نقش آجر نما در دکوراسیون داخلی

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی

آجر با توجه به قدمت و کیفیت بالایی که دارد حضور خود را در معماری داخلی و بیرونی پررنگ کرده است. آجرها به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند٬ بعنوان متریالی در طراحی داخلی و دکوراتیو طرفداران زیادی دارد. در طراحی داخلی بوسیله‌ی آجر نما ایده‌ها و طرح‌های متنوعی را می توان ایجاد کرد. می‌توان این آجرها را همراه با مصالح دیگری ترکیب کرد و طرح زیبایی را خلق کرد.

آجر دارای بافتی سفت و سخت است و در ترکیب با مصالح نرمی چون کف چوبی دکوراسیون داخلی چشم نوازی را بوجود می‌آورد. به وسیله‌  آجر نما هم می‌توان طرحی سنتی یا مدرن را به خانه یا فضای مورد نظر داد. آجرنما قابلیت این را دارد که به فضای داخلی روح و احساس بدهد. رنگ‌های آجر نما به فضا گرما می‌دهد.  با خلاقیت و نوآوری می توان آجر نما را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب و جلوه‌های خاصی به فضا بخشید. معمولا از آجر نما در یکی از دیوارها استفاده می‌شود که ظاهری مدرن و زیبایی دارد.

آجر نما در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی با آجر نما

این روزها خلاقیت‌های زیادی در دکوراسیون داخلی بوسیله‌ی آجر نما دیده می‌شود. گاهی دیوار ساختمان را به حالت سفت کاری رها می‌کنند و سطح آجر را با بافتی صاف و تمیز جلوه می‌دهند. نمای داخلی یک دست بعد از مدتی خسته کننده و تکراری به نظر می‌رسد. آجر نما کردن یکی از دیوارهای خانه این حس کسالت را از بین می‌برد٬ تغییر اساسی در فضای داخلی ایجاد می‌کند و همیشه تازگی خود را حفظ می‌کند. گرما و احساسی که آجر نما ایجاد می‌کند برای تزئین و پوشش اتاق خواب٬ اتاق نشیمن٬ سالن پذیرایی٬ کافه٬ رستوران٬ شرکت و… انتخاب های مناسبی هستند. دیوارهای آجرنما در داخل فضای بسته به راحتی قابل تمیزکاری و حتی تعویض نمونه‌های آسیب دیده است.

بافت دیوار چیست | 10 نوع بافت دیوار | انواع بافت گچی
بیشتر بخوانید

آجر نما در دکوراسیون داخلی

نکات مهم در دیوارهای آجری آجر نما

داشتن یک دیوار آجر نما در خانه حس و حالی از آرامش و رضایتمندی به همراه دارد. زیرا همیشه در مجله‌های معماری خانه‌های لوکس از دیوارهای آجری برخوردارند. اما برای زیباتر کردن دیوار آجری لازم است یکسری ریزه‌کاری‌هایی را انجام داد مانند درزگیری آجرها و مراقبت از سطح آن‌ها جهت جلوگیری از خطر تجزیه شدن. برای روشن تر کردن فضا می توان سطح آجرها را رنگ کرد و یا سطح آن‌ها را براق و درخشان کرد. که این کار بیشتر مناسب ورودی های کوچک و باریک و راهروهاست. این سطح براق همچنین از دیوار در مقابل گرد و خاک و حفظ زیبایی آجرنما کمک می‌کند.

رنگ سفید روی دیوار آجری ظاهری مدرن و تمیزتر به کار می‌‌دهد. این رنگ زدن باعث روشن شدن و بازتر شدن فضای خانه می‌شود اما دیوار آجری رنگ نزده جلوه‌ای روستایی به خانه می‌دهد. رنگ آجر نما هر شکلی که هست باید با دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.

آجر نما در دکوراسیون داخلی

می توان دیوار آشپزخانه را آجر نما کرد و قفسه‌های باز را به روی این دیوارها نصب کرد و جلوه ای صمیمی و گرم در فضا به‌وجود آورد. متناسب با سلیقه می توان روی دیوار آجری دست نوشته استفاده کرد و یا روی این دیوارهای قاب عکس آویزان کرد. به سادگی می توان هم نمای داخلی را تغییر داد و هم حس و حال خوبی به فضا بخشید.
جهت مشاوره فنی با تیم شهر آجر تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *