آجر نما و انطباق با استانداردها

به دلیل افزایش روز افزون تنوع در نوع و رنگ و اندازه آجر نما و سو استفاده برخی تولید کنندهگان که بخاطر بردن برگ برنده فروش هر نوع کاستی را در مواد اولیه تولید این نوع محصول به وجود‌‌ می‌اورند تا قیمت تمام شده را تا حدی پایین اورند که تک خال فروش باشند . به همیندلیل باید در انتخاب نوع محصول بسیار دقت کرد که اجر نمایی که انتخاب میکنید دارای تمام مشخصه‌ها و استاندارد های لازم باشد.

ایران کشوری است چهار فصل به این دلیل قرار نیست آجر نمایی که برای منطقه جنوب ایران تولید شده است در مناطق شمال غربی نیز مناسب باشد و ممکن است در اولین زمستان دچار مشکلاتی از قبیل ترکیدگی و پوسته پوسته شدن شود. این امر سبب‌‌ می‌شود که ما در انتخاب نوع اجر نمای مصرفی نهایت دقت و وسواس را به خرج دهیم.

مقاومت اجر نما نیمی بستگی به نوع مواد اولیه و نیمی هم بستگی به نوع پخت در کوره دارد هر چه مواد اولیه درجه یک و خوب باشد و به طور کامل در کوره پخته شود این آجر نما برای هر منطقه با هر نوع آب و هوایی مناسب است ولی برخی از همکاران به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت کوره را زود تر از موعد مقرر خاموش میکنند تا در مصرف گاز صرفه جویی کنند که این امر باعثضعیف بودن بطن اجر نما‌‌ می‌شود.

-۱ – انطباق با مشخصات و استانداردها

آجرهای مصرفی در هر پروژه باید از نظر ویژگیهای فیزیكی، شیمیایی و مكانیكی (مانند ابعاد، رنگ و دیگر مشخصه‌ها) با آنچه در نقشه‌ها، دستور كارها، مشخصات فنی خصوصی و سایر مدارك پیمان ذكر شده است منطبق باشد. نمونه آجرهای مصرفی اعم از پشت كار و نما، توپر و سوراخدار مجوف تیغه‌ای و سقفی، انواع رسی و ماسه آهكی باید قبلاً به تصویب دستگاه نظارت برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *