آجر در دکوراسیون داخلی

آجر در دکوراسیون داخلی

آجر از مصالح بسیار متنوع و رنگا رنگ می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نه تنها در دیوار چینی بلکه در نما ها و حتی دکوراسیون داخلی منازل نیز بسیار به کار برده می شوند . استفاده از آن ها در نمای داخلی خانه ها موجب می شود تا خانه ها حس و حال متفاوتی به خود بگیرند .

این محصول از قدیمی ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود و کاربرد آن بسیار متنوع می باشد . انواع دکوراتیو آجر  در در دکوراسیون داخلی در محیط های مسکونی ، کافی شاپ ها ، ویترین مغازه ها و فضاهای تجاری به کار برده می شود .

کاربرد انواع آجر در دکوراسیون داخلی

آجر نما داخلی

یکی از پر کاربرد ترین مصالحی که در دکوراسیون داخلی منازل به کار برد می شود ، آجر نما ها می باشد . این محصول دارای انواع رنگ ها و طرح های متنوع می باشد که سلایق و سبک های مختلف را در بر می گیرد . در اجرای دکوراسیون داخلی لازم است این نکته در نظر گرفته شود که انتخاب محصول متناسب با سبک دکوراسیون داخلی باشد .

برای اجرای نمای داخلی می توان انواع آجر نما نسوز ، آجر رستیک نسوز و … را به کار برد . دو رنگ سفید و قهوه ای از پر کاربرد ترین رنگ های مورد استفاده آجر در دکوراسیون داخلی منزل می باشد . برای انجام این کار می توان ببخشی از دیوار یا تمامی آن را به دلخواه با آجر نمای داخلی تزئین نمود . از این آجر ها می توان در بخش های مختلف ساختمان همچون دیوارهای ورودی ، فضای آشپزخانه ، ستون و … استفاده کرد .

با توجه به نوع ، کیفیت و رنگ آجر نما ، قیمت آن ها متفاوت می باشد . برای استفاده از این آجر ها می توان پودر های بند کشی که همرنگ با آجر نما داخلی می باشد را به کار برد و یا از رنگ های متضادی که موجب می شوند تا فضا جلوه خاصی بگیرد استفاده کرد .

آجر در دکوراسیون داخلی فضای نشیمن

آجر در دکوراسیون داخلی

استفاده از آجر در طراحی نمای فضای اصلی و نشیمن خانه ها موجب ایجاد فضایی گرم و صمیمی در خانه می شود . لازم است در انجام این کار متراژ فضای مسکونی در نظر گرفته شود و دیوار آجری به صورت محدود به کار برده شود . در صورتی که آجر ها در فضای داخلی در متراژ و فضاهای بزرگ به کار برده شوند ، موجب کوچکتر شدن فضای اتاق می شوند در حالی که اگر در یک دیوار به کار برده شود در فضای نشیمن تنوع ایجاد می شود . با انتخاب یک دیوار به عنوان نقطه ی کانونی و آجری کردن آن ، دکوراسیون داخلی رنگ و بوی جدیدی پیدا می کند .

هم نشینی مناسب آجر در کنار دکوراسیون های مدرن و سنتی از دیگر مزایایی می باشد که موجب می شود تا بتوان از آن ها در هر نوع دکوراسیونی استفاده کرد .

تنوع در چیدمان از مزایای دیگر استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی می باشد .

استفاده از این محصول فقط مختص فضای نشیمن نمی باشد بلکه می توان از آن در سایر قسمت های خانه از قبیل بخشی از اتاق مطالعه و … استفاده کرد .

آجر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آجر در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب از دیگر موارد کاربرد آجر در نمای داخلی می باشد . بدین منظور می توان فضای پشت تخت در اتاق خواب را به عنوان نقطه ی کانونی در نظر گرفت و به جای کاغذ دیواری از دیوار آجری استفاده کرد .

زیبایی خانه با آجر نما
بیشتر بخوانید

در صورتی که در دکوراسیون اتاق خواب دیوار آجری استفاده شده  نور پردازی شود در این صورت محیطی گرم و دلنشین ایجاد می شود .

دیوار آجری رنگی در دکوراسیون داخلی

آجر نما ها را می توان به شکل های مختلف به کار برد و به کار بردن آن به صورت خام و اکسپوز در دکوراسیون داخلی موجب می شود تا محیط حالت گرم و طبیعی داشته باشد . اما با این وجود با رنگ کردن آن ها نیز فضایی جذاب و متفاوت ایجاد می شود که هماهنگی بیشتری را با اجزای دیگر دکوراسیون داخلی ایجاد می کند .

لازم است تا دیوار آجری با آجر هایی طراحی شوند که رنگشان دارای کیفیت خوبی باشد و قابل شست و شو باشد . تکسچر آجر و بافت آن می تواند به تنهایی محیط زیبایی ایجاد نماید . یکی از محبوب ترین انواع کاربرد آجر ها  ،استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می باشد .

در انتخاب رنگ می توان خلاقیت زیادی به خرج داد و انتخاب های جسورانه تر برای رنگ کردن دیوار آجری به کار برد و پس زمینه های خنثی ، گرم یا شادابی را در محیط ایجاد نمود . همانطور که قبلا نیز اشاره شد دیوار آجری رنگی را می توان به عنوان نقطه ی کانونی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت و از آن به عنوان محلی برای قرار دادن تلوزیون ، شومینه و یا نصب تابلو های خانوادگی و … استفاده نمود .

در رنگ کردن دیوار آجری می توان از طرح هایی که یکدست نمی باشد نیز استفاده کرد و با طرح های مدرن فضای متفاوت و خاص را خلق کرد .

استفاده از آجر به عنوان کفپوش

استفاده از آجر به عنوان کف پوش از دیگر موارد استفاده آن ها در دکوراسیون داخلی می باشد . با توجه به نوع و رنگ فضای هر اتاق می توان از کف پوش های آجری استفاده کرد که هماهنگ با آن باشد . تنوع در رنگ و چیدمان آجرها موجب می شود تا فضایی متفاوت در محیط خلق نمود .

در صورتی که فضا و دیوارهای اتاق دارای رنگ های روشن باشد استفاده از آجر هایی با رنگ تیره تر در کف گزینه ی مناسب تری می باشد و در صورت تیره بودن دیوار ها و فضای اتاق بهتر است رنگ آجر ها روشن انتخاب شود .

از جمله کاربرد هایی که کف پوش آجری دارند به کار بردن آن در دکوراسیون قسمت ورودی خانه ها می باشد .

استفاده از آجر در سقف

اکثر خانه های قدیمی دارای پوششی به صورت طاق ضربی می باشند . در بازسازی چنین خونه هایی می توان پوشش سقف را در فضای داخلی به صورت اکسپوز نگه داشت . در گالری ها و فضاهای هنری این نوع کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب می باشد .

شومینه آجری در دکوراسیون داخلیآجر در دکوراسیون داخلی

شومینه از جمله فضاهایی می باشد که در آن ها از آجر استفاده می شود . از آن جایی که شومینه ها در فصل بهار و تابستان به کار برده نمی شوند در نتیجه به عنوان عناصر تزئینی جذاب در دکوراسیون داخلی به کار برده می شوند . استفاده از شومینه آجری یا دیوار آجری برای پشت شومینه فضای بسیار زیبایی ایجاد می کند و می توان به عنوان نقطه ی کانونی در نظر گرفت .

آجر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

از آجر ها در دکوراسیون آشپزخانه ها نیز استفاده می شود که در این میان فضای بین کابینتی یکی از نقاطی می باشد که می توان از آجر استفاده کرد . در محیطی همچون آشپزخانه فضاهای مختلفی برای به کاربردن آجر وجود دارد که دیوار پشت گاز و هود نیز از آن جمله می شود . در این محیط ها می توان با نور پردازی بر روی دیوار آجری فضای منحصر به فردی برای آشپزخانه ایجاد کرد .

کدام نوع آجر نما را می توانید در طراحی ساختمان تجاری استفاده کنید
بیشتر بخوانید

لازم به ذکر است که آجر ها جذب رطوبت بالایی دارند و به همین دلیل برای جلوگیری از برخی مشکلات می توان از کاشی های طرح آجر در آشپزخانه ها استفاده کرد .

آجر ها را همچنین می توان به عنوان اپن آشپزخانه نیز استفاده کرد و بدین وسیله فضای آشپزخانه را از نشیمن جدا نمود . این مدل از اپن ها و طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر برای خانه های ویلایی به کار برده می شود .

استفاده از آجر در راه پله

در فضای داخلی خانه ها یکی از نقاط دیگری که می توان به عنوان مرکز کانونی دکوراسیون در نظر گرفت ، راه پله می باشد . از آجر ها می توان هم به عنوان پوشش پله ها در قسمت روی آن و هم در پا خور پله استفاده کرد و یا این که برای ایجاد دیوار منحصر به فرد در کنار راه پله به کار برد .

آجر در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

همانطور که قبلا نیز اشاره شد آجر ها دارای جذب رطوبت بالایی می باشند و به همین دلیل بهتر است از آن ها در فضاهای مرطوب استفاده نشود ، اما در صورتی که برخی نکات رعایت شود می توان از دیوار آجری در دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده کرد . به عنوان مثال می توان فقط از یک دیوار بدین منظور استفاده کرد و بهتر است تا دیواری باشد که در خطر رطوبت کمتری قرار دارد .

علاوه بر این می توان قسمتی از دیوار مثلا قسمت بالای دیوار که رطوبت کمتری به آن می رسد را با آجر نما پوشاند .

استفاده از دیوار آجری به عنوان پارتیشن و جدا کننده

دیوارهای آجری کاربردهای مهمتر دیگری نیز دارند و می توان از آن ها به عنوان دیوار جدا کننده یا پارتیشن فضاهای داخلی استفاده کرد .

در بین انواع چیدمان آجر از محبوب ترین آن ها که به عنوان جدا کننده به کار برده می شود ، دیوار آجری مشبک می باشد .

از این نوع دیوار ها نور به خوبی عبور می کند  به خصوص در مواقعی که در فضاهایی با عرض کم به کار برده می شوند علاوه بر این که دو فضا را از هم جدا می کند ارتباطی از جنس نور و سایه را برقرار می کند .

دیوار آجری همچنین می تواند به صورت طاق دو فضا را از هم تفکیک نماید .

قیمت آجر دکوراسیون داخلی

با توجه به نوع آجر قیمت آن ها با هم متفاوت می باشد . به عنوان مثال قیمت آجر نسوز دکوراسیون داخلی با قیمت آجر رستیک یکسان نمی باشد . علاوه بر این قیمت آجر دکوراسیون داخلی با توجه به کیفیت و برند نیز متفاوت می باشد . متراژ کار از جمله نکاتی هست که لازم است تا در برآورد هزینه ها مد نظر قرار بگیرد . محل اجرای آجر در خرید آن باید در نظر گرفته شود . به عنوان مثال باید آجری را که قرار است برای سرویس بهداشتی که دارای رطوبت زیادی می باشد به کار برده شود از انواع آن که در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری دارند ، انتخاب نمود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *