دوام سازه با آجر نسوز

آجر نسوز جزء جدا نشدنی سازه‌های ما ایرانیان است که همواره از قدیم تا به حال با ما همراه بوده است. این آجر به دلیل بافت، رنگ و طرح‌های متفاوت و جذابی که دارد، جایگاه ویژه‌ای برای خود در سبک‌های مدرن و کلاسیک باز کرده است. چرا که این سبک‌ها آجر نسوز را زاده طبیعت می‌دانند از اینرو تنوع رنگ آن کاملا ذاتی و طبیعی است. این عنصر گرانبها طی روند پیچیده‌ای بر حسب نوع مصرف، مکان و نیاز کاربر طی فشار، سایش، دماهای مختلف از انواع خاک نسوز تهیه می‌شود.

اما با این حال نیز همانطور که گفته شد رنگ آن طبیعی بوده و مختص به خودش است. آجر نسوز رنگ‌های متنوعی همچون قرمز تیره تا زرد کم‌رنگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل می‌توان از نماهای ایجاد شده با هر رنگ از این آجر حس‌های متفاوتی دریافت نمود. با توجه به عکس می‌بینید که رنگ قرمز این ساختمان حس گرمی را در دل بیننده ایجاد می‌کند و بیشتر می توان برای مناطق سرد از این رنگ آجر استفاده نمود.

دوام سازه با آجر نسوز

احساس امنیت با آجر نسوز

این آجر علاوه بر زیبایی و گرمایی که طیف رنگ‌های متنوع آن در هر سازه‌ای ایجاد می‌کند، می‌تواند حس امنیت را را نیز القا کند. چرا که این محصول به دلیل اینکه سبک بوده و از وزن کمی برخوردار است و قدرت جذب بالایی در نگه داشتن مصالح دارد، خطر سقوط را به صفر می‌رساند.

از اینرو سازه ساخته شده با آجر نسوز بسیار مقاوم خواهد بود و به راحتی در برابر هر لرزه‌ای از بین نمی‌رود. همچنین این متریال در مقابل اشعه ماوراء بنفش از مقاومت بالایی برخوردار است و در برابر تغییرات جوی دوام بالایی دارد. به علاوه به دلیل پخت بالای آن در کوره عایق مناسب حرارتی محسوب می‌شود.

استفاده از آجر برای ساختمان
بیشتر بخوانید

آجر نسوز چون هیچگونه ناخالصی در خود ندارد شوره نمی‌زند، ترک خوردگی و پوسیدگی در ظاهر و باطن سازه نیز ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل این آجر می‌تواند عمر مفید سازه را افزایش دهد و از همه مهمتر امنیت ساکنین را از هر لحاظ تامین ‌کند.

دوام سازه با آجر نسوز

زیبایی فضای شهری با آجر نسوز

همه می‌دانیم که اگر در ساخت سازه‌های ساختمانی از متریال و عناصر با کیفیت پایین استفاده شود، باید انتظار این را هم داشت که با هر لرزه‌ای از دل زمین ریسک زیادی را با دل و جان خرید. مصالح ساختمانی که استاندارد نباشند علاوه بر اینکه جان و مال افراد را تهدید می‌کند با هر خرابی فضای شهری را نیز در هم می‌ریزد.

از اینرو استفاده از عنصری همچون آجر نسوز نه تنها می‌تواند زیبایی و گرمای خاصی در فضای اطراف خود ایجاد کند. بلکه دوام و ماندگاری سازه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. همه قابلیت‌های گفته شده در مورد این آجر، به آن جلوه‌ای منحصر بفرد داده که در زیبایی فضای شهری نیز موثر واقع شده است. به همین دلیل است که آجر نسوز را از جمله مصالح برگزیده می‌دانند

بنابراین جهت استفاده از این آجرها باید عادات و شیوه‌های زندگی، حتی شناخت روحیات کاربر و نیازهای اساسی وی را مورد بررسی قرار داد تا بهترین روش های طراحی صورت گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *