحی گرم و طراحی خلاقانه هر کدام نیازمند کاربرد طیف رنگی متفاوتی می باشند.به عنوان مثال در طراحی کلاسیک رنگ های مات و درخشنده به کار برده می شود و در طراحی مدرن رنگ های سرزنده تر که معمولا درخشندگی بالایی دارند به کار برده می شود.بنابراین باید انتخاب رنگ آجر نسوز با توجه به نوع طراحی نوع سلیقه و شکل ساختمان ( سنتی ، مدرن ، ویلایی و … ) انجام شود تا احساس رضایت بخشی را به مالکان ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *