اجر قزاقی ..تنوع اجرهای رسی

اجرهای رسی دارای تنوع بسیاری است که هر نوع از این اجر در مکان مختص به خود مورداستفاده قرار میگیرد و اگر بدون توجه به مکان و مورد استفاده این نوع از اجرها را انتخاب کنیم دچار مشکل خواهیم شد. اجرهای رسی بیشترین مصرف را در ساختمان از بین سایر مصالح دارد به همین دلیل تنوع این نوع از اجرها کمتر نشده و هر روز نیز بر تعداد ان افزوده‌‌ می‌شود.
//(انواع آجر رسی)  

./آجر فشاری:این نوع آجر که معمولاً در سفت کاری و زیرکاری ساختمان به کار‌‌ می‌رود به روش دستی تهیه‌‌ می‌شود.

./آجر سفالی:این دسته از آجرهای رسی از نظر ساخت، شکل و رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه‌‌ می‌گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده‌‌ می‌شوند. به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار‌‌ می‌دهند. به علت سطح یکپارچه و یکنواخت آنها برای نمای آجری، نوع سفالی پیشنهاد‌‌ می‌شود.
این نوع آجرها از نظر شکل و ابعاد بسیار متنوع‌‌ می‌باشند و انواع مختلف آنها برحسب شکل در نقاط مختلف ساختمان استفاده‌‌ می‌شوند. از جمله خواص دیگر آجرهای سفالی توخالی سبکی آنها است که خود باعث بالا رفتن سرعت کار نیز‌‌ می‌شود.

./آجر قزاقی:این نوع آجر با کیفیت خوب و رنگ سفید تهیه‌‌ می‌شود و با توجه به مشخصات مطلوبش در نمای ساختمان استفاده‌‌ می‌شود.

./آجرهای قدیمی:این نوع آجرها در قطعات بزرگتر از استاندارد امروز ساخته‌‌ می‌شدند. علی رغم اینکه به روش دستی تهیه‌‌ می‌شده‌اند ولی دارای مشخصات عمومی بهتری نسبت به تولیدات امروزی بوده اند. آجر نظامی به ابعاد 55050 و آجر ختایی به ابعاد5  25 25(سانتی متر مکعب) از این گروه‌‌ می‌باشند که با توجه به قطور بودن دیوار، آنها سرعت کار را بهبود‌‌ می‌بخشیدند.

./آجرهای لعاب دار:هنر لعاب کاری و استفاده از آجرهای لعاب دار در نمای ساختمان به منظور زیبا نمودن آن و افزایش مقاومت در برابر عوامل فرسایش و هوازدگی از دیر زمان در معماری ایران متداول بوده است. بافت صاف صیقلی آنها مانع از نفوذ آب به درون آجر‌‌ می‌شود و به این ترتیب سالیان طولانی در برابر مواد شیمیایی پایداری‌‌ می‌نمایند.
زمان لعاب کاری آجرها معمولاً در انتهای مرحله خشک کردن‌‌ می‌باشد. لعاب کاری سرامیکی به این صورت است که پوششی از یک ترکیب مواد معدنی روی یک یا چند سطح آجر پاشیده‌‌ می‌شود، لعاب حل‌‌ می‌شود و در یک دمای مشخص در آجر نفوذ‌‌ می‌کند. پس از پختن، حاصل کار یک پوشش کاملاً صیقلی است که رنگ آن برحسب نوع ترکیب ماده معدنی‌‌ می‌باشد.
انتخاب مواد اولیه در تولید آجر لعاب دار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورت عدم انتخاب مناسب لعاب چنانچه ضریب انبساط و انقباض آن با آجر متفاوت باشد، سطح لعاب به سرعت، ترک برمی دارد و ظاهر زشتی به وجود‌‌ می‌آید.

./آجرهای نسوز
یک گروه از تولیدات رسی فرآورده های نسوز‌‌ می‌باشند. خطوط تولید در صنایع سنگین و سبک بی نیاز از بخش کوره و حرارت دهی نیستند. آجرهای نسوز به عنوان بخش غیرقابل حذف کوره‌ها به عنوان آستری مقاوم، ساختار کوره را در مقابل حرارت زیاد حفظ‌‌ می‌کنند. مواد اولیه و روند تولید آجر نسوز برحسب محل مصرف، حرارت کوره، محیط شیمیایی، فشار و سایش و تغییرات درجه دما متغیر است و با حداقل مواد گدازآور انتخاب‌‌ می‌شوند……
//.وب سایت شهر اجر بزرگترین مرکز تولید و فروش انواع متنوع اجر و اجرنما در ایران با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب در خدمت خریداران محترم نمای اجری‌‌ می‌باشد.دفاتر فروش وب سایت شهر اجر در ایران:

/دفتر فروش اجر نسوز در تبریز/چهارراه حافظ……

/دفتر فروش اجر نسوز در تهران/اهن مکان…………

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *