چگونه نمای خود را طراحی کنیم

یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان که نقش اساسی و تاثیر گذار بر روی جلوه ساختمان و تصمیم خریدار دارد نمای ساختمان است اگر نمای ساختمان را به روش مدرن و با طراحی مناسب و زیبا و مصالح جدید و باکیفیت مناسب اجرا کنیم تاثیر آن را در روند فروش خواهیم دید پس نتیجه میگیریم که نمای ساختمان بسیار مهم است.

نکات مهم هنگام خرید مصالح مناسب و طراحی ساختمان :

یکی از موارد شرایط منطقه‌ای ساختمان است به طور مثال در مناطق سردسیر اکثرا از نماهای گرم و طراحی های کتیبه‌ای استفاده‌‌ می‌شود تا تاثیر مثبت و چشم نوازی بر روی مخاطب گذاشته و مخاطب از نگاه کردن به آن احساس خستگی و اذیت نکند هر نوع ترکیب رنگ و طراحی اصولا برای نوع منطقه‌ای مختص به خود مناسب است پس باید در انتخاب مصالح و طراحی حساسیت بیشتری از خود نشان دهیم بنابراین هنگام خرید آجر نما در ابتدا باید متراژ ساختمان(متراژ طول و متراژ ارتفاع)در نظر گرفت و نسبت به آن اقدام به خرید آجر نما در سایز مناسب کرد در مرحله بعد باید به نسبت نور گیری ساختمان ( رو به افتاب بودن یا پشت به آن) و مقدار سایه اندازی سایر ساختمان های پیرامون به ساختمان خود را در نظر بگیریم و سپس اقدام به خرید آجر نما در ترکیب رنگ مناسب با شرایط ساختمان خود نماییم.

اما طراحی ساختمان مهمترین قسمت ها می باشد، چون شما گرانترین نما را خریداری کنید و بدون طراحی مناسب اقدام به اجرای آن نمایید چیزی جز دور ریختن پول و سرمایه تان نیست و در انتها خواهید دید که آن چیزی که در ذهنتان تجسم کرده بودید کاملا متغیر با کار اجرا شده است پس با یک طراحی مناسب هم در وقت و هم در هزینه های اضافی صرفه جویی کنید و هم نمایی را اجرا کنید که بسیار فراتر از انتظار شما باشد.
در طراحی ساختمان نیز باید به چند نکته توجه کرد یکی مقدار فاصله ساختمانها با هم و پهنای خیابان یا کوچه‌ای که سازه در آن قرار دارد مثلا اگر پهنای خیابان یا کوچه کم باشد باید از طرحی استفاده کرد که نمای ساختمان را بازتر نشان دهد تا جلوه ساختمان را خفه و فشرده و گنگ نکند نمای بازتر هم اکثرا در طراحی های کتیبه‌ای ایجاد‌‌ می‌شود. طرح کتیبه‌ای برای نخستین باردر ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و بسیار مورد پسند واقع شد.
ایتالیا قطب اصلی  طراحان برجسته دنیا‌‌ می‌باشد و چون طراحی های ایتالیایی بسیار با ذوق و سلیقه ایرانی هم خونی دارد به همین دلیل جدیدترین طرح های ایتالیایی خیلی زود به ایران رسیده و مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد.
ولی اگر پهنای خیابان یا کوچه زیاد باشد باید طوری طراحی کنیم که نمای ساختمان نه تیره و نه روشن باشد اصولا نمای تیره برای طراحی تکه‌ای و به اندازه کم مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد و اصلا برای تمام نما مناسب نیست چون شدیدا جلوه ساختمان را دلگیر و خفه نشان‌‌ می‌دهد.

آشنایی با آجر نمای ساب خورده
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *