آجرنما

ترکیب آجر نما و سنگ

این روزها با پیشرفت فناوری آجر نما هنوز هم به‌عنوان یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر خانه‌ها محسوب می‌شود. هرچند با ساختن آجرهای مدرن و پیشرفته آجر چهره متفاوتی پیداکرده است و از مواد جدیدی ساخته می‌شود، اما هنوز هم مثل گذشته جایگاه خود را در نمای داخلی و خارجی حفظ کرده است.

اگر از دوستداران نمای آجری هستید با نگاهی به آرشیو شرکت‌های سازنده و دیدن نمونه کارهای انجام‌شده می‌توانید نمای مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید. با نگاهی به معماری مدرن در کشورهای خارجی در کشورهایی مانند انگلستان و یا آمریکا به‌خوبی درخواهید یافت که آجر نما هنوز کاربرد زیادی دارد و خانه‌های مجلل در ییلاق‌های خارج از شهر هنوز با ترکیبی از سنگ و آجر نماسازی می‌شوند و بیننده را به یاد قصرهای تاریخی و قدیمی می‌اندازند.

خانه‌هایی اشرافی با اتاق‌های فراوان که از آخرین فناوری‌های ساخت بهره برده‌اند و آجرهایی با رنگ‌های گرم و دل‌نشین و یا رنگ‌های کرم و سرد نمای زیبایی برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

ترکیب آجر نما و سنگ

ترکیب های آجرنما

برای انتخاب آجر نما به‌عنوان نمای ساختمان خوب است با معمار و طراح داخلی ساختمان مشورت کنید تا بتوانید ترکیب مناسب برای نمای ساختمان و یا رنگ مناسب را انتخاب کنید. خوب است بدانید آجر نما در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند و ترکیب رنگ آن‌ها ناشی از موادی است که با آن ساخته می‌شوند.

این را هم بدایند که برای دکوراسیون داخلی نیز می‌توانید از آجرنما بهره ببرید. بعنوان ‌مثال برای دکوراسیون اطراف شومینه، کانتر آشپزخانه و یا فضای بین کابینت‌ها، کف‌پوش حیاط و یا درب وردی، کف‌پوش باغ و … این هماهنگی نمای خارجی و داخلی هارمونی مناسبی برای خانه و یا باغ شما ایجاد می‌کند.

اجر نما ..لکه شدن اجروراه جلوگیری ازان
بیشتر بخوانید

ترکیب نمای آجری و فضای چمن خانه و باغ شما می‌تواند فضایی دل‌نشین برای شما ایجاد کند که خانه‌های قدیمی را برای شما تداعی می‌کند درعین‌حال که این آجرها بادوام و کیفیت بالایی که دارند خیال شما را ازهرجهت آسوده می‌کند.

ترکیب آجر با سنگ نیز ازجمله ایده‌هایی است که از سوی معماران ممکن است به شما پیشنهاد شود. ترکیب آجر با سنگ‌های با رنگ‌های طبیعی در رنگ‌های متضاد و یا مکمل، به‌عنوان‌مثال برای دورچین درب ورودی و یا پنجره‌ها ازجمله این ایده‌ها و طرح‌ها است. اجرای نور مخفی بر روی آجرنما برای نورپردازی در شب نیز زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می‌کند. همچنین برای چیدمان آجرها و نصب آن‌ها نیز طرح‌های زیادی وجود دارد که الهام گرفته از سبک‌های آجرچینی قدیمی و سنتی ایران است.

آجر نماهای مدرن

آجر نماهای مدرن که امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ نیز اجرا می‌شود می‌تواند از سبک‌های معماری نیز الهام بگیرد. آجر نمای آمریکایی و آجر نمای انگلیسی با ترکیب رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز در شهرهای بزرگ و امروزی پیاده شده‌اند و نمای دل‌نشین به خانه‌های مدرن امروزی داده‌اند.

 آجر نماهای مدرن در برابر تغییرات جوی و آب‌وهوای مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند و در برابر نفوذ حشرات و جلبک‌ها نیز مقاوم‌اند. همچنین به‌آسانی شوره نزده و به‌آسانی قابل نظافت هستند. برای انتخاب آجرنمای مناسب با توجه به منطقه آب و هوایی و سلیقه خود می‌توانید آجر نمای مناسب را انتخاب کنید و یا با مشورت معماران طرح مناسب را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *