سری دکوراتیو آجر نسوز

سری دکوراتیو آجر نسوز

سری دکوراتیو آجر نسوز دارای تنوع بی نظیری می باشد و سایز ها و طرح های مختلفی از آن ها را می توان در طراحی نما به کار برد که موجب ایجاد دکوراسیونی زیبا و جذاب با هارمونی بی نظیر می شود. سری دکوراتیو آجر نسوز با توجه به کارکردشان  دارای ضخامتی بین 7 تا 24 میلی متر می باشند و دوام و استحکام زیادی دارند.

این نوع از آجر های نسوز دارای تنوع رنگی از آجر قرمز کلاسیک تا آجر رنگی سفید می باشند و متناسب با هر فضا و محیطی به کار برده می شوند. استفاده از آجر دکوراتیو به روش های مختلفی انجام می شود و برخی از طراحان و معماران در اجرای آن ها از چند رنگ و سایز متفاوت استفاده می کنند که موجب خلق طرح و نقش متفاوت می شود .

در تولید آجر دکوراتیو باید فاکتور های مهمی در نظر گرفته شوند و آجر دکوراتیو شامل ویژگی هایی همچون داشتن  ثبات رنگ و مقاومت در برابر آب و رطوبت باشند که دچار جلبک و شوره و قارچ نشوند و همواره ساختمان را در حالتی پایدار و مناسب نگه دارند .

مزیت کاربرد سری دکوراتیو آجر نسوز :

  • استفاده از سری دکوراتیو آجر نسوز در طراحی نما زیبایی و شادابی را برای سالیان سال در محیط حفظ می کنند و دوام و ماندگاری بالایی دارند .
  • این آجرهای نسوز موجب از بین رفتن یکنواختی و یک رنگی در فضای خانه ها می شوند و هارمونی زیبایی در فضای خانه ها ایجاد می کنند .
  • امکان طرح ایده و احساسات و هنر نمایی با ابعاد و اندازه و شکل های مختلف  سری دکوراتیو آجر نسوز به وسیله ی هنر نمایی طراحان و معماران وجود دارد.
  • امکان نصب آن ها بر روی هر نوع سطوح صاف امکان پذیر می باشد.
  • در سایز و ابعاد مختلف ساخته و تولید می شوند و قابلیت تولید در سایز و ضخامت درخواستی مشتریان وجود دارد.
  • آب گریز می باشند و جذب آب در آن ها وجود ندارد.
  • تنوع در سری دکوراتیو آجر نسوز موجب خلق طرح های بسیار زیاد متنوع و زیبا در نمای خانه ها می شود.
  • تنوع رنگ در آن ها موجبات هماهنگی و سازگاری با فضا های مختلف را فراهم می آورد.
  • سبک وزن می باشند و در استفاده از آن ها ، دیوار ها بار اضافی زیادی را متحمل نمی شوند.
  • طول عمر بالایی نسبت به سایر آجر ها دارند.
  • سری دکوراتیو آجر نسوز دارای سختی بالا در حد سنگ طبیعی می باشند و مقاوم در برابر تابش آفتاب ، حرارت ، سرما می باشند.
  • زیبایی بیشتری نسبت به سایر انواع سنگ نماها یا آجر نما ها دارند .
آسیب های انتخاب آجر بی کیفیت
بیشتر بخوانید

کاربرد سری دکوراتیو آجر نسوز :

سری دکوراتیو آجر نسوز به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ و همچنین دوام و طول عمر زیاد به منظور طراحی نمای داخلی خانه ها و رستوران ها و هتل ها و … به کاربرده می شوند. از  آجر دکوراتیو همچنین به عنوان پلاک نما ، گوشه ها و دور پنجره ها ، کف فرش های پیاده رو ها ، کف خیابان ها و …  نیز استفاده می شوند.از سری دکوراتیو آجر نسوز می توان در آشپزخانه ها ، حمام ، اتاق نشیمن و حتی پذیرایی و …  نیز  به عنوان ایجاد دکوراسیون و طراحی نما  استفاده نمود .

دلیل استفاده از سری دکوراتیو آجر نسوز

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث به کاربردن  آجرهای نسوز به خصوص سری دکوراتیو آن ها در طراحی نماهای خانه ها می شود که از مهمترین آن ها ، دوام و ماندگاری بالا  و بدون خوردگی یا قارچ زدگی آن ها در مدت زمان بسیار زیاد می باشد که از دلایل این مقاومت و دوام می توان به  لایه ی پلیمری به کار رفته بر روی آن ها اشاره کرد.

از دیگر دلایل کاربرد سری دکوراتیو آجر نسوز ، تنوع رنگی بالا در آن ها می باشد که موجب می شود این آجر ها با هر سبک و فضایی هماهنگی پیدا نمایند و از طرف دیگر به دلیل این که رنگ ها تاثیرات خوبی از لحاظ روحی و روانی در  انسان ها ایجاد می کنند و در دریافت حس فیزیکی از محیط موثر می باشند ، گزینه ی مناسبی برای استفاده به عنوان نمای داخلی ساختمان ها به شمار می روند.

هارمونی رنگ ها در آجر نسوز
بیشتر بخوانید

رنگ ها ظاهر داخلی و خارجی بنا را به شکلی متفاوت به مخاطب القا می دهند و آجر دکوراتیو تنوع رنگی بالایی دارد.در هنگام استفاده از سری دکوراتیو آجر نسوز انتخاب مصالح ، رنگ آجر نسوز ، الگوی چیدمان آجر نسوز و المان های تزئینی که بر روی دیوار استفاده می شوند از اهمیت بسیاری بر خوردار می باشند .

نصب سری دکوراتیو آجر نسوز بر روی دیوار :

سری دکوراتیو آجر نسوز برای نصب نیازی به داشتن توان و دانش بالا ندارند و به کمک ملات و سیمان و یا چسب به طور کامل نصب می شوند. مهمترین ملاک در نصب آجر دکوراتیو چیدمان و ترکیب درست رنگ ها و طرح ها در آن ها می باشد. آنچه که در نصب و اجرای سری دکوراتیو آجر نسوز باید رعایت شود این است که به دلیل ظرافت بیشتر این آجر ها نسبت به آجرهای معمولی و همچنین به دلیل کاربردی که در جهت زیبا سازی منازل دارند بهتر است نصب و اجرای آن به تکنسین ها و نصابان مجرب و با تجربه واگذار شود تا سطح نهایی کار از نظر یک پارچگی ، بندکشی و رمگ موزون و هماهنگ و زیبا باشد.

جهت مشاوره خرید انواع آجر نسوز با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *