آجر نما در طراحی داخلی

آجر نما در طراحی داخلی

آجرنما در طراحی داخلی خانه

آجر یکی از گرمترین عناصر در ساختمان سازی است. در طراحی داخلی به‌عنوان محبوب‌ترین عنصر در کنار دیگر مصالح به‌کار می‌رود. به‌راحتی می‌توان آجر را با چوب، شیشه، متریال‌های فلزی و… ترکیب کرد. شما می‌توانید یک دیوار اصلی را در طراحی منزل در ترکیب‌بندی با آجر در نظر بگیرید و بقیه دیوارها را ساده و یا با رنگ‌های مختلف تزئین کنید. این دیوار اصلی می‌تواند دیواری در اتاق نشیمن و یا پذیرایی باشد و مبلمان با رنگ آن ست شوند. آجرها می‌توانند قسمتی از دیوار آشپزخانه باشند و سینک و سنگ اپن و یا میز ناهارخوری با آن ترکیب شوند.

وجود یک دیوار آجری در کنار دیواره شومینه، می‌تواند به شما فضایی بسیار زمستانی دهد و به‌سادگی می‌توان آن را با سنگ‌های شومیه هماهنگ کرد.آجر از مصالحی است که افراد از دیرباز برای نشان دادن متول بودن خود از آن استفاده می‌کردند. آجر نما از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی داخلی است، زیرا شما می‌توانید این مکعب‌های زیبا را با هر طرحی که دوست دارید هماهنگ کنید و حتی در نوع چیدمان آن به فرمی جدید برسید که خود انتقال دهنده یک اثر هنری باشد.

همچنین این عنصر در طراحی مدرن بسیار کاربرد دارد و طراحان داخلی می‌توانند با نورپردازی مناسب این دیوار را به اثری هنری و عضوی بسیار متمرکز در خانه تبدیل کنند و حتی گاهی می‌توان با نصب تعدادی قاب عکس و یا تابلو‌هایی از فضاهای شهری مدرن این دیوار را به گالری‌ای زیبا در منزل تبدیل کرد.

آجر نما در طراحی داخلی

آجر نما در طراحی داخلی یک مجموعه

آجر نما می‌تواند به‌ شکل گسترده‌تری در فضای داخلی و شکل یک مجموعه استفاده شود. شما می‌توانید برای طراحی یک فضای زیبا برای گالری، لابی یک سالن تئاتر، محیط داخلی یک مجموعه هنری، فضایی برای انتقال محیط وابسته به تاریخ، محیطی فرهنگی و… از آجر نما استفاده کنید.

آجر نسوز مناسب آپارتمان
بیشتر بخوانید

آجر به‌دلیل مقاومت بشتر، می‌تواند عنصر قابل اطمینان‌تری در استفاده برای محیط‌های عمومی باشد. همچنین رنگ آجر در تنالیته‌های گرم مثل، قرمز، نارنجی و اخرایی وجود دارد و می‌توانید از رنگ‌های مختلف آن در طراحی استفاده کنید. برای ایجاد فضایی دوستانه‌تر و البته بسیار غنی از لحاظ فرهنگی، آجر می‌تواند عنصری بسیار خوب باشد. در طراحی مدرن نیز با ترکیب چند رنگ و چیدمان مختلف آن‌ها، می‌توانید به هرآنچه که یک اثر هنری نیاز دارد دسترسی داشته باشید.

در این فضا از آجر برای فرم دایره‌ وار سقف استفاده شده است و با نور پردازی مناسب، نقطه فوکوس بسیار خوبی را در آن به‌وجود آورده است. همچنین فرم سنگ‌ها در قسمت پایین به شکلی طراحی شده است که می‌توان در تداوم حرکت فرم بالا آن را حس کرد.

آجر نما در طراحی داخلی

آجرنما در طراحی داخلی فضای سنتی

آجر از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی و معماری سنتی است. این عنصر بدون اضافه کردن مصالح دیگر، به‌راحتی می‌تواند در فرم معماری سنتی، خوب و قوی عمل کند. در این تصویر به‌گوشه‌ای از یک خانه قدیمی اشاره شده است که در ادامه راه‌پله و همچنین محیط خارجی و اصلی بنا از آجر استفاده شده است و این فرم در کنار پلکان قدیمی، گلدان‌های داخل حیاط، پنجره‌هایی که با چوب قاب شده‌اند و… بسیار جلوه خوبی دارد. همچنین می‌توان از آجر در بازسازی این فضاها نیز استفاده کرد و این عمل می‌تواند شما را به داشتن یک خانه سنتی، بسیار نزدیک کند.

آجر نما در طراحی داخلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *