آجر نمای آمریکایی

آجر نمای آمریکایی

آجر از مصالحی است که از دیرباز در ساخت‌وساز مورداستفاده معماران و استادکاران بوده است. معماری ایرانی نیز با آجر همراه بوده و گونه‌های مختلف آجر و آجرکاری از گذشته حضور پررنگی در ساختمان‌ها و بناهای ایرانی داشته است. باگذشت زمان و ساخت آجرهای مدرن با شیوه‌های جدید، این عنصر نقش خود را در معماری ایرانی و خارجی حفظ کرده و با چهرهایی نو در ساختمان‌ها به‌کاربرده می‌شود.

انواع و اقسام آجرها که برخی از آن‌ها به شکل ویژه‌ای برای نمای ساختمان هستند که بنا بر طراحی معماران و سلیقه مشتری برای نصب بر روی نمای ساختمان انتخاب می‌شوند. این آجر شامل انواع آجر نمای انگلیسی (رندوم)، آجر نمای آمریکایی، آجر قزاقی ( آجر سنتی )، پلاک سه سانتی، آجرهای 10 سوراخِ (قرمز و زرد) و انواع دیگر آجرهای نسوز در طرح و ابعاد مختلف. هر یک انواع آجر با توجه به نیاز و نوع ساختمان مدنظر انتخاب می‌شود.

آجر نمای آمریکایی

یکی از انواع آجر نسوز نما آجر نمای آمریکایی است که ترکیب رنگ آن شامل رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، خردلی و مشکلی است و به‌صورت رندوم در کنار هم قرارگرفته و نصب می‌شوند. این طیف رنگ موجود در آجر نمای آمریکایی همخوانی مناسبی باهم دارند و مکمل هم هستند.

آجر نمای آمریکایی رنگ خود را از سبک آجرهای استفاده در خانه‌های آمریکایی گرفته است و برای استفاده در نمای داخلی ساختمان مانند آشپزخانه، حمام، کف‌پوش خانه قابل‌استفاده نیز است. این آجرنما مانند دیگر آجر نمای دیگر از ویژگی‌هایی برخوردار است.

آجر نمای آمریکایی

ویژگی‌های آجر نمای آمریکایی

آجر نمای آمریکایی از نوع آجر نسوز است که در ساخت آن از ترکیبات خاک نسوز مانند سیلیس استفاده‌شده است. برای به دست آوردن ترکیب‌های رنگ آن از مواد رنگی استفاده‌شده است تا رنگ‌های گرم آجر نمای آمریکایی حاصل شود. این آجر نما در مقابل رطوبت و تغییرات فصلی مقاوم است و ترک نمی‌خورد. همچنین آب و رطوبت به داخل آن نفوذ نکرده و شوره نمی‌زند. این آجرنماها در مقابل تابش نور خورشید و اشعه UV مقاوم بوده و تغییر رنگ نمی‌دهند. در مقابل ضربه و ارتعاشات مقاوم هستند و به‌آسانی نمی‌شکنند.

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی
بیشتر بخوانید

آجر نمای آمریکایی

نصب آجر نمای آمریکایی

برای نصب آجر نما می‌توان از شیوه‌های مختلف نصب آجر مانند استفاده از ملات سیمان، چسب و یا نمای خشک استفاده کرد. همچنین با توجه به طراحی مدنظر می‌توان آجر نما را به همراه سنگ تراورتن نصب‌کرده که امروزه رواج زیادی یافته و زیبایی خاصی به نمای ساختمان می‌بخشد. همچنین طراحی انواع نورپردازی بر روی نمای ساختمان باعث ایجاد جلوه‌ای خاص بر روی نمای ساختمان می‌شود.

با توجه به اینکه آجر نمای آمریکایی دارای ترکیب رنگ چندگانه است برای نصب آن نیاز به‌دقت خاصی ندارد و رنگ‌های نزدیک به هم با طیف رنگی مشخص بصورت رندم در کنار هم قرار گرفته و نمای ساختمان‌های آجری آمریکایی را در ذهن تداعی می‌کنند. این سبک نماسازی امروزه از طرفداران زیادی برخوردار بوده و به‌نوعی تلفیق سنت و مدرنیته در ساختمان‌سازی محسوب می‌گردد. از آجر نمای آمریکایی برای کف‌پوش باغ، حیاط، می‌توان استفاده کرد. رنگ‌های گرم و منحصربه‌فرد آن حس‌گرمی و صمیمت را در خانه القا کرده و دکوراسیون خاصی را در خانه شما به وجود می‌آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *